توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی با word دارای 318 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی با word
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی با word
قرار داده شده است2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
اسلاید 1 :
اهداف دقیق آموزشی فصل اول
از دانشجویان انتظار می رود پس از مطالعه این فصل اصطلاحات زیر را تعریف ،توضیح وبیان نمایند:
آزمون، انواع آزمونها، اندازه گیری وارزشیابی وتفاوت آنها،ویژگیهای ارزشیابی تشخیصی وتکوینی وتراکمی، حوزه های شناختی وعاطفی وروانی _ حرکتی ، مقایسه آزمونهای استعدادوپیشرفت تحصیلی ، ارزشیابی ملاکی وهنجاری
اسلاید 2 :
ارائه محتوای فصل اولمطالبی که در این فصل معرفی می شوند از این قرار ند:
تعریف آزمون،انواع آزمون،آزمونهای توانایی،آزمونهای عاطفی ، آزمونهای شخصیت ، آزمونهای علاقه ونگرش ، تعریف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی،انواع ارزشیابی درآموزش وپرورش ، ارزشیابی ملاکی ، ارزشیابی هنجاری ،ارزشیابی تکوینی ، تشخیصی و تراکمی
اسلاید 3 :
وسایل اندازه گیری در آموزش وپرورش وروانشناسی
باتوجه به این که صفات و ویژگیها دراین علوم کیفی است به جهت اندازه گیری آنهاوتبدیل به داده های کمی به ابزار اندازه گیری نیاز دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
آزمون ، مشاهده ، مصاحبه ، پرسشنامه
اسلاید 4 :
تعاریف آزمون از دیدگاه صاحب نظران
qآزمون(test): شامل مجموعه ای از سوالات است که در اختیار فرد گذاشته می شود تا به آن جواب دهد.
qگیج(gage):آزمون را یک روش نظام دار برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار فرد است برای اینکه بتوان آن رفتار را با توجه به معیاریا هنجار ارزشیابی کرد، می داند.
اسلاید 5 :
انواع آزمونها
بطور کلی به دو دسته آزمونهای توانایی وآزمونهای عاطفی تقسیم می شوند.
هر یک از این آزمونها دارای تقسیماتی است که به صورت نمودار نشان داده می شود.
اسلاید 6 :
توضیح مختصر آزمونهای توانایی
آزمونهای توانایی(ability) :
آموخته ها ومهارتها و استعدادهای افراد را می سنجدکه دسته ای تواناییهای شناختی (cognitive) ودسته ای دیگر تواناییهای روانی ـ حرکتی(psschomotor) که به تعاریف مختصر هر دسته می پردازیم.
اسلاید 7 :
آزمونهای استعداد(aptitude)
این دسته از آزمونهای توانایی یا آمادگی فرد را برای انجام دادن کارهایی که در پیش دارد وهمچنین ظرفیت او را برای یادگیریهای مختلف می سنجد بطورکلی این آزمونها ناظر به آینده اند وبرای پیش بینی موفقیتهای آن فرد به کار می روند همانندآزمونهای هوش کلی واستعدادهای فرد.
اسلاید 8 :
آزمونهای پیشرفت تحصیلی
این آزمونها دانش ومهارتهایی را که فرد تا لحظه اجرای آزمون کسب کرده است اندازه می گیرد و بر خلاف آزمونهای استعداد ناظر به گذشته اند یعنی برای تعیین آموختهای قبلی است .
مثال:آزمونهای ریاضی ، فیزیک ، مهارتهای فنی
اسلاید 9 :
تعریف شخصیت
شخصیت را به صورت مجموعهء رفتارهای فرد در موقعیتهای اجتماعی می توان تعریف کرد که عده ای از روانشناسان علاوه بر رفتارهای آشکار ویژگیهای غیر رفتاری از جمله هوش ،پیشرفت، کیفیت صدا ، وضع ظاهر را به این تعریف اضافه می کنند.
اسلاید 10 :
توضیح مختصر ابزارهای اندازه گیری شخصیت
این دوبخش از شخصیت که اهمیت زیادی درامور مشاوره شغلی وتربیتی دارد به دوست داشتنها ودوست نداشتن های افراد اشاره می کند.