مقاله تعیین دبی بهینه جریان در مصب رودخانههای جزر و مدی به منظور جلوگیری از پیشروی آب شور دریا با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تعیین دبی بهینه جریان در مصب رودخانههای جزر و مدی به منظور جلوگیری از پیشروی آب شور دریا با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین دبی بهینه جریان در مصب رودخانههای جزر و مدی به منظور جلوگیری از پیشروی آب شور دریا با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین دبی بهینه جریان در مصب رودخانههای جزر و مدی به منظور جلوگیری از پیشروی آب شور دریا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین دبی بهینه جریان در مصب رودخانههای جزر و مدی به منظور جلوگیری از پیشروی آب شور دریا با word :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: هفتمین سمینار بین المللی مهندسی رودخانه

تعداد صفحات: 11

چکیده:

یکی از راه های جلوگیری از پیشروی آب شور دریا به درون خورها، کنترل دبی جریان آب شـیرین ورودی به رودخانههایی است که به خور منتهــــی می شوند . هرچه دبی آب شیرین ورودی بیشتر باشد، عقـب نـشینی آب شور دریا بیشتر و سریعتر صورت می گیرد؛ از طرفی به علـت ارزشـ مند بـودن منـابع آب شـیرین رودخانـه ، همواره امکان رهاسازی مقادیر معتنابهی از آب شیرین وجود ندارد . لذا اعمال یک مدیریت صحیح در اسـتفاده از منابع آب شیرین به نحوی که هم حتی المقدور از هدر رفتن آب شیرین جلوگیری شده و هم غلظـت شـوری خور در محدوده مجاز باقی بماند، ضروری به نظر می رسد . در این صورت استفاده بهینه از منابع موجود صـورت خواهد گرفت .
معیار بهینهسازی غلظت شوری جریان، به حداقل رساندن اختلاف غلظت آب رودخانه پس از جـزر و مـد نسبت به غلظت مطلوب است . به این منظور برای شـبیه سـازی پیـشروی آب شـور دریـا و تعیـین پارامترهـای هیدرولیکی جریان، معادلات هیدرودینام یکی شامل پیوستگی و ممنتوم به همراه معادله انتقال شوری در حالـت یک بعدی و برای خور کاملا مختلط به کار گرفته شده اند و با حل عددی این معادلات به روش المان محـدود یک مدل شبیه ساز تهیه گردیده است . در قسمت بعد برای یـافتن دبـی بهینـه از روش کلاسـیک بهینـه یـابی افزایشی لاگرانژ وبا اعمال محدودیت روی مقـدار دبـی ورودی، بـا هـدف بـه حـداقل رسـاندن تـابع مجمـوع مجذورات اختلاف میان مقدار غلظت محاسبه شده توسط مدل شبیه سازی و مقدار غلظت مطلـوب مـورد نظـر استفاده شده است . جهت ارزیابی مدل، یک مسئله حل شده که نتایج آن حاکی از عملکـرد مطلـوب مـ دل در کنترل میزان شری میباشد .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.