بررسی بانکداری اینترنتی با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

بررسی بانکداری اینترنتی با word دارای 123 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی بانکداری اینترنتی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی بانکداری اینترنتی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی بانکداری اینترنتی با word :

بررسی بانکداری اینترنتی با word


بانکداری اینترنتی: مطلوب یا نامطلوب

بدون تردید، اینترنت باعث وقوع انقلابی فراگیر در کل سیستم ارتباطی دنیا شده است. بانکداری نیز، به واسطه بهره‌گیری روزافزون از ارتباطات، از این قاعده مستثنی نبوده و به قافله ارتباطات جهانی پیوسته است. اگر نگاهی گذرا به ارقام نجومی نرخ رشد و ظرفیت‌های بالقوه بانکها برای استفاده بهینه از اینترنت بیندازیم، می‌توانیم از کارکردها و تأثیراتی که اینترنت بر بانکداری می‌گذارد، آگاه شویم. اینترنت نیز همانند هر فن‌آوری جدید دیگری، دارای هزینه‌های خاص و مسائلی از قبیل امنیت سیستم و احتمال بروز مشکلات پیش‌بینی نشده است. زمانی که بانکها بتوانند این کمبودها و مشکلات را برطرف کنند، قادر خواهند بود از تمام مزایای انقلاب دیجیتال برخوردار شوند.

مقدمه:

«وینتون کرف» که از او به عنوان «پدر اینترنت» نام برده می‌شود، یک تصویر ذهنی را به جهانیان عرضه کرد که در آن، میلیاردها نفر حضور دارند. اینترنت، که در سال 1969 پا به عرصه ظهور گذاشت، به گفته خود «کرف»، «آتش فراگیری» است که تمام جهان را فرا خواهد گرفت. «کرف» پیش‌بینی کرد که تا سال 2010، بیش از 3 میلیارد نفر، کاربر اینترنت خواهند بود و تعداد وسایل on-line در سراسر جهان نیز تا سال 2020 به 6 تا 30 میلیارد عدد خواهد رسید. براساس پیش‌بینی او تا سال 2030، ما قادر خواهیم بود با رایانه‌های خود صحبت کنمی و آنها نیز به ما پاسخ دهند. تعداد مصرف‌کنندگان از اینترنت فقط ظرف 4 سال به 50 میلیون نفر رسید، در حالی که این امر برای رادیو، نزدیک به 28 سال طول کشیده بود.

بانکداری، صنعتی است که بر مبنای اطلاعات موثق شکل می‌گیرد و مبادلات بانکی را می‌توان بدون هیچ‌گونه مبادله فیزیکی پول انجام داد. چنین ویژگی‌هایی باعث شده که بانکها بتوانند به یک کاربر کامل و تمام عیار اینترنت در عصر ارتباطات تبدیل شوند.

با این همه، مراحل اولیه بانکداری اینترنتی، با مشکلات موثق شکل می‌گیرد و مبادلات بانکی را می‌توان بدون هیچ‌گونه مبادله فیزیکی پول انجام داد. چنین ویژگی‌هایی باعث شده که بانکها بتوانند به یک کاربر کامل و تمام عیار اینترنت در عصر ارتباطات تبدیل شوند.

با این همه، مراحل اولیه بانکداری اینترنتی، با مشکلات و شکست‌های پیاپی همراه شد. در نتیجه، مشتریان، علاقه چندانی به بانکداری اینترنتی نشان ندادند. شاید به همین دلیل بود که مجله معتبر «پورو مانی» (Euro Money) در سال 1999، مقاله‌ای در مورد بانکاداری اینترنتی با عنوانی عجیب: «کلیک، کلیک- شما مردید» درج کرد، اما هدف نویسندگان مقاله یاد شده این بود مشخص کنند که آیا بانکداری اینترنتی، چیز خوبی است یا بد.

انواع بانکداری اینترنتی

در سالهای اخیر، سه نوع بانکداری اینترنتی به شرح زیر در بازار مورد استفاده قرار گرفته است:

1- اطلاعات:

اطلاعات، متداول‌ترین و اصلی‌ترین سطح از بانکداری اینترنتی است که در آن، بانک اقدام به بازاریابی محصولات و خدمات خود از طریق اینترنت می‌کند. این نوع خدمات بانکداری اینترنتی را می‌توان یا از خود بانک دریافت کرد و یا این که به صورت پیمان‌سپاری به دست آورد. به دلیل آسیب‌پذیر بودن وب‌سایت در مقابل و تقلب و کلاهبرداری، کنترل‌های خاصی در این زمینه پیش‌بینی شده است تا از هرگونه سوءاستفاده اطلاعاتی از وب‌سایت جلوگیری شود.

