مقاله شناسایی و اولویت بندی نیازهای مشتریان در بانکداری الکترونیک ( مطالعه موردی در بانک کشاورزی شهرستان سمنان ) با word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شناسایی و اولویت بندی نیازهای مشتریان در بانکداری الکترونیک ( مطالعه موردی در بانک کشاورزی شهرستان سمنان ) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و اولویت بندی نیازهای مشتریان در بانکداری الکترونیک ( مطالعه موردی در بانک کشاورزی شهرستان سمنان ) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1388
محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
تعداد صفحات: 16
چکیده:
یکی از ابزارهای ضروری برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک وجود سیستم بانکداری الکترونیک است برای حضور فعال در بازارهای جهانی و برخورداری از مزایای فراوان تجارت الکترونیک نظام بانکی کارآمدی که بتواند هم سطح با سایر بانکهای پیشرفته جهان زمینه تعاملات مالی را برای کاربران داخلی و خارجی فراهم سازد لازم است لذا ضروری است بانکهای کشور ما بیش از پیش به نیازهای مشتریان خود در این زمینه توجه نمایند دراین پژوهش به بررسی نیازهای مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک در سه نوع سیستم ، بانکداری تلفنی، بانکداری مبتنی بر دستگاههای خودپرداز (ATM) و بانکداری مبتنی بر پایانه های فروش (EFTPOS) پرداخته شده است در ادامه خدماتی را که هر سیستم ارائه می دهد با استفاده از تکنیک دلفی که توسط کارشناسان خبره پالایش شده است سپس پرسشنامه ای به صورت مقایسات زوجی محتوی خدمات فیلتر شده در اختیار مشتریان بانک کشاورزی شهرستان سمنان قرار گرفت و در آخر با استفاده از تکنیک فرایند تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت بندی نهایی صورت پذیرفت نتایج حاکی از آن است که مواردی مانند امکان واریز وجه به حساب کارت مهر و پرداخت وجه کالا و خدمات از طریق پایانه های فروش از اهمیت زیادی برای مشتریان برخوردار بوده و از نیازهای اساسی آنها می باشد که در اکثر آنها عملکرد بانک ضعیف تر از انتظارات مشتریان می باشد.
مقاله A Centralized Cooperative Power Control Algorithm for Cognitive Radio Networks با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله A Centralized Cooperative Power Control Algorithm for Cognitive Radio Networks با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله A Centralized Cooperative Power Control Algorithm for Cognitive Radio Networks با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1391
محل انتشار: بیستمین کنفرانس مهندسی برق ایران
تعداد صفحات: 5
چکیده:
In cognitive radio networks, coexistence of primary users (licensed users) and secondary users needs a power control algorithm employed by secondary users to avoid harmfulinterference and guarantee acceptable minimum signal-tointerference- plus-noise ratio (SINR) to the primary users. In thispaper we present a centralized cooperative power control algorithm for cognitive radio networks in which a Central Base Station (CBS) collects secondary users’ side-information andfinds maximum number of secondary users who can achieve their target-SINRs while their total interference caused to primaryusers is kept bellow a given threshold. In our proposed algorithm each secondary user upon detecting a primary receiver estimatesits location (distance and direction) with respect to the detected primary receivers and sends this side-information to the CBS.Assuming that, CBS knows locations of secondary users; CBS employ our proposed power control algorithm to find as many as possible secondary users who can coexist with primary users.Our simulation results show that complexity of our proposed algorithm is very low as compared to the exhaustive-search and itresults in maximum number of supported secondary users (those who can reach their target-SINRs) keeping their total interference to primary users bellow a given threshold
مقاله میدان ایرانی و روابط اجتماعی، بازشناسی و ارزیابی کیفی، نمونه موردی میدان گنجعلیخان کرمان با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله میدان ایرانی و روابط اجتماعی، بازشناسی و ارزیابی کیفی، نمونه موردی میدان گنجعلیخان کرمان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله میدان ایرانی و روابط اجتماعی، بازشناسی و ارزیابی کیفی، نمونه موردی میدان گنجعلیخان کرمان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مقدمه
فضاهای عمومی مهمترین بخش شهرها را تشکیل می دهند. این فضا ها، مکانهایی هستند که بیشترین برخوردها و کنش های متقابل میان افراد در آن به وقوع می پیوندد. در سال های اخیر فضاهای عمومی در شهر با نقش برقراری روابط و تعاملات اجتماعی بسیار مورد توجه شهرسازان قرار گرفته است. الگوهای مناسب را می توان در نمونه های موجود در معماری گذشته و در ایران جستجو کرد و با تعیین ویژگیهای مثبت و تطبیق و تلفیق آن با شرایط و مقتضیات کنونی جامعه کیفیت فضای عمومی شهری را ارتقاء داد. در این پژوهش با تمرکز بر روی میدان گنجعلیخان کرمان به عنوان یک نمونه شاخص، فضای عمومی در معماری سنتی ایران بررسی و به شناخت روابط و تعاملات اجتماعی در این فضای شهری موفق پرداخته شده است. در این رابطه حسن کریمیان و سید مهدی موسوی نیا(بهار (1392، احمد پور مختار(بهار (1392، مجتبی رفیعیان و زهرا فدایی(زمستان (1388، مجتبی رفیعیان و مهسا سیفایی(پاییز (1386، پژوهش هایی را انجام داده اند.
