مقاله استفاده از IPFC برای مدیریت تراکم خطوط انتقال در بازار برق تجدید ساختاریافته بااستفاده از الگوریتم PSO بر روی سیستم 14 شینهIEEE با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله استفاده از IPFC برای مدیریت تراکم خطوط انتقال در بازار برق تجدید ساختاریافته بااستفاده از الگوریتم PSO بر روی سیستم 14 شینهIEEE با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استفاده از IPFC برای مدیریت تراکم خطوط انتقال در بازار برق تجدید ساختاریافته بااستفاده از الگوریتم PSO بر روی سیستم 14 شینهIEEE با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1390
محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران
تعداد صفحات: 7
چکیده:
سیستمهای تجدیدساختاریافته با دیدگاه ایجاد رقابت و استفاده هرچه بهتر از منابع و امکانات و برای کاهش هزینهها، بالا بردن سود، کاهش تلفات ومدرن شدن روشهای صنعتی ایجاد گردیدند. تحقیقات بسیاری در جهت ایجاد بازارهای رقابتی سالم و دستیابی به کمترین قیمتها و یا کسب بالاترین سودارائه شده است. استفاده از ادوات FACTS یکی از پرکاربردترین تجهیزات جهت کاهش هزینه تولید و کاهش تراکم خطوط در سیستمهای قدرت محسوب می- شود. در این مقاله از جایابی بهینه IPFC بر روی سیستم 14 شینه IEEE مبتنی بر الگوریتمPSO جهت مدیریت تراکم خطوط انتقال در بازار برق استفاده شده است.
مقاله متیل ترشری با word دارای 115 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله متیل ترشری با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله متیل ترشری با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
رمتیل ترشری بوتیل اتر MTBE جایگزینی است برای تتیرااتیل سرب که علاوه بر آن که میزان بهسوزی بنزین را بالا میبرد همچنین اثرات زیست محیطی آن نیز نه تنها مخرب نیست بلکه با استفاده صحیح از آن و نیز تصفیهی پسابهای حاصل از آن میتوان آن را یک ناجی برای محیط زیست دانست. در گذشته از این ماده استفادهی غیر اصولی صورت گرفته است ولی با توجه به مشکلاتی که استفادهی نادرستی از این ماده به بار آورده است امروزه روشهای حذف MTBE از پسابهای صنعتی به عنوان یکی از مهمترین پروژهای تحقیقاتی دنیا مطرح میباشد. در این پروژه ابتدا به معرفی MTBE میپردازیم، سپس چگونگی تولید و طراحی آن را بررسی میکنیم و در نهایت روشهای مختلف حذف آن را از داخل آب و پساب بررسی خواهیم کرد.
معرفی MTBE:
متیل ترشری بوتیل اتر یا Zـ متوکسی Z- متیل پروپان یا همان MTBE برای اولین بار در سال 1904 سنتز و تهیه شد. [1]
مطالعات گستردهای که توسط امریکایها در طی جنگ جهانی دوم صورت گرفت بیانگر آن بود که MTBE میتواند نقش بسیار مهمی در بالا رفتن عدد اکتان و در نتیجه بهسوزی فرآورده های سوختی شود.[2]
با این وجود تا سال 1973 که اولین کارخانههای تجاری تولید MTBE به طور رسمی در ایتالیا به جریان افتاد، از MTBE برای بالا بردن میزان بهسوزی استفاده نمیشد.
کاهش دادن میزان سرب موجود در بنزین در خلال سالهای 1970 منجربه افزایش سریع تقاضا برای پیدا کردن مادهای به عنوان بالابرندهی عدد اکتان شد، و همین عامل باعث شد تا عرضهی MTBE افزایش چشمگیری یابد. درحال حاضر MTBE از واکنش میان ایزوبوتان و متانول تولید میشود. در سال، 1987، MTBE با تولید 106×106 تن در سال در رتبهی 32 تولید مواد شیمیایی در آمریکا قرار گرفت که نشان دهندهی رشد سریع تولید MTBE در سراسر جهان بود.[3]
هم چنین تصمیمات سیاسی اتخاذ شده در مورد کیفیت بنزین مانند محدودیت ترکیبات آرومایتک و محدودیت فشار بخار نقش مهمی در افزایش تقاضا برای MTBE داشته است.