2- ارتباطات:

این نوع بانکداری اینترنتی، امکان برقراری تماس بین سیستم‌های بانک و مشتریان را فراهم می‌کند. این نوع بانکداری اینترنتی ممکن است به پست الکترونیکی (E-mail)، درخواست وام یا دسترسی به فایل‌های آماری حساب محدود شود. در این حالت، میزان ریسک نسبت به نوع قبلی (اطلاعاتی) بیشتر خواهد بود. لذا کنترل‌های خاصی برای جلوگیری، گزارش و هشدار در مورد هرگونه تلاش غیرقانونی و غیرمجاز برای دسترسی به شبکه داخلی بانکها و سیستم‌های رایانه‌ای اندیشیده شده است. در این سیستم، مشتری برای آگاهی از وضعیت حساب خود و سایر امور مربوط به آن، تقاضای رسمی ارایه می‌کند و بانک به آن تقاضا پاسخ می‌دهد، به طور دقیق به همان صورت که برای (E-mail) انجام می‌شود.


3- معامله:

در این سیستم بانکداری اینترنتی، مشتریان بانک قادر به انجام معاملات با بانک هستند. این سیستم در مقایسه با دو سیستم قبلی، دارای بیشترین میزان ریسک بوده و نیازمند قوی‌ترین و متمرکزترین کنترل‌ها است. در این سیستم، مشتریان قادر به انجام فعالیت‌هایی مانند دسترسی به حساب، پرداخت چک، انتقال پول و غیره هستند.

مقدمه:

رشد صعودی آمار چکهای بلامحل و به دنبال آن بالا رفتن شمار تعداد چکهای برگشتی در شعب همچنین تب‌دار شدن اکثر چکهای صادره و ترس مردم از دریافت چک در معاملات تجاری و حاکمیت جوی نامطلوب در اقتصاد کشور و بی‌اعتمادی مشتریان از بانک محل علیه، از جمله معضلاتی است که گریبان نظام بانکی و نیز تعداد معدودی از افراد را که در معاملات خود با چک سر و کار دارند، گرفته است این مقاله تحقیقی با توجه به مطالعات انجام شده در قانون صدور چک و جلب‌نظر همکاران مجرب، تجار، افراد جامعه و حتی اشخاصی که اقدام به صدور چک بلامحل کرده‌اند و مروری بر مقررات و دستورالعمل‌های موجود و تطبیق عامل‌های ذکر شده با عرف حاکم بر جامعه، تهیه شده که امید است مورد توجه و استفاده همکاران، مسئولان و دست‌اندرکاران نظام بانکداری کشور قرار گیرد.

علل صدور چک بلامحل و راههای کنترل آن

تاریخچه

از ابتدای تشکیل جوامع کوچک انسانی مسئله تقسیم کار در میان انسانها مطرح بوده است، لذا هرکس با توجه به استعدادهای خود حرفه و پیشه‌ای را انتخاب می‌کرد تا نیازی از نیازهای عمومی افراد جامعه را برطرف کند. بر این اساس موضوع مبادله کالا (خدمات) به عنوان یک پدیده اقتصادی بر مرحله ظهور رسید که در ابتدا به صورت پایاپای، سپس با مبادله توسط پول صورت می‌گرفت و از آنجایی که جابه‌جایی و انتقال پول برای تجار مشکل بوده، موضوع حواله در بین آنان رواج پیدا کرد که به موجب آن مدیون (محیل) بدهی خود را به وسیله شخص ثالث (محال علیه) به طلبکار (محتال) پرداخت می‌کرد که در «بازارهای مکاره» کاربرد چشمگیری داشت. (1)

همچنین در بعضی مواقع تاجر برای دستیابی به سرمایه اولیه خود، پس از مشقت فراوان و اتلاف وقت و مراجعه به محال علیه، به دلیل نبود موجودی کافی نزد او، سرگردان و در نهایت ورشکسته می‌شد. به تدریج در بین تجار رواج یافت که فقط شخصی می‌تواند وعده وجهی را به دیگری بدهد که نزد محال علیه اطمینان کافی از پرداخت وجه آن را داشته باشد، چرا که با توجه به اصل سرعت در معاملات تجاری، می‌باید ابزاری مطمئن برای دستیابی به حقوق مکتسبه وجود داشته باشد تا تاجر با اطمینان خاطر در معاملات تجاری، سرعت در گردش سرمایه را در پی دارد. از نتایج آن امکان مبادله کالا و خدمات بیشتر و در نهایت شکوفایی اقتصادی و رفع نیازمندیهای افراد جامعه است.

به این ترتیب موضوع چک و به دنبال آن تأمین موجودی مدیون نزد محال علیه به منصه ظهور رسید که به موجب آن صادر کننده چک، زمانی می‌تواند وعده پرداخت وجهی را نزد شخص ثالث به طلبکار بدهد که محل آن قبلاً نزد محال علیه تأمین شده باشد که این اعتبار، پشتوانه‌ای قوی برای تجار در انجام دادن معاملات تجاری شد تا بدون دغدغه از احتمال خطر ورشکستگی بتوانند به کار تجارت بپردازند. در حقوق تجارت ایران نیز با پیروی از فقه امامیه و الهام از قانون تجارت سال 1807 فرانسه در ماده 310 قانون تجارت مصوب 1311 چک سندی شناخته شده است که به موجب آن صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد، می‌تواند کلاً یا بعضاً مسترد یا به دیگری واگذار کند.

