مقاله مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش با word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
مقاله مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش با word که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1388 در علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی) از صفحه 93 تا 112 منتشر شده است.
نام: مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش
این مقاله دارای 20 صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش های پیش دبستانی
مقاله ضریب هوش
مقاله آزمون معلم ساخته
چکیده و خلاصهای از مقاله:
هدف این تحقیق مقایسه عملکرد دانش آموزان پایه اول در دروس علوم، ریاضی، بخوانیم و بنویسیم، و معدل این دروس برحسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش می باشد. جامعه آماری تحقیق را دانش آموزان پایه اول ابتدایی نواحی پنجگانه سازمان آموزش و پرورش شهر تبریز در سال تحصیلی 84-85 تشکیل دادند. نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای بود. برای نمونه گیری از هر ناحیه آموزش و پرورش 6 مدرسه پسرانه و 6 مدرسه دخترانه و در کل 60 مدرسه و از هر مدرسه یک کلاس پایه اول و از هر کلاس دو دانش آموز که دوره آموزش های پیش دبستانی را گذرانده و دو دانش آموز که این دوره را طی نکرده بودند، انتخاب شد و در کل 240 دانش آموز پایه اول در این تحقیق شرکت کردند. از آزمون های هماهنگ در دروس ریاضی، علوم، بخوانیم بنویسیم، معدل این دروس، آزمون ریون رنگی مخصوص کودکان استفاده گردید. روش آماری به کار رفته جهت تجزیه و تحلیل نتایج، تحلیل کواریانس (ANCOVA) می باشد. نتایج به دست آمده نشان داد که با کنترل هوش، بین عملکرد دانش آموزان در دروس ریاضی، علوم، بخوانیم و بنویسیم و معدل این دروس برحسب آموزش های پیش دبستانی در p<0.05 تفاوت معنادار وجود دارد. با کنترل هوش، بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دروس ریاضی، علوم، معدل این دروس برحسب جنسیت تفاوت معنادار وجود ندارد. بین نمره های درس بخوانیم و بنویسیم بر حسب جنسیت در p<0.05 تفاوت معنادار وجود دارد و میانگین نمره های دختران بیشتر از پسران است. اما بین معدل دانش آ موزان پایه اول برحسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی اثر تعاملی معنادار مشاهده نشد.