روش تحقیق مقاله، کیفی، توصیفی و تحلیلی است. به منظور شناخت ماهیت میدان کوشش شده است که با در نظر گرفتن عوامل مؤثر بر ایجاد ارتباط و تعامل اجتماعی توسط مخاظب فضای شهری، چارچوب نظری پژوهش ترسیم شود. پس از جمع بندی نظریه های اندیشمندان، مدل مفهومی چگونگی شکل گیری ارتباطات و تعاملات اجتماعی در فضای شهری، به طور خاص در
نمونه موردی میدان گنجعلیخان کرمان ارائه گردیده است. در فرایند پژوهش برای تکمیل ادبیات موضوع جهت گردآوری داده ها از مطالعات کتابخانه ای و سپس مطالعات میدانی، در نمونه موردی استفاده شده است.
فضای عمومی در شهر
عرصه های عمومی شهری مهمترین بخش شهرها و محیط های شهری هستند که در چنین عرصه هایی بیشترین تماس، ارتباط و تعامل میان انسان ها رخ می دهد. این فضاها تمام بخش های بافت شهری را که مردم به آن دسترسی فیزیکی و بصری دارند شامل می شود.[8] در حقیقت این فضاها بخشی از فضاهای باز و عمومی شهرها هستند که زندگی جمعی در آن ها در جریان است. همه مردم اجازه
دسترسی به این فضاها را دارند و تعامل و تقابل اجتماعی از مهمترین مشخصه های آن می باشد. ایجاد آرامش، سرگرمی، فراهم آوردن ارتباط، زمینه معاشرت و امکان تردد از دیگر عملکردهای فضای عمومی شهری است، وجود این فضاها برای پیشگیری از درماندگی، افسردگی، گوشه گیری و خشونت بسیار مؤثر و ضروری است. به این ترتیب این فضاها می توانند موقعیتی برای رشد و خلاقیت بوجود آورده و محیطی سازنده در یک مجموعه شهری باشند.[3] منظور از فضای شهری فضای باز موجود در شهر است که میان کالبد موجود در شهر قرار دارد، فضای باز احاطه شده توسط
ساختمان ها و کالبد موجود در شهر که فرم آن بوسیله عناصر مصنوع محیط بر آن با عناصر مصنوع واقع در آن تعیین می شود. مراد از عمومی بودن فضا حضور افراد از اقشار و سنین مختلف و جریان داشتن فعالیت های متنوع اجتماعی و خدماتی در آن است. بنابراین فضای عمومی شهری فضای باز قابل حضور برای گروه های مختلف اجتماعی است که پویایی و کارایی آن نیازمند تعاملات اجتماعی و برخوردهای متنوع است. مهمترین معیاری که در ارزیابی شهرها و محیط های شهری باید لحاظ شود کیفیت عرصه های عمومی شهری موجود در آن است. واقعیت اجتناب ناپذیر این است که مردم براساس کیفیت آنچه که در پیرامون خود می بینند و تجربه می کنند در مورد آن قضاوت می کنند.[8] فضاهای عمومی مکانی برای رفع نیازهای روزمره و زندگی عمومی در شهرها هستند. این فضا ها در طول زمان و بر اساس
شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تغییر می یابند.[21] فضاهای شهری همچنین محفلی برای فعالیت های مختلف هستند. در تعریفی ساده فعالیت های بیرونی در فضاهای عمومی در سه دسته قرار می گیرند. هر مکانی با خواست های متفاوت در یک محیط کالبدی شامل این فعالیت ها خواهد بود. این فعالیت ها عبارتند از: فعالیت های ضروری و اجباری، فعالیت های انتخابی و فعالیت های اجتماعی.[22] فضاهای شهری مکانهایی هستند که به عموم شهروندان تعلق دارند، منحصر به جنبه کالبدی و فیزیکی نیستند و در حقیقت با
