مقاله بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا با word :

مقاله بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در گیاه و زیست بوم از صفحه 81 تا 91 منتشر شده است.
نام: بررسی اثر تراکم کاشت بر صفات مورفولوژیکی و کیفی سویا
این مقاله دارای 11 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله تراکم کاشت
مقاله درصد روغن و پروتیین
مقاله سویا
مقاله صفات مورفولوژیکی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
به منظور بررسی اثر تراکم های مختلف کاشت بر عملکرد و اجزا سه رقم سویا (Glycine max L.) در شرایط کرمانشاه، آزمایشی در سال 1382 و در مزرعه تحقیقاتی ماهیدشت کرمانشاه وابسته به مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شد. این تحقیق به صورت آزمایش فاکتوریل در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با چهار تکرار به اجرا درآمد که فاکتور رقم در سه سطح شامل، ارقام ویلیامز V1=، زان V2= و کلارکV3= و فاکتور تراکم نیز در سه سطح شامل فاصله بوته روی ردیفD1=3 ، D2=5 و D3=7سانتی متر در بلوک ها قرار گرفتند. در پایان فصل رشد نسبت به اندازه گیری صفاتی از قبیل: ارتفاع بوته، تعداد گره (در ساقه اصلی، فرعی و بوته)، تعداد شاخه فرعی، فاصله تشکیل اولین شاخه فرعی از سطح خاک و طول میانگره به عنوان صفات مورفولوژیکی و درصد روغن و پروتئین به عنوان صفات کیفی اقدام گردید. نتایج نشان داد که با افزایش تراکم کاشت، ارتفاع بوته، فاصله تشکیل اولین شاخه فرعی از سطح خاک و طول میانگره به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در بین ارقام و تراکم های مختلف از نظر تعداد گره در ساقه اصلی، فرعی و بوته اختلاف معنی داری در سطح 1 درصد مشاهده شد. در بین ارقام و تراکم های مختلف از نظر درصد روغن و پروتیین اختلاف معنی داری وجود نداشت اما وجود رابطه عکس بین محتوای روغن و پروتیین دانه دیده شد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.