مقاله تاثیر سنگین کننده و فشار باد لاستیک بر توان مالبندی، مصرف سوخت، بکسوات و زمین گیرایی تراکتورITM399در4WD در خاک ورزی با هرس بشقابی با word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر سنگین کننده و فشار باد لاستیک بر توان مالبندی، مصرف سوخت، بکسوات و زمین گیرایی تراکتورITM399در4WD در خاک ورزی با هرس بشقابی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر سنگین کننده و فشار باد لاستیک بر توان مالبندی، مصرف سوخت، بکسوات و زمین گیرایی تراکتورITM399در4WD در خاک ورزی با هرس بشقابی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1392
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی ماشین های کشاورزی (بیوسیستم) و مکانیزاسیون ایران
تعداد صفحات: 15
چکیده:
به منظور بررسی تاثیر سنگین کننده و فشار باد لاستیک بر توان مالبندی، بکسوات، بازده زمین گیرایی و مصرف سوخت تراکتور ITM399-4WD در خاک ورزی با هرس بشقابی، اندازه گیری عملی در زمین کشاورزی دارای بافت خاک لومی بعمل آمد. بدین منظور دو آزمایش فاکتوریل مستقل، هر یک با دو فاکتور که در هر دو آزمایش، فاکتور اول شامل شرایط زمین (در دو سطح: زمین آیش و زمین کلشی) و فاکتور دوم یکی از عوامل سنگین کننده (در سه سطح 0، 600 و 1000 کیلوگرم) یا فشار باد ، لاستیک (در سه سطح استاندارد، 20 % کمتر و 20 % بیشتر از حالت استاندارد) در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی و با سه تکرار انجام شد. پس از آنالیز واریانس، مقایسه میانگین با استفاده از آزمون چند دامنه ای دانکن انجام شد. نتایج آزمایش اول نشان داد که افزایش سنگین کننده باعث افزایش معنی دار توان مالبندی، مصرف سوخت و بازده زمین گیرایی شده است، اما اثر معنی داری بر بکسوات ندارد. در آزمایش دوم، کاهش فشار باد لاستیک باعث افزایش معنی دار توان مالبندی و بازده زمین گیرایی و کاهش معنی دار مصرف سوخت و بکسوات شد. در هر دو آزمایش، در زمین کلشی در مقایسه با زمین آیش، توان مالبندی، مصرف سوخت و بازده زمین گیرایی افزایش و بکسوات در آزمایش اول افزایش ولی در آزمایش دوم کاهش معنی داری نشان داد. با توجه به یافته های این پژوهش، با کم کردن 20% فشار باد تایرها، توان مالبندی 8/2 درصد افزایش و مصرف سوخت 9/6 درصد کاهش یافت و با افزایش 1000 کیلوگرم سنگین کننده، توان مالبندی و مصرف سوخت به ترتیب 27 و 15/3 درصد افزایش یافتند. بنابر این توصیه میگردد با توجه به اهمیت ارزش سوخت، در تراکتور ITM399-4WD با هرس بشقابی کششی، فشار باد تایرها 20 % کمتر از حالت استاندارد تنظیم و از اضافه کردن سنگین کننده خودداری شود. چنانچه اهمیت توان کششی بیشتر از سوخت مصرفی است، بهتر است سنگین کننده ها را تا 1000 کیلوگرم افزایش داد.