مقاله بررسی و امکان سنجی ساختمان های بی نیاز از مصرف انرژی در تهران با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی و امکان سنجی ساختمان های بی نیاز از مصرف انرژی در تهران با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و امکان سنجی ساختمان های بی نیاز از مصرف انرژی در تهران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1391
محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی سالانه انرژی پاک
تعداد صفحات: 8
چکیده:
بخش های خانگی ، تجاری و دولتی براساس ترازنامه انرژی سال 40 ،1387 % از انرژی کشور را مصرف می کنند که برای کاهش میزان مصرف ، راهکارهای متفاوتی وجود دارد مانند بهینه سازی تجهیزات انرژی بر و یا تامین آن از طریق انرژی تجدید پذیر . در این مقاله به بررسی فنی و اقتصادی یک ساختمان بی نیاز از مصرف انرژی پرداخته می شود . فرض مساله آن است که با چهار منبع انرژی تجدید پذیر می توان تمام انرژی مصرفی ساختمان را تأمین نمود . ساختمان مورد بحث یک و نیم طبقه در منطقه 3 تهران به مساحت231/31مترمربع با پارکینگ و زیرزمین در نظرگرفته شده است. در این پروژه برای دقت بیشتر از محاسبات دستی و نرم افزاری در کنار یکدیگر استفاده نموده ایم . با اعمال تمهیدات صرفه جویی انرژی مانند : استفاده از درزگیرهایی در پنچره ها و در های خروجی ، شیشه های دوجداره ، عایقکاری دیوار های خارجی و بام ، بارحرارتی و برودتی ساختمان را به حداقل ممکن کاهش داده ایم و برای گرمایش زمستانی و سرمایش تابستانی از دیوار ترومب ، سلول خورشیدی و گردآورنده خورشیدی ، پمپ حرارتی زمین گرمایی و توربین باد استفاده شده است که توانسته 78 % از انرژی مورد نیاز تاسیسات و 62 % انرژی کل ساختمان را تامین کند که با توجه به نتایج بدست آمده و برآورد اقتصادی انجام شده در حال حاضر امکان پذیر نیست .
مقاله در غزل مملوکی(مطالعه ی موردی: غزل شاب الظریف) با word دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله در غزل مملوکی(مطالعه ی موردی: غزل شاب الظریف) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در غزل مملوکی(مطالعه ی موردی: غزل شاب الظریف) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1390
محل انتشار: همایش علمی سالانه دانشگاه رازی
تعداد صفحات: 3
چکیده:
شعر دوره ی مملوکی، هرچند در نگاه بسیاری از پژوهشگران این دوره، دچار رکود و ضعف بسیار گشت، ولی در خود ویژگیها و نوآوریهایی داشت که بررسی و واکاوی آنها، خالی از فایده نیست. یکی از این نوآوریها، زبان مطایبه و طنز شاعران مملوکی بود که در غزلهای آنان، نمود عینی داشت. طنز در غزل، در پیش از این دوره وجود ندارد و شاعران مملوکی را باید نخستین ادیبانی دانست که به سرودن این نوع از غزل پرداختند. در این مقاله، به بررسی موردی از غزل شاب الظریف، شاعر مصری در قرن هفتم هجری میپردازیم که برخی غزلهای وی، نمونه هایی زیبا از طنزهای غزل گونه در دوره ی مملوکی است. نوع معشوقانی خیالی که شاعر برگزیده است، و نیز بازی با واژگان و هنرنمایی ادبی باآنها، از جمله عناصر فکاهی در غزلیات وی میباشد.
پژوهشی جامع در زمینه خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پژوهشی جامع در زمینه خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پژوهشی جامع در زمینه خوشه بندی در شبکه های حسگر بیسیم با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
شبکه های حسگر بیسیم متشکل از گره های حسگر می باشند و معمولاً گسترش حسگرها به طور تصادفی در یکمحیط وسیع صورت می گیرد. با توجه به اینکه طول عمر باتری حسگرها کوتاه است و باتری این حسگرها قابلیت شارژمجدد و یا تعویض را ندارند، احتمال خرابی حسگرها در حین گسترش آنها زیاد است، به علاوه حسگرها در چنین محیط هاییمصرف انرژی زیادی دارند و چون باتری آنها قابل شارژ کردن نیست، بنابراین طراحی الگوریتم هایی که صرفه جویی درمصرف انرژی دارند عامل مهمی برای افزاش طول عمر گره حسگرها و د ر نتیجه طول عمر کل شبکه می باشد.خوشه بندی روشی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر حسگرها در شبکه های گره حسگری بی سیماست. خوشه بندی مزایایی از جمله ایجاد امنیت بیشتر در شبکههای گره حسگر و کاهش داده های زائد و افزایش قابلیتمقیاس پذیری و ... در شبکه های حسگر بیسیم را دارد. بنابراین در این مقاله الگوریتم های خوشه بندی و مزایا و معایب هریک را برای دست یابی به طول عمر مطلوبی در شبکه، مقایسه خواهیم کرد.