حضور انسان و فعالیت او معنا می یابند. “کولوهن” واژه فضای شهری را به دو گونه تعریف می کند: فضای اجتماعی و فضای ساخته شده(مصنوع). فضای اجتماعی “تداعی فضایی نهادهای اجتماعی“ است که نزد جامعه شناسان و جغرافی دانان مطالعه می شود، از سوی دیگر فضای مصنوع فضای فیزیکی است.[17] فضاهای شهری قدمتی دیرینه در تاریخ شهرسازی داشته و در ادوار مختلف به اشکال گوناگون در شهرها حضور یافته و سبب
شکل گیری بافت شهری در پیرامون و یا بر حول محور خود گردیده اند.[15] فضاهای شهری یکی از عناصر ساخت فضایی شهر است که همراه با تاریخ یک ملت در ادوار مختلف بوجود می آید، شکل می گیرد و دگرگون می شود.[7]
فضاهای شهری، فضای بیرونی و عمومی است که در آن زندگی شهری اتفاق می افتد و از دو جزء اصلی خیابان و میدان تشکیل می شود. شرط اصلی برای یک فضای شهری وقوع تعاملات اجتماعی در آن است.[7]
تعریف میدان، ماهیت و اجزای آن با تاکید بر الگوی ایرانی
لغت نامه دهخدا: مرکب از می+دان، پسوند ظرفیت، ظرف و آوند شراب و پیاله شرابخواری[10] فرهنگ لغت معین:.1 پهنه، زمین، عرصه .2 محوطه ای که چند خیابان به آن وصل می شود، فلکه .3 زمین یا محوطه بازی و مسابقه.[18]
با توجه به معنای لغوی در زبان فارسی مشخص می شود که این کلمه مفهوم ظرفیت و جا و مکانی را برای بودن چیزی و محتوایی در بر دارد.
در خصوص میدان شهری تعاریف متنوعی ارائه شده است:
– میدان حاصل و برآیند سه عنصر اصلی کناره، میانه و فعالیتی است که مجموعه آن ها هویت میدان را تعریف می کند.[19]
– میدان یا حیاط عمومی شهر نقش جمع کردن خانه ها یا عناصر شهری و محله ای را داشته است. [7]
– میدان فضای باز شهری است که با حضور و مکث معنی دار انسان و به منظور و مقصود معینی در ارتباط با حرکت جمعیت، موجودیت یافته است. علاوه بر آنکه جلوه های روشنی از فضا برای ایجاد ارتباط دارد و تماس و فعالیت آدمی را نمایان می سازد.
[1]
– میدان فضای باز وسیعی است که دارای محدوده ای محصور یا کمابیش معین است و در کنار راه ها یا در محل تقاطع آن ها قرار داشته است. میدان دارای کارکرد ارتباطی، اجتماعی، تجاری، ورزشی، نظامی یا ترکیبی از دو یا چند کارکرد مزبور بوده است.
[13]
ماهیت میدان و شناخت آن به مثابه نمونه ای از فضای شهری نخستین گام به سوی تبیین نقش آن در شهر به شمار می آید. عموم متخصصان در حوزه فضای شهری در یک مورد بطور کامل هم رای هستند که فضای شهری بستری برای تعاملات اجتماعی است. ضرورت بروز تعاملات اجتماعی در عرصه شهر از آنجاست که انسان نه تنها متمایل به در اجتماع بودن است، بلکه مستعد اثرگذاری و اثر پذیری از آن است. فضای شهری می تواند موجب تسهیل روابط اجتماعی، فرایند اجتماعی شدن و عرصه اعمال موازین و هنجارهای اجتماعی و به عبارتی عرصه نمایش زندگی باشد.[2] حرکت و مکث(تامل و درنگ) در معنا بخشی به فضا ایفای نقش می کنند و هر یک برای قطبی کردن ویژگیهای فضا به سمت
معنای مورد نظر با بکارگیری تمهیداتی زیبا شناختی فضا را معنا می بخشند؛ به عنوان مثال گونه هایی از فضای شهری که در آن ها حرکت اهمیت می یابد با مفاهیم خوانایی و روانی غنا پیدا می کند و ریتم و تکرار و تشابه و تداوم، جنبه های اثرگذار بر کیفیت فضا هستند. در این فضاها شکل کالبدی، مسیرگونه و خطی است در حالیکه در فضاهای سکون مفاهیم مکث و تامل و درنگ تقویت می شوند و شکل کالبدی و تناسب های فضا به سمت عرصه تغییر می یابد و به لحاظ تناسب های فرمی و شکلی در آن ها گشادگی نسبت به دیگر گونه ها مشهود است؛ این وضعیت از ویژگیهای میادین است. چرا که برای میدان به عنوان فضای شهری ویژگیهایی از جمله گشادگی نسبت به معبر و محل تقاطع چند معبر و;.قابل ذکرند.[19] در ساختار فعلی برنامه ریزی شهری، سهم مورد نظر زمین برای مسیرها، بخش مسکونی، تجاری، خدمات و; در نظر گرفته می