Table 1.Vapor pressure, and water miscibility of MTBE
Temperature, oC Vapor pressure, kpe Density,g/cm3 Miscibility
Water in MTBE, wt % MTBE in water, wt %
0 10.8 0.7613 1.19 7.3
10 17.4 0.7510 1.22 5.0
12 0.7489
15 0.7458
20 26.8 0.7407 1.28 3.3
30 40.6 0.7304 1.36 2.2
40 60.5 1.47 1.5
Table 2. Binary azeotropes with MTBE
Azeotrope bp.oC MTBE content, wt %
MTBE – water 52.6 96*
MTBE – methanol 51.6 86
MTBE – methanol (1.0 MPa) 130 68
MTBE – methanol (2.5 MPa) 175 54
*Codensate separates into two phases
خصوصیات شیمیایی و فیزیکی:
خصوصیات فیزیکی متیل ترشدی بوتیل اتر مادهای بی رنگ است که به راحتی به صورت مایع جاری میشود و در خواصی مشابه به terpen ها مانند odor دارد. مهمترین خواص فیزیکی MTBE در جدول زیر آورده شده است.
فشار بخار، وانستید و حل پذیری درآب و هم چنین میزان ترکیب شدن و نقطهی جوش آزئوتروپ های آبی و متانولی در جدولهای فوق ارائه شده است.[4]
متیل ترشری بوتیل اتر حلالیت نامحدود و مناسبی در تمامی حلالهای معمولی آلی و هیدروکربنی دارد.
خصوصیات شیمیایی
متیل ترشری بوتیل اتر در محیطهای آلکانی، طبیعی و ضعیف اسیدی بسیار پایدار است. ولی در حضور اسیدهای قوی MTBE به متانول و ایزوبوتان تجزیه میشود.
مقاله ارزیابی روش ها و مدل های برآورد هزینه های خسارات سلامتی ناشی از آلودگی هوای شهری در کشورهای در حال توسعه با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی روش ها و مدل های برآورد هزینه های خسارات سلامتی ناشی از آلودگی هوای شهری در کشورهای در حال توسعه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی روش ها و مدل های برآورد هزینه های خسارات سلامتی ناشی از آلودگی هوای شهری در کشورهای در حال توسعه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1390
محل انتشار: پنجمین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست
تعداد صفحات: 11
چکیده:
آلودگی هوا یکی از جدیترین مسائل زیست محیطی در مناطق شهری بخصوص در کشورهای در حال توسعه میباشد. توسعه سریع شهرگرایی و مصرف گسترده انرژی( اغلب ناشی از توسعه اقتصادی و رشد جمعیت در چند دهه اخیر)، آلودگی هوای شهری را به یک مسئله در حال رشد تبدیل کردهاست. شواهد موجود در مطالعات پزشکی نشان میدهد که بین قرارگرفتن در معرض این آلایندههای هوا و پیامدهای سلامتی مختلف از قبیل ناراحتی های تنفسی، ناراحتی های قلبی عروقی و مرگومیر ناگهانی ارتباط نزدیکی وجود دارد. تعیین ارزش دقیق خسارات سلامتی ناشی از آلودگی هوا به علت وجود شرایط عدم قطعیت و همچنین پیچیدگی اثرات برهمکنش بین آلایندههای چندگانه دشوار است، با این حال، تغییر روند خسارات سلامتی برای سیاست گذاران این بخش بسیار با اهمیت میباشد.در این مقاله با بررسی مدلهای بکارگرفته شده در تعدادی از کشورهای در حال توسعه از جمله چین، ایران و اندونزی، به ارزیابی تکنیک دز- واکنش برای برآورد خسارات سلامتی ناشی از آلودگی هوا پرداخته شده و سپس با مقایسه روشهای ارزشگذاری مختلف از جمله: (COI)Cost of Illness، (Willingness-to-Pay (WTP و (HCA)Human Capital Approach، تحلیل تابع خسارت ناشی از آلودگی هوا و نحوه پولیکردن این خسارات مورد بررسی قرار میگیرند. متأسفانه در اغلب مطالعات در این زمینه به علت در اختیار نبودن دادههای مورد نیاز و به علت فرضهای مختلف، عدم قطعیتهای موجود در این برآوردها بسیار زیاد بوده و حتی در برخی مراحل مقدار این خطاها قابل اندازهگیری میباشد