مقاله در مورد ملاصدرا با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله در مورد ملاصدرا با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد ملاصدرا با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بیوگرافی شخصیت صدرا
صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به مُلاصَدرا و صدرالمتالهین متأله و فیلسوف ایرانی و شیعه و یکی از بزرگترین فیلسوفان جهان اسلام در سده یازدهم هجری قمری و بنیانگذار حکمت متعالیه است.
ظهور ملاصدرا در حوالی پایان هزاره اول پس از پیدایش اسلام به وقوع پیوست، و لذا، کارهای او را میتوان نمایش دهنده نوعی تلفیق از هزار سال تفکر و اندیشه اسلامی پیش از زمان او به حساب آورد.
کودکی و نوجوانی
ملاصدرا در روز نهم جمادیالاول سال 980 هجری قمری، در شیراز و در محله قوام زاده شد و او را محمد نام نهادند. به روایتی پدر او خواجه ابراهیم قوام، مردی دانشمند و وزیر حاکم پارس بود و صدرالدین محمد تنها فرزند او، بر اثر دعا به وجود آمد. به باور هانری کربن خواجه ابراهیم بازرگان بود و به خرید و فروش مروارید، شکر بنگاله و شال کشمیری میپرداخت. وی هر از گاهی برای به دست آوردن مروارید به مغاص لؤلؤ در بحرین میرفت.
ابراهیم قوام در آغاز، محمد کوچک را به مکتبخانه ملااحمد در محله قوام و به نزد ملااحمد برد. محمد دو سال در این مکتبخانه خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را فراگرفت. سپس او را به یک معلم خانگی به نام ملا عبدالرزاق ابرقویی سپردند تا به محمد صرف و نحو بیاموزد.
دو پیشامد سبب وقفه در تحصیل محمد نوجوان شد، یکی وفات ملا عبدالرزاق ابرقویی بود که محمد نوجوان را در مرگ استاد خود سوگوار کرد و دیگر وفات شاه طهماسب اول صفوی و به پادشاهی رسیدن شاه اسماعیل دوم صفوی که سبب ناامنی ایران از جمله شیراز گشت، و ابراهیم قوام از بیم جان خانواده خود را از شیراز به امیرنشینهای جنوب خلیج فارس کوچاند.
پس از مرگ یا کشته شدن شاه اسماعیل دوم و با به فرمانروایی رسیدن شاه عباس اول دوران هرج و مرج به پایان رسید و ابراهیم و خانوادهاش به شیراز بازگشتند. محمد به فرمان پدرش به بصره رفت و در حجره بازرگانی شیرازی به نام یوسف بیضاوی که پدرش با او قرارداد بازرگانی بسته بود، به کار مشغول شد.
سه ماه پس از آن، ابراهیم قوام به دیار باقی شتافت و محمد سوگوار ناگزیر به شیراز بازگشت
و به گرداندن حجرههای بازرگانی پدرش پرداخت.
زندگی و تحصیل در اصفهان
ملاصدرای جوان پس از فراغت یافتن از تأمین نیازمندیهای خانوادهاش، به آرزوی دیرینه خود جامه عمل پوشانید و به اصفهان مهاجرت نمود. او در مدرسه خواجه اصفهان از محضر درس استادانی چون شیخ بهایی، میرداماد (معلم ثالث) و میرفندرسکی بهره جست. ملاصدرا دروس فقه، علوم حدیث و تفسیر را از شیخ بهایی، حکمت الهی و حکمت شرق و غرب را از میرداماد و علم ملل و نحل را از میرفندرسکی آموخت.
به روایتی دیگر، ملاصدرا در سن 6 سالگی به همراه پدرش به قزوین رفت و دوران نوجوانیاش را در آن سامان سپری کرد و در همانجا با شیخ بهایی و میرداماد آشنا شد و پس از انتقال پایتخت به اصفهان، با استادانش به اصفهان مهاجرت نمود.
