مقاله بررسی جامعه شناختی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی (تک مطالعه خاص) در شهرداری تهران با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی جامعه شناختی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی (تک مطالعه خاص) در شهرداری تهران با word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی جامعه شناختی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی (تک مطالعه خاص) در شهرداری تهران با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی جامعه شناختی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی (تک مطالعه خاص) در شهرداری تهران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی جامعه شناختی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی (تک مطالعه خاص) در شهرداری تهران با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران
تعداد صفحات: 22
چکیده:
پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی جامعه شناختی موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی در شهرداری تهران می باشد. در این راستا موانع در سه سطح اصلی؛ موانع اجتماعی، موانع سازمانی و فردی در بین کارکنان و مدیران شهرداری تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در سطح پایین تر موانع تاریخی، موانع مذهبی، موانع ساختاری، موانع فرهنگی، موانع خانوادی، و موانع شخصیتی و رفتاری مورد ارزیابی قرار گرفت در نهایت با درنظر گرفتن نظرات پاسخگویان از میان سطوح اصلی تحقیق موانع سازمانی به عنوان اولویت اول موانع فردی به عنوان اولویت دوم و موانع اجتماعی به عنوان اولویت سوم معرفی گردید. این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. نتایج این تحقیق کاربردی- توصیفی می تواند با توصیف موانع ارتقای زنان در رفع این موانع کاربرد پیدا کند. بطوری که در آن با طرح سوالاتی پیرامون زوایای مختلف موانع پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی و سپس تکمیل آنها با جامعه آماری (مدیران و کارکنان شهرداری مناطق 8/4/15) و به عبارتی نمونه آماری تحقیق، به دنبال پی گیری هدف مطالعه که بررسی موانع پیشرفت شغلی زنان در سطوح مدیریتی است می باشد. از آنجایی که فرضیه های مطرح شده توصیفی بودند بنابراین آزمون های توصیف نظیر آزمون (دبلیو کندال) و ازمون یومن وایت نی برای آزمون فرضیه های مطرح شده مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به نتایج حاصل از پژوهش حاضر، با درنظر گرفتن موانع اصلی پیشرفت زنان در سطوح مدیریتی پیشنهاد می گردد. با تکیه بر نظریه برابری و عدالت به مبارزه با پیشداوری و تصورات قالبی که زنان را فرودست تر و کم ارزش تر از مردان و مردان را مسلط بر زنان می دانند. پرداخت، و ایجاد به کارگیری روش های نوین مدیریتی به منظور تشویق و ترغیب زنان برای کار در بخش های دولتی و حذف تبعیض های جنسیتی در استخدام زنان و مردان است. برای زنان در دستگاه های دولتی دوره های آموزشی ویژه ای برای توانمند تر ساختن شخصیت آنان، آموزش مهارت های مدیریتی، و در نتیجه آماده ساختن شان برای پذیرش پست های مدیریتی برگزار شود.


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.