مقاله تسامح در ادله سنن، قاعده ای ناکارآمد با word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تسامح در ادله سنن، قاعده ای ناکارآمد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تسامح در ادله سنن، قاعده ای ناکارآمد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مقاله تسامح در ادله سنن، قاعده ای ناکارآمد با word که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در پژوهش های اعتقادی کلامی (علوم اسلامی) از صفحه 1 تا 21 منتشر شده است.
نام: تسامح در ادله سنن، قاعده ای ناکارآمد
این مقاله دارای 21 صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تسامح
مقاله ادله سنن
مقاله حدیث
مقاله مستحبات
مقاله مکروهات
چکیده و خلاصهای از مقاله:
بر اساس دیدگاه غالب در میان فقیهان و اصولیان، می توان در فتوا دادن به احکام غیر الزامی، به روایات نامعتبر از قبیل ضعیف، مرسل، منقطع و به طور کلی هرگونه دلیلی که فاقد شرایط حجیت است، استناد نمود. این رویکرد که به قاعده «تسامح در ادله سنن» معروف است، بیش از هر چیز، مبتنی بر روایاتی است که به «احادیث من بلغ» استشهار یافته.
با بررسی دقیق این احادیث و درنگ بیش تر در مفاد آنها، و نیز نقد دلایل دیگر این قاعده، روشن می شود، هیچ یک از این احادیث و دلایل، بر مدعای مشهور دلالت ندارد و در نتیجه قاعده مزبور، فاقد اعتبار و کارآیی لازم است.
مقاله بررسی اثر سطوح دی کلسیم فسفات بر خصوصیات لاشه و فلورمیکروبی جوجه های گوشتی با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی اثر سطوح دی کلسیم فسفات بر خصوصیات لاشه و فلورمیکروبی جوجه های گوشتی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر سطوح دی کلسیم فسفات بر خصوصیات لاشه و فلورمیکروبی جوجه های گوشتی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم کشاورزی
تعداد صفحات: 5
چکیده:
این آزمایش به منظور بررسی استفاده از دی کلسیم فسفات در جیره بر روی فلورمیکروبی در جوجه های گوشتی انجام گرفت. جوجه خروس ها از نژاد راس 308 انتخاب شدند و در قالب طرح کاملا تصادفی با 4 تیمار ( شامل سطوح مختلف دی کلسیم فسفات(2،1،0/5،0 درصد) و 5 تکرار آزمایش صورت پذیرفت. نتایج حاصله نشان داد که استفاده از دی کلسیم فسفات در جیره جوجه های گوشتی اثرات مفیدی داشت بطوریکه میزان فلور میکروبی(کلیفرم) روده در تیمارهایی که از دی کلسیم فسفات استفاده کرده بودند نسبت به گروه شاهد کمتر بود(p<0/05) در بررسی خصوصیات لاشه تمام صفات شامل(وزن لاشه، وزن زنده، وزن لاشه آماده طبخ) توانستند نسبت به گروه شاهد تفاوت معنی داری داشته باشند(p<0/05)