شود اما سهمی از زمین که قابل تخصیص به عرصه های زندگی جمعی است که دارای ماهیت سکون و درنگ و مکث هستند، مغفول است. اینگونه فضاها لاجرم باید در زیر مجموعه ای از مسیرها سرانه ای را به خود اختصاص دهند. حال آنکه میدان در
مفهوم بنیادین خود ماهیتی مجزا از مسیرها و حتی در تقابل با آن دارد. این مسأله سبب بروز تحولات کالبدی تدریجی شده که مصداق آن نامیدن فلکه ها با عنوان میدان است. شهرهای امروز ایران به کرات حاوی تابلوهای راهنمایی هستند که در آن ها کلمه میدان به غلط به جای فلکه بکار برده شده است. لذا میدان را دنباله مسیرها در اذهان شهروند تداعی می کند. حال آنکه به تعبیر ترانسیک1 این مسیر است که در تداوم میدان حادث می شود و میدان سازمان دهنده اولیه است.[5] با در نظر گرفتن نکات این تعاریف، میدان و اجزای آن اینطور مشخص و تعریف می شود:
میدان گونه ای از فضای شهری و مکانی برای ظهور تمرکزهای عملکردی و بروز تعاملات اجتماعی و همچنین ترکیب شدن آنهااست. در این فضای شهری عرصه بر مسیر و سکون و مکث بر حرکت غلبه دارد. تعریف اجزای میدان موجب تعریف این فضا می شود: اجزای اصلی و معمول میدان میانه، جداره و کناره هستند.
میانه: اصلی ترین جزء میدان که با بودن آن میدان معنا می یابد. میانه حتی بدون جداره و کناره هم قدرت تعریف میدان را دارد و ظرفیت درون یا فضای عمده میدان است که به کمک وقوع و ذهنیت ها یا بوسیله عناصر فیزیکی در مرکز یا پیرامون قابل تعریف است.
مقاله بررسی کانسار نفلین و سینیت معدن رزگاه با word دارای 110 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی کانسار نفلین و سینیت معدن رزگاه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کانسار نفلین و سینیت معدن رزگاه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بررسی کانسار نفلین و سینیت معدن رزگاه
چکیده
این گزارش در چهار فصل و در راستای تهیه طرح مفهومی معدن نفلین سینیت رزگاه تهیه شده است. فصل اول گزارش به کلیات اختصاص یافته است. در فصل دوم به شناخت و تعیین معیارهای طراحی از بین گزارش ها و مستندات موجود پرداخته شده است. در فصل سوم گزارش، مبانی و هندسه طرح معدن در دو آلترناتیو تشریح شده و در نهایت در فصل چهارم، ماشین آلات مورد نیاز متناسب با هر طرح، برآورد شده است.
بنابراین، مطابق اهداف تهیه طرح مفهومی معادن و اصول و روش های تعریف شده در این زمینه، به طور خلاصه موارد زیر در بخش های مختلف گزارش مورد بررسی و عمل قرار گرفته است:
الف: تعیین معیار های طراحی بر مبنای تیپ بندی اولیه کانسار
یکی از پارامتر های اولیه در طراحی هر معدن، شناخت معیار هایی است که در آن مرز بین کانسنگ و باطله مشخص می شود. این معیار ها می تواند بر پایه تیپ بندی کانسار در هر مرحله مطالعاتی، (مفهومی، پایه، تفصیلی) تعریف شود.
