مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خوددر نظم بخشی با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خوددر نظم بخشی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خوددر نظم بخشی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مقاله رابطه فراشناخت و استعاره با خوددر نظم بخشی با word که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1389 در تازه های علوم شناختی از صفحه 60 تا 68 منتشر شده است.
نام: رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی
این مقاله دارای 9 صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فراشناخت
مقاله استعاره خود
مقاله استعاره زندگی
مقاله خود- نظم بخشی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
هدف: تعیین رابطه فراشناخت و استعاره با خود- نظم بخشی دانش آموزان.
روش: این پژوهش از نوع همبستگی است، و در آن ابتدا 150 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و پرسشنامه های حالت فراشناختی اوینل و عابدی، خود- نظم بخشی پنیتریچ و دی گروت و آزمون افتراق معنایی آزگود را تکمیل کردند. برای تحلیل داده های مربوط به 139 دانش آموز ( 64 پسر، 75 دختر) از روش تحلیل رگرسیون چند متغیری و تحلیل واریانس چندمتغیری یک راهه استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که بین فراشناخت و استعاره زندگی با خود- نظم بخشی رابطه مثبت وجود دارد و این رابطه در حدود 64 درصد از واریانس خود- نظم بخشی را پیش بینی می کند. علاوه بر این، تفاوت دانش آموزان مناطق دو و شش شهر تهران در فراشناخت و استعاره خود و استعاره زندگی معنادار است؛ یعنی وضعیت فراشناخت و استعاره دانش آموزان منطقه شش بهتر از دانش آموزان منطقه دو است.
نتیجه گیری: نتایج این پژوهش، همسو با سایر پژوهش ها، نشان می دهد که خود- نظم بخشی با فراشناخت و استعاره رابطه دارد. پس آموزش مولفه های فراشناختی می تواند در کیفیت استعاره ها وخود- نظم بخشی دانش آموزان تاثیر بگذارد.