مقاله کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد با word دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد با word :

مقاله کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در اردیبهشت 1389 در مجله دانشکده پزشکی از صفحه 137 تا 140 منتشر شده است.
نام: کلیرسل آدنوکارسینومای دهانه رحم بدون سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی: گزارش دو مورد
این مقاله دارای 4 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آدنوکارسینوم سلول شفاف
مقاله دی اتیل استیل بسترول
مقاله ویروس پاپیلومای انسانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: آدنوکارسینومای سلول شفاف اولیه سرویکس معمولا در زنان با سابقه تماس با دی اتیل استیل بسترول در دوران جنینی دیده می شود. ما در این گزارش به شرح دو مورد از آدنوکارسینوم سلول شفاف دهانه رحم بدون تاریخچه تماس با دی اتیل استیل بسترول در زندگی داخل رحمی می پردازیم.
معرفی بیمار: مورد اول یک خانم 14 ساله بود که با شکایت خونریزی واژینال بدون درد مراجعه کرده بود. در پاپ اسمیر سلول های آتیپیک داشت و در معاینه یک تومور خونریزی دهنده 15 cm در واژن دیده شد که در بیوپسی آن آدنوکارسینوم سلول شفاف اولیه سرویکس گزارش شد. (مرحلهIb ) مورد دوم بیمار 23 ساله که با شکایت خونریزی بدون درد واژینال مراجعه کرده و نتیجه بیوپسی، آدنوکارسینوم سلول شفاف اولیه سرویکس (مرحلهIIb ) بود. هر دو بیمار سابقه ای از قرار گرفتن در معرض دی اتیل استیل بسترول را نداشتند. یکی از بیماران تحت رادیکال هیسترکتومی شکمی با لنفادنکتومی سیستماتیک لگن قرار گرفت و دیگری نیز تحت پرتو درمانی خارجی و براکی تراپی قرار گرفت. هیچ عود یا متاستاز بعد از پی گیری از 18 ماه در یک مورد و 24 ماه در مورد دیگر وجود نداشت. نتیجه گیری: ابتلا به آدنوکارسینوم سلول شفاف در مواجهه با خونریزی واژینال غیرطبیعی در دختران جوان باید مورد ظن پزشک باشد. این بیماری در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر دیده می شود و ممکن است مواجهه با دی اتیل استیل بسترول در تاریخچه ذکر نشود.


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.