در این راستا، کلیه گزارشهای در اختیار قرار گرفته از طرف طرح ( گزارشهای موجود در فهرست
منابع)، مورد بررسی کامل قرار گرفت و مستند ترین گزارش هائی که می توان بر پایه آن معیار های فنی و اقتصادی لازم در راستای طراحی مفهومی معدن رزگاه را استخراج نمود، گزارش های انیستیتو وامی در خصوص تیپ بندی اولیه کانسار نفلین سینیت رزگاه و نتایج تست های تکنولوژی بر روی نمونه های سطحی اخذ شده از آن، تشخیص داده شد. بر این اساس، سعی شد معیار های اعلام شده در آن گزارش ها، استخراج و جهت تیپ بندی کل کانسار به نمونه های عمقی تعمیم داده شود. براساس معیار های اعلام شده انستیتو وامی، تیپ سنگ A از بین چهار تیپ تعریف
شده آن (A,B,C,D) در نمونه های سطحی، مناسب ترین بخش کانسار از لحاظ شاخص های اقتصادی حاصله در تست های تکنولوژی بوده به گونه ای که بازیابی آلومینا در تست های انجام
گرفته، از سایر تیپ ها 6 الی 8 درصد بیشتر و هزینه تولید آلومینا نیز بر اساس اندیس کیفی تعریف شده ، کمتر بوده است. بنابراین سنگهائی که متوسط مشخصات شیمیائی، مینرالوژیکی و فیزیکی و مکانیکی آنها در تیپ A می گنجد از لحاظ فنی و اقتصادی، مناسب ترین بخش کانسار تشخیص داده شده است. دراین میان، تیپ سنگ D به عنوان باطله اعلام شده و تیپ های B,C به عنوان کانسنگ ولی با ارزش کمتر یاد شده است. مسلما معیار های نهایی تعیین انواع مطلوب تیپ
کانسنگ های مختلف جهت تهیه خوراک مناسب برای کارخانه، موضوعی است که علاوه بر لزوم بررسی های فنی، در هر مرحله مطالعاتی به طور متناسب، به بررسی اقتصادی آن در سطح کلان طرح مربوط می شود.
بنابراین یکی از اهداف دنبال شده در این گزارش، استخراج مشخصات این تیپ سنگ ها از بین اطلاعات ارائه شده در گزارش های وامی و سپس تعمیم آن به نمونه های عمقی حاصله از چاههای اکتشافی، با استفاده از مطالعه آماری کلیه پارامترهای قابل دسترس (ژئوشیمیائی و مینرالوژیکی) و سپس تعیین مرز بین تیپ کانسنگ های مختلف در مقاطع ترسیمی به خصوص در بخش شرقی کانسار بوده است.
مشروح این بحث، در فصل دوم گزارش آورده شده است.
ب: تعیین محدوده نهایی استخراج ( طراحی معدن ) در حد مفهومی:
پس از ترسیم مقاطع بر اساس معیار های تعریف شده تیپ بندی کانسار، دراین مرحله محدوده معدن در دو آلترناتیو به شرح زیر مد نظر قرار گرفت:
آلترناتیو 1: تعیین محدوده جهت استخراج خوراک سی ساله کارخانه برای تولید 200 هزار تن آلومینا در سال از تیپ سنگ A (حدود 5/15 میلیون مترمکعب) از بخش شرقی کانسار و منظور کردن تیپ
سنگ های B,C به عنوان ذخیره و تیپ سنگ D به عنوان باطله
آلترناتیو 2: تعیین محدوده جهت استخراج خوراک سی ساله کارخانه برای تولید 200 هزار تن آلومینا در سال از مخلوط تیپ سنگ های AوBوC (حدود 165 میلیون متر مکعب) از بخش شرقی کانسار و حذف تیپ D به عنوان باطله
لازم به ذکر است که تهیه دو محدوده به شکل فوق به دلیل مشخص شدن تیپ سنگ A به عنوان سنگ مرغوب تر از لحاظ شاخص های نسبی اقتصادی، ولی مشخص نبودن میزان اختلاط بهینه از سه تیپ سنگ قابل خوراک دهی به کارخانه (A,B,C) است. مطابق تعاریف مربوط به طرح مفهومی، طرح آلترناتیو 1 دارای محدوده وسیعتر جهت اکتشافات بعدی بوده ولی مقایسه اقتصادی این دو طرح در کلان پروژه، محدوده مناسب تری را ارائه کرده و راهگشای تصمیم های آتی است.
نقشه های موجود در گزارش، محدوده های نهائی معدن مطابق تعاریف دو آلترناتیو فوق الذکر را نشان میدهد. مشخصات این طرح ها به طور خلاصه عبارتند از:
طرح آنالترناتیو 1: کف معدن افق 1880 از سطح دریا، حجم کل استخراج حدود 27 میلیون متر مکعب، نسبت باطله برداری 069، شیب عمومی دیواره ها 55 درجه، شیب تک دیواره ها 70درجه، عرض برم 5/5 متر، ارتفاع تک پله استخراجی 5 متر، سنگ غالب خوراک کارخانه از تیپ A با متوسط شیمیایی:
Al2O3% 19.7
Na2O% 3.6
K2O% 9.9
Mr (Alcaline ratio) 0.84
Fe2O3% 3.4
طرح آلترناتیو 2: کف معدن افق1900 از سطح دریا، حجم کل استخراج حدود 17 میلیون متر مکعب با نسبت 50% از تیپ A و 50% تیپ های BوC (تیپ D ناچیز بوده است ) با متوسط شیمیایی:
Al2O3% 19.8
Na2O% 2.4
K2O % 10.3
Mr (Alcaline ratio) 0.76
Fe2O3% 3.3
سایر پارامتر های شبیه طرح آلترناتیو 1 است.
