رابطه باورهای غیرمنطقی با فشار روانی شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه یک شهرستان خرم آباد با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رابطه باورهای غیرمنطقی با فشار روانی شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه یک شهرستان خرم آباد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه باورهای غیرمنطقی با فشار روانی شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه یک شهرستان خرم آباد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
در این پژوهش رابطه بین باورهای غیرمنطقی و فشار روانی شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه یک شهرستان خرم آباد موردبررسی قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 662نفر بودند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 341نفر تعیین شد. نمونه آماری به روش طبقه ای انتخاب شدند. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. ابزار گردآوری داده ها،پرسشنامه چهار عاملی باورهای غیر منطقی اهواز( ) 4IBT-Aکه توسط عبادی و معتمدین در سال 1386و پرسشنامه روانی شغلی(نشانگان فشار روانی و منابع فشار روانی ) که دیویس، رابینز و مکلی در سال 1991تهیه کردهاند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون tو ضریب همبستگی، آزمون fو تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین باورهای غیرمنطقی و فشار روانی شغلی رابط مثبت معنادار وجود دارد. نتایج واریانس نشان داد که 46درصد واریانس فشار روانی شغلی دبیران دبیرستان های ناحیه یک خرم آباد از طریق متغیرهای مستقل (درماندگی برای تغییر، توقع تأئید دیگران، اجتناب از مشکل و بی مسئولیتی هیجانی ) تبیین و توجیه شده است.با توجه به نتایج ضریب همبستگی متغیرهای پیشبین روی فشار روانی شغلی دبیران میتوان گفت که از خرده مقیاس های باورهای غیرمنطقی، متغیر اجتناب از مشکل، بیشترین تأثیر پیش بینی کنندگی معنی دار را با فشار روانی شغلی دبیران دارد.علاوه بر آن، از میان متغیرهای جمعیت شناختی، عوامل جنسیت،سن و سنوات خدمتی با باورهای غیرمنطقی دارای رابط مثبت و معنادار بودند. بر اساس کلیه نتایج فوق می توان اظهار داشت که فشارهای روانی شغلی دبیران بیشتر تحت تأثیر باورهای غیرمنطقی می باشد و سایر عوامل مانند سطح تحصیلات و وضعیت تأهل در مراحل بعدی اهمیت قرار می گیرند.