مقاله بررسی تأثیر آموزش چندرسانه ای بر بهبود اختلالات املایی دانش آموزان دارای اختلال املا در پایه دوم دبستان با word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی تأثیر آموزش چندرسانه ای بر بهبود اختلالات املایی دانش آموزان دارای اختلال املا در پایه دوم دبستان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر آموزش چندرسانه ای بر بهبود اختلالات املایی دانش آموزان دارای اختلال املا در پایه دوم دبستان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1393
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری
تعداد صفحات: 20
چکیده:
اختلال املاء مشکلات زیادی را برای دانش آموزان ناتوان در یادگیری به وجود می آورد که باید به دنبال روشهایی نوین در بهبود این مشکلات بود. بنابراین این مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش چندرسانه ای بر بهبود اختلالات املایی دانش آموزان دارای اختلال املا در پایه دوم دبستان انجام شد. در این مطالعه نیمه آزمایشی، 30 نفر از دانش آموزان دختر پایه دوم مقطع ابتدایی دارای اختلال املاء به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 10 جلسه (1/5 ساعته) آموزش های چند رسانه ای را در زمینه املا دریافت کردند و آموزش دانش آموزان گروه کنترل به سبک سنتی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های آماری t مستقل، t وابسته و تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادکه آموزش چندرسانه ای در بهبود اختلالات املایی دانش آموزان دارای اختلال املا در زمینه خطاهای نوشتاری و خطاهای آوایی تأثیر معنی داری دارد (p>0/05). با توجه به نتایج این پژوهش، پیشنهاد می شود مسئولان تعلیم و تربیت آموزش چندرسانه ای متنوع و متناسب با توان و نیاز دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری (از جمله اختلال املاء) و بر اساس پایه های تحصیلی و کتب درسی آنها تدوین و تهیه نمایند.