فصل سوم گزارش حاضر به تفصیل به این موضوع پرداخته است.
ج: برآورد تعداد ماشین آلات معدن
در فصل چهارم گزارش، بر پایه اطلاعات حاصله از فصل های قبل به خصوص پارامتر های طراحی و هندسه معدن، به برآورد تعداد ماشین آلات مورد نیاز معدن در هریک از دو آلترناتیو طراحی، پرداخته شده است. در این برآورد نیز به دلیل امکان بررسی های بیشتر در مطالعات آتی، در دو حالت محاسبات تکرار شده است:
حالت 1: استفاده از دامپتراک 32 تنی جهت حمل مواد ازمعدن تا سنگ شکن و متناسب با آن انتخاب لودر با ظرفیت جام 5/5 متر مکعب برای بارگیری
حالت 2: استفاده از کامیون های 18 تنی جهت حمل مواد و متناسب با آن انتخاب لودر با ظرفیت جام 5/3 متر مکعب
همچنین، پارامترهای چالزنی برای حفر چال با قطر 4-45 اینچی و دوزر معادل Cat-D8 در نظر گرفته، محل سنگ شکن اولیه معدن در شعاع 350 متری دهانه خروجی معدن و محل دامپها در شعاع 700 متری آن پیش بینی شده است. همچنین روزهای کاری در ماه، 28 روز و ساعات کاری در روز، دو شیفت 8 ساعته منظور شده است. بر این اساس و بر پایه مشخصات دستگاه های انتخابی در کاتالوگ های مربوطه و همچنین پاره ای پارامتر های تجربی، نسبت به برآورد تعداد
ماشین آلات اصلی معدن اقدام شد که نتایج آن به طور خلاصه به شرح زیر است:
حالت 1- طرح آلترناتیو 1: 5 دستگاه دامپتراک معادل HD325، 2 دستگاه لودر معادل cat966، 4 دستگاه بلدوز معادل D8 و 3 دستگاه دریل واگن با قطر چالزنی 4 اینچ کمپرسور سرخود
حالت 1: طرح آلترناتیو 2: 3 دستگاه دامپتراک معادل HD325،1 دستگاه لودر معادل cat966، 2 دستگاه بلدوزر معادل D8و 2 دستگاه دریل واگن از نوع نامبرده شده فوق
حالت 2: طرح آلترناتیو 1: 9 دستگاه کامیون از نوع مایلر، 2 دستگاه لودر معادل W470، 4 دستگاه بلدوز معادل D8 و 3 دستگاه دریل واگن با قطر چالزنی 4 اینچ کمپرسور سرخود
حالت 2: طرح آلترناتیو 2: 5 دستگاه کامیون مایلر، 2 دستگاه لودر معادل W470، 2 دستگاه بلدوزر معادل D8و 2 دستگاه دریل واگن از نوع نامبرده شده فوق
همچنین با توجه به سطح و حجم کار معدن، سایر ماشین آلات کمکی مع
دنی از قبیل گریدر یکدستگاه، تانکر آب پاش ده هزار لیتری، یکدستگاه، کامیون حمل مواد ناریه، یکدستگاه، کامیون حمل سوخت، یکدستگاه، چکش 18 کیلوئی به همراه کمپرسور آن هر کدام یک دستگاه و ماشین سبک جهت تردد درمعدن شیبه لندرور را دو دستگاه پیش بینی شده است.
شرح عملیات انجام شده در برآورد ماشین آلات معدن، در فصل چهارم گزارش آورده شده است
فصل 1 – کلیات
1-1- موقعیت جغرافیایی توده نفوذی رزگاه و راههای ارتباطی :
توده نفوذی رزگاه در استان آذربایجان شرقی در بخش مرکزی شهرستان سراب و به فاصله حدود 25 کیلومتری شمال غرب شهر سراب و در مجاورت روستای رزگاه واقع شده است . این توده نفوذی در حاشیه شمالی روستای رزگاه بین طول شرقی 00, 20, ° 47 الی ََ17 َ 23 ° 47 و عرضهای شمالی ََ00, َ 05, ° 38 الی 00, َََ 9 , ° 38 واقع شده است. بلندترین نقطه آن 2095 متر ( در محدوده کانسار 2047 متر ) با اختلاف ارتفاع حدود 300 متر از دشت مجاور ( رزگاه ) قرار دارد .
