مقاله عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با word :

مقاله عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی از صفحه 356 تا 364 منتشر شده است.
نام: عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی: راهکارهای مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی کاشان
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کیفیت
مقاله مستندسازی
مقاله پرونده های پزشکی
مقاله مدیران
مقاله پزشکان شاغل
مقاله پرستار

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: مستندسازی پرونده پزشکی یک نیاز مهم قانونی و حرفه ای برای کلیه متخصصین در امور بهداشت و درمان، و تضمین کلیه مراقبت های حیاتی ارایه شده به بیمار است. هدف این مطالعه، تعیین عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی از دیدگاه مدیران و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ارایه راهکار از دیدگاه آنها است.
روش ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی در سال 1387 به روش سرشماری بر روی کلیه مدیران و پزشکان شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کاشان (300 نفر) انجام شد. ابزار پژوهش، پرسشنامه ای محقق ساخته، شامل سوالاتی درباره تاثیر عوامل آگاهی و نگرش، رویه ها و استانداردها و پیگیری و نظارت بر کیفیت مستندسازی بود که پس از سنجش پایایی و روایی توسط جامعه پژوهش تکمیل گردید. سپس داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و تحلیلی با کمک نرم افزار SPSS تحلیل شد.
نتایج: در زمینه عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی، به ترتیب عوامل آگاهی و نگرش بیشترین میانگین امتیازات (943) و بعد از آن عوامل پیگیری و نظارت (901) و نهایتا عوامل رویه ها و استانداردها امتیاز 885 را گرفت. در زمینه راهکارهای ارایه شده، راهکارهای پیشنهادی در زمینه پیگیری و نظارت، بیشترین تاثیر (906) و راهکارهای مربوط به رویه ها و استانداردها، کمترین تاثیر را داشت. تفاوت بین دیدگاه گروه های مختلف مورد پژوهش معنادار بود.
نتیجه گیری: از بین عوامل موثر بر کیفیت مستندسازی، عامل آگاهی و نگرش بیشترین تاثیر را بر افزایش کیفیت مستندات دارد، بنابراین، باید اقداماتی در راستای برگزاری دوره های آموزشی برای کادر درمانی برای آموزش مستندسازی و تاکید بر عوامل تشویقی و تنبیهی و ارزیابی مستندسازان بر اساس مستنداتشان و مکانیزه نمودن ثبت اطلاعات بهداشتی صورت گیرد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.