دلایل صدرو چک بلامحل و عوارض بازدارنده آن

همان‌گونه که در تعریف چک آمده است، صادر کننده زمانی می‌تواند اقدام به صدور چک کند که وجه مقرر در نزد محال علیه موجود بوده باشد، اما با توجه به دلایل گوناگون که در زیر به آنها اشاره خواهد شد، اشخاص بدون هیچ‌گونه توجهی به قانون و مقررات حاکم بر ارتباطات اجتماعی که خود ریشه در نارسایی‌های فرهنگی افراد جامعه دارد، اقدام به صدور چک بلامحل می‌کنند و هیچ‌وقعی به قوانین حاکم بر افراد جامعه نمی‌گذارند که این امر رکورد فعالیت‌های تجاری و عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را در پی دارد.

«فن‌آوری‌های نوین» و باز تولید «تجارت، پول و بانک»

نماد دوران نوین، شکل‌گیری پدیده اینترنت و گسترش فضاهای اطلاع‌رسانی و ارتباطات فراملیتی و بین‌المللی است که آموزه‌ها، اندیشه‌ها و کنش‌های نوینی را عرضه می‌دارد.

امروزه، تغییر بنیادی از جامعه صنعتی به جامعه متکی بر اطلاعات در حال وقوع است. جریان آزاد اطلاعات و اندیشه‌ها باعث تشدید رشد فزاینده دانش و بهره‌برداری نوین وفراوان از آن شده است. از این رو، ساختارها و روابط اجتماعی و اقتصادی در حال دگرگونی است.

انقلاب در عرصه فن‌آوری با محوریت فن‌آوری اطلاعات، شیوه اندیشه، تولید، مصرف، تجارت، مدیریت، ارتباطات، زندگی خانوادگی و … را دگرگون کرده است.

اختراع رایانه و پیدایش دانش انفورماتیک، زمینه بروز انقلاب دیجیتالی را هموار کرد. این تحول شگرف با پیدایش اینترنت و بروز نخستین نشانه‌های تأسیس شاهراه‌های اطلاعاتی، به انقلاب انفورماتیک و اطلاعات انجامید.

با پیوند تاریخی قدرت محاسباتی رایانه‌ها و امکان ارسال اطلاعات، فن‌آوری اطلاعات و متعاقب آن فن‌آوری اطلاعاتی ارتباطی متولد شد.

فن‌آوری اطلاعاتی ارتباطی، شامل تمام فن‌آوری‌هایی است که گونه‌های مختلف ارتباطات میان انسانها با یکدیگر، انسانها با سیستم‌های الکترونیکی و سیستم‌های الکترونیکی با یکدیگر را امکان‌پذیر می‌کند.

اهمیت بررسی در مورد فرا رسیدن عصر اطلاعات و پدید آمدن جامعه اطلاعاتی، که از سال‌های پایانی دهه 1960 تحت تأثیر برخی از مطالعات جدید اقتصادی درباره افزایش سهم معرفت‌ها و اطلاعات در تولید ناخالص ملی و همچنین، تمام کارها و فعالیت‌های مربوط به آنها در اشتغال ملی کشورهای پیشرفته صنعتی، در سطح بررسی‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته بود، در دهه‌های 80-1970 در چگونگی سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های بعضی از این کشورها و به ویژه ایالات متحده آمریکا، ژاپن و فرانسه نیز تأثیر گذاشت. وزرات بازرگانی آمریکا در سال 1977، گزارشی درباره «اقتصاد اطلاعات» منتشر کرد و در سال بعد، گزارش معروف «اطلاعاتی‌سازی جامعه» در فرانسه منتشر شد. دو سال پس از آن نیز، ژاپن نتایج نخستین مطالعات مربوط به نقش اطلاعات در زندگی اجتماعی آینده این کشور را با عنوان «جامعه اطلاعاتی» منتشر کرد.

بررسی بانکداری اینترنتی با word
فهرست

بانکداری اینترنتی: مطلوب یا نامطلوب

علل صدور چک بلامحل و راههای کنترل آن

"فن‌آوری‌های نوین" و باز تولید "تجارت، پول و بانک"

مدیریت بهره‌وری در بانکداری

ساختارهای کنترل و مدیریت

تحولات بانکداری توسعه‌ای در جهان

اروپای شمالی و توسعه بانکداری اینترنتی

چشم‌اندازهاو چالش‌های پیش‌روی آسیا در قرن 21 (سخنرانی Chino رئیس بانک توسعه آسیا)


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.