این کانسار از طریق یک جاده به جاده آسفالته سراب – بستان آباد مرتبط است . درمسیر این جاده از شمال به جنوب به ترتیب روستای رزگاه ، گلوجه و قزل گجی قرار گرفته اند . طول این جاده حدود 15 کیلو متر است که حدود 8 کیلومتر آن خاکی است. بخش خاکی جاده زیرسازی شده و آماده آسفالت است.
فاصله بین محل تقاطع جاده خاکی مزبور و جاده آسفالت سراب – بستان آباد تا شهر سراب واقع در شرق آن حدود 7 کیلومتر و فاصله کانسارتا تبریز حدود 120 کیلومتر است . همچنین جاده آسفالته سراب – اردبیل به طول 80 کیلومتر یکی دیگر از مهمترین راه های ارتباطی در منطقه می باشد .
نزدیکترین ایستگاه راه آهن به کانسار رزگاه راه آهن تبریز به فاصله 120 کیلومتری آن است .بهترین راه دسترسی به آن ، محور سراب بستان آباد می باشد که با طی 16 کیلومتر از سراب در امتداد این محور یک راه خاکی به سمت شمال به طرف روستای رزگاه منشعب می شود . مهمترین راه های ارتباطی منطقه عبارتست از :
– محور سراب – بستان آباد به طول 70 کیلومتر
– محور سراب – اردبیل به طول 80 کیلومتر
– محور تبریز – بستان آباد به طول 55 کیلومتر
– راه مهربان – هریس که ادامه آن محور سراب – بستان آباد را به محور اهر – تبریز متصل
می کند .
در شکل 1-1 موقعیت کانسار و راههای دسترسی نشان داده شده است.
1-2- توپوگرافی محدوده کانسار:
کانسار رزگاه از دو تپه با مورفولوژی نسبتاً ملایم تشکیل شده است . تنها در دره سمت شرق کانسار (قانه دره) شیب توپوگرافی تند و دارای پرتگاه است . دامنه شمالی کانسار نسبت به دامنه جنوبی ، شرقی و غربی از شیب بیشتری برخوردار است. ارتفاع کانسار از 1800 تا 2100 متر متغیر است . بخش جنوبی کانسار در حوالی روستای رزگاه ، دارای مورفولوژی ملایم با پستی و بلندی اندک می باشد . به طور کلی در محدوده فعالیت های بهره برداری به استثنای محدوده کانسار که در آنجا استخراج انجام خواهد شد و شکل تپه ها نسبتا” مرتفع می باشد، سایر نواحی جهت استقرار سنگشکن و دپوی سنگ معدن نسبتا” مسطح بوده و توپوگرافی ملایمی دارند .
1-3- تاریخچه کارهای اکتشافی انجام شده در توده نفوذی رزگاه :
نخستین بار اطلاعات راجع به توده رزگاه در گزارش نقشه زمین شناسی 250،000 : 1 چهار گوش اهر ( ریو – سکویه ) درج شده که گسترش این توده و ارتباط آن با سازندهای زمین شناسی منطقه را مورد بررسی قرار داده است ولی نخستین پیجویی های اکتشافی طی سال های 1356 الی 1360 توسط ع – ر باباخانی در سازمان زمین شناسی کشور به اجرا در آمده که شامل تهیه نقشه
زمین شناسی 20،000 : 1 منطقه ، برداشت 41 نمونه سطحی از کل مساحت توده در شبکه 400*400 متر، همچنین نقشه های زون بندی توزیع ترکیبات شیمیایی اصلی ( براساس نتایج
نمونه برداری سطحی فوق ) مانند Al2O3 ، Na2O، K2O + Al2O3 نیز تهیه شده که این مجموعه طی گزارشی در سال 1360 ارائه شده است سپس طرح تولید آلومینا از اواخر سال 1367 با
همکاری کارشناسان روسی یونیدو با بررسی کارهای انجام شده قبلی ( توسط سازمان زمین شناسی ) و آنالیز تعدادی نمونه گروهی در کشور روسیه ، بخش مرکزی این توده را جهت انجام عملیات اکتشاف مقدماتی انتخاب و طرحی برای اکتشاف این توده تدوین و ارائه کردند . خلاصه مطالعات انجام شده در منطقه بهشرح زیر میباشد:
– جمعآوری اطلاعات موجود در مورد تودههای نفلینی سینیتی آذربایجان .
– انتخاب رزگاه بعنوان مناسبترین توده جهت شروع عملیات اکتشافی .
