مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیشنهادهایی کاربردی جهت بهبود آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران از منظر ماهیت دانش مهندسی با word :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: کنفرانس آموزش مهندسی در 1404

تعداد صفحات: 12

چکیده:

در این تحقیق ابتدا سعی شده است ماهیت دانش مهندسی تبیین شود، سپس با استفاده از آن و با نگاه به وضعیت کنونی آموزش در دورههای مهندسی ایران، پیشنهادهایی کاربردی جهت اصلاح ارائه شود. برای تبیین دانش مهندسی از نسبت بین علم و دانش مهندسی که نسبت عموم و خصوص منوجه است، استفاده کرده ایم. با این نسبت اگر تفاوتها و شباهتهای ایندو مشخص شود، در حقیقت ماهیت دانش مهندسی تبیین شده است.
تفاوتهای مهم بین علم و دانش مهندسی: عدم امکان بیان بخشهایی از دانش مهندسی بصورت گزاره، هویت هنجاری دانش مهندسی و غایتهای متفاوت ایندوست. در مورد شباهتها، رشد علم و دانش مهندسی و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر باعث پدیدآیی زمینهی مشترکی بین ایندو تحت عنوان علوم مهندسی شده است. علوم مهندسی از حیث ویژگیها با بقیه علوم متفاوت است.
دو الگو و نظام هم برای توصیف محتوای دانش مهندسی ارائه شده است. الگوی وینسنتی که دانش مهندسی را در 6 دستهی: مفاهیمبنیادین طراحی، ضوابط و مشخصات طراحی، ابزارهای نظری، داده های کمی، ملاحظات عملی و دانش فرآیندی برمیشمرد. الگوی دوم، الگوی دیوریز است که برای دانش مهندسی 15 جنبهی: ریاضیاتی، مکانی، جنبشی، فیزیکی، زیستی، حسی، منطقی، تاریخی، زبانی، اجتماعی، اقتصادی، زیباییشناختی، قانونی، اخلاقی و خالص را قائل است.
در بخش پایانی پیشنهاده ایی کاربردی جهت اصلاح سیستم آموزش مهندسی در دانشگاههای ایران به این شرح داده شده است: گنجاندن درسی به نام فلسفه فناوری به عنوان یکی از دروس اصلی دورههای مهندسی، بررسی شخصیتی داوطلبان رشته های مهندسی، جدی گرفتن آموزش در حین کار در دورههای مهندسی، تاثیر دادن هویت هنجاری دانش مهندسی در آموزش آن، تاثیر دادن هویت بین رشته ای دانش مهندسی در آموزش آن


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.