مقاله بررسی تأثیر روش های مختلف خشک کردن بر زمان خشک کردن و میزان فنول گیاه دارویی گزنهUrtica dioica L با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی تأثیر روش های مختلف خشک کردن بر زمان خشک کردن و میزان فنول گیاه دارویی گزنهUrtica dioica L با word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر روش های مختلف خشک کردن بر زمان خشک کردن و میزان فنول گیاه دارویی گزنهUrtica dioica L با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر روش های مختلف خشک کردن بر زمان خشک کردن و میزان فنول گیاه دارویی گزنهUrtica dioica L با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر روش های مختلف خشک کردن بر زمان خشک کردن و میزان فنول گیاه دارویی گزنهUrtica dioica L با word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی ماشین های کشاورزی (بیوسیستم) و مکانیزاسیون ایران
تعداد صفحات: 14
چکیده:
خشک کردن یکی از مراحل مهم پس از برداشت گیاهان دارویی می باشد که نقش مهمی در کمیت و کیفیت مواد مؤثره آنها دارد. به منظور بررسی تاثیر روش های مختلف خشک کردن بر زمان خشک کردن و مقدار فنول گیاه دارویی گزنه ( Urtica diocia L ) به عنوان یک ماده ارزشمند دارویی، آزمایش به صورت طرح کاملا تصادفی در سه تکرار در سال 1332 به اجرا درآمد. پنج توان مختلف مایکروویو شامل 630،450،270،90 و 900 وات، سه دمای مختلف خشک کن هوا داغ با جریان ثابت 15 متر بر ثانیه، 55،45 و 66 درجه سانتی گراد، یک دمای 55 درجه سانتی گراد آون و دمای اتاق ( 25 درجه سانتی گراد) در این آزمایش مورد مقایسه قرار گرفتند. در روش های مختلف، خشک کردن نمونه ها تا زمانی که میزان رطوبت آنها به 19 % بر پایه وزن تر برسد، ادامه داشت. نتایج نشان دهنده تاثیر معنی دار روش های خشک کردن بر زمان خشک کردن و میزان فنول بود. به طوری که کمترین و بیشتربن زمان خشک کردن ( به ترتیب 0 دقیقه و 72 ساعت) مربوط به تیمارهای خشک کردن با توان 399 وات مایکروویو و روش خشک کردن در دمای اتاق بود. بالاترین و پایین ترین میزان مواد فنولی (به ترتیب 500 و 19 میلی گرم در گرم وزن خشک) نیز مربوط به تیمارهای خشک کردن با توان 399 وات مایکروویو و روش خشک کردن در دمای اتاق بود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.