– احداث حدود 25 کیلومتر جاده دسترسی به ترانشهها و سکوهای حفاری .
– حفر 11 ترانشه بهطول تقریبی 12 کیلومتر ده ترانشه با امتداد عمومی تا N34°E در عرض توده و یک ترانشه سرتاسری (TrVII) عمود بر ترانشه های حفر شده قبلی که توسط دو ترانشه I a و VI محدود شده است . طی سه مرحله از سال 1368 تا سال 1377 بر اساس پیشنهاد کارشناسان صاحب دانش فنی.
– نمونه برداری کانالی و موضعی از ترانشههای حفر شده در اینتروالهای 5 متری به تعداد تقریبی 2000 نمونه و تجزیه شیمیائی آنها.
– ارسال 120 نمونه به انستیتو وامی روسیه ، جهت کنترل نتایج بدست آمده در آزمایشگاههای ایران.
– مطالعه میکروسکوپی حدود 70 نمونه از سنگ رزگاه.
– تهیه نقشه توپوگرافی 1:5000 به وسعت تقریبی 20 کیلومتر مربع.
– تهیه نقشه زمین شناسی 1:22000 منطقه رزگاه .
– مشخص نمودن تغییرات درصد Al2O3 + K2O ، SiO2 و Al2O3 در ترانشههای حفاری شده بر روی نقشههای موجود.
– مشاوره با کارشناسان مؤسسه وامی روسیه جهت تهیه نمونه تکنولوژی.
– تهیه نمونه تکنولوژی به وزن تقریبی 250 کیلوگرم از پسودولوسیت سینیت های رزگاه و ارسال آن به مؤسسه وامی روسیه.
– برآورد قیمت تمام شده هر تن سنگ رزگاه.
– جمع بندی نتایج حاصل از اکتشافات و انتخاب مناسبترین بخش از توده جهت ادامه عملیات اکتشافی و برآورد ذخیره.
– انجام تست تکنولوژی از نمونه های ارسالی به مؤسسه وامی و تهیه گزارش مربوطه.
– مشخص نمودن شبکه حفاری جهت بررسی عمقی ماده معدنی.
– حفر 27 حلقه گمانه و مغزه گیری بر روی توده رزگاه طی دو مرحله. شیمیائی آنها.
– تهیه نقشه توپوگرافی از بخش مرکزی توده به وسعت حدود 120 هکتار.
– تهیه نقشه زمین شناسی از بخش مرکزی توده به وسعت حدود 120 هکتار.
– حفر چاهکهای اکتشافی بر روی توده رزگاه به تعداد دو حلقه به عمق کلی 50 متر ( درحال حفــر).
.
مقاله Performance Analysis of Damage and Corrosion Concrete Columns of Reinforced with FRP با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله Performance Analysis of Damage and Corrosion Concrete Columns of Reinforced with FRP با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله Performance Analysis of Damage and Corrosion Concrete Columns of Reinforced with FRP با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1392
محل انتشار: کنفرانس بین المللی عمران، معماری و توسعه پایدار شهری
تعداد صفحات: 11
چکیده:
Because of several parameters, a structure sometimes needs to retrofit and improve. Corrosion, the cycle of melting and freezing, effects of chemical chloride, change of structure application, design faults, construction faults, change of structure code and etc are some of these parameters. One of the newest methods for retrofitting and strengthening is application of advanced fiber reinforced polymer composites. Due to being difficult and time-consuming of conventional methods, the FRP sheets have introduced for retrofitting of these structures. High compressive strength, high performance and suitable combination with reinforcements are efficient factors in application of concrete. But stability and durability is important problem in concrete projects that must has been attended. Nowadays, retrofit and strengthening of structures has been greatly concerned by the civil and structural engineers. A new class of retrofitting methods has been developed using the versatile chemical products like as polymers, resins and reinforcement fibers. These structures have been retrofitted with concrete and steel jackets. But these methods have many difficult and limitation of construction. The behavior and performance of these columns were analyze and evaluated in this study. A finite element analysis using ANSYS is utilized to conduct a parametric study. Effects of repairing concrete cover and the CFRP wrapping on the performance of column are investigated. Concrete column has been modeled in 4 states: Before corrosion, after corrosion, after repair and after wrapping with FRP. The wrapping of CFRP applied fully over the cylindrical columns height. It is shown that ductility and strength of columns submitted to axial load after corrosion of reinforcing bars, and spalling of concrete cover significantly decreases, whereas after repairing the concrete cover, strength is not compensated. Results show that applying CFRP wraps significantly compensate ductility and strength reduction of original column.