مقاله تحلیل ناتوانایی های دانشجویان دختر در حل مسائل ریاضی بر اساس مدل شونفلد با word


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله تحلیل ناتوانایی های دانشجویان دختر در حل مسائل ریاضی بر اساس مدل شونفلد با word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل ناتوانایی های دانشجویان دختر در حل مسائل ریاضی بر اساس مدل شونفلد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل ناتوانایی های دانشجویان دختر در حل مسائل ریاضی بر اساس مدل شونفلد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل ناتوانایی های دانشجویان دختر در حل مسائل ریاضی بر اساس مدل شونفلد با word :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: نخستین همایش منطقه ای ارزیابی آموزش دروس علوم پایه، چالشها و رهیافتها
تعداد صفحات: 1
چکیده:
با هدف تحلیل ناتوانایی های دانشجویان دختر در حل مسائل ریاضی، یک نمونه 235 نفری از دانشجویان دختر رشته های حسابداری، معماری و کامپیوتر آموزشکده فنی و حرفه ای سما اهواز، به روش طبقه ای انتخاب و داده های پژوهش با تاکیدبر مدل حل مساله ریاضی شونفلد( 1985 )، شامل چهار متغیر منابع، رهیافتها، کنترل و نظام های باوری، از طریق یک آزمون حل مساله ریاضی متشکل از 6 سوال و دو پرسشنامه اسکرا- دنیسون و نگرش ریاضی آیکن و همچنین فرم گردآوری اطلاعات، جمع آوری شد. بررسی ضرایب همبستگی نشان داد که نگرش 0/79و رهیافت ها( 0/78بیشترین و منابع(0/73 و کنترل 0/72 کمترین همبستگی را با نمرات حل مساله دانشجویان دارند. اجرای رگرسیون چند متغیری نشان داد که مدل شونفلد یک مدل معنا دار می باشد و 79 % واریانس نمرات حل مساله دانشجویان دختر را تبیین می کند. بررسی ضرایب بتا نشان داد که بر اساس مدل شونفلد ضعف در رهیافت های حل مساله و نداشتن منابع قوی از مهمترین دلایل شکست در حل مسائل ریاضی می باشند. بر اساس نتایج حاصل از این تحقیق پیشنهاد می شود که در هنگام دادن مسائل ریاضی به دانشجویان(دختر)، اساتید به پیش نیازهای لازم و همچنین راهبرد های کلی حل مساله توجه کافی داشتهباشند. همچنین بر اساس نتایج این پژوهش نگرش دانشجویان نسبت به ریاضیات در رتبه سوم از لحاظ تاثیر گذاری در موفقیت دانشجویان در حل مساله به حساب می آید. به عبارت دیگر دانشجویانی که به طور کلی نگرشی منفی نسبت بهریاضیات دارند، از شانس کمی برای موفقیت در حل مسائل ریاضی برخوردار خواهند بود و لازم است اساتید در این زمینه با بهره گیری از راهکارهای موجود، به تعدیل نگرش های منفی مبادرت ورزند


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.