به هر حال شاه عباس اول در پایان سال 999 هجری قمری (به روایتی 1006)، از قزوین به اصفهان نقل مکان کرد و این شهر را به پایتختی خویش برگزید.
در بخشکردن میراث یکی از توانگران اصفهان، هوش، آگاهی و دانش ملاصدرا در مسائل فقهی بر شاه عباس آشکار شد و شاه تصمیم گرفت تا از مدرسه خواجه بازدید کند و با شیخ بهایی و ملاصدرا بیشتر آشنا شود.
ملاصدرا پس از کسب درجه اجتهاد، به تدریس در مدرسه خواجه پرداخت، اما از آنجایی که نظریاتش در برخی مسائل فقهی با بیشتر دانشمندان قشری اصفهان متفاوت بود، او را به بدعتگذاری در دین متهم ساختند و خواهان اخراج او از مدرسه و در نهایت تبعید او از اصفها
ن شدند. بدین سان ملاصدرا از اصفهان تبعید شد. او راه مورچهخورت را در پیش گرفت و از آنجا راهی کهک قم گشت.
دوران تبعید
ملاصدرا در دوران تبعید به حوزههایی رفت اما به او اجازه نمیدادند.جلوی دگر اندیشی گرفته میشد و او را مرتد اعلام میکردند.ملاصدرا به مدت 5 یا 7 سال در کهک قم و در تبعید زیست، اما هرگز کار تدریس و پژوهش را رها نکرد و در همان روستای کوچک و دورافتاده به برگزاری جلسات درس مبادرت نمود. دروس وی بیشتر درباره افکار و باورهای حکیمان و دانشمندان ایرانی مانند شهابالدین سهروردی، ابن سینا و ابویعقوب الکندی و برخی از دانشمندان اندلسی همچون ابن عربی و ابن رشد بودند.[17] به روایتی دیگر، او در این مدت به ریاضت و عبادت پرداخت و مدتی را نیز در شهر قم سپری نمود.
بازگشت به شیراز
حکومت صفوی و در رأس آنان شاه عباس تمایلی به تبعید ملاصدرا از اصفهان نداشتند و شاه عباس به اجبار علمای اصفهان به این کار تن داد. از این رو، اللهوردیخان حاکم فارس، بر آن شد که برای این دانشمند در شیراز مدرسهای ساخته و از او برای تدریس در این مدرسه دعوت کند. با پایان یافتن ساخت و ساز بخش مهمی از این مدرسه که بعدها به مدرسه خان نامی شد، اللهوردیخان از ملاصدرا پنهانی دعوت نمود تا به زادگاه خویش بازگردد.
ملاصدرا پس از بازگشت به شیراز، تدریس در این مدرسه نوساز را آغاز کرد. در این مدرسه افزون بر حکمت و فقه، ادبیات، اخترشناسی، ریاضیات، شیمی، معرفهالارض (زمینشناسی) و علوم طبیعی نیز تدریس میشد. اهمیت این مدرسه از مدرسه خواجه اصفهان نیز فزونی یافت.
باورها
ملاصدرا شیعهمذهب و پیرو آئین دوازدهامامی بود، به اصول و فروع دین اسلام و مذهب شیعه پایبندی و تعصب داشت اما در عین حال، بسیار انعطافپذیر بود و اگر نگرشهای برخی از دانشمندان سنیمذهب مانند ابن عربی و یا ابن رشد را درست مییافت، میپذیرفت.
عرفان شیعی
ملاصدرا بر این باور بود که مذهب شیعه دو وجه دارد، وجه ظاهری، یعنی همان شریعت و احکام دینی، و وجه باطنی، که همان درونمایه و حقیقت مذهب شیعهاست و ملاصدرا آنرا عرفان
شیعی مینامید. او برای رستگاری انسان، هم شریعت و پایبندی به فرایض دین را لازم میشمرد و هم سیر و سلوک عرفانی برای رسیدن به حقیقت مذهب شیعه را ضروری میدانست. این در حالی بود که بیشتر دانشمندان قشری اصفهان، دید خوبی نسبت به عرفان نداشتند. ایشان بر این باور بودند که بسیاری از عارفان، به احکام دین اسلام پایبند نیستند و عمل به فرایض دینی را برای رسیدن به رستگاری لازم نمیبینند. یکی از دلایل تبعید ملاصدرا از اصفهان همین باور بود.
ملاصدرا اگرچه به عرفان باور داشت، اما کوتاهی از احکام و واجبات دین را به بهانه سیر و سلوک عرفانی رد میکرد. با دانشمندان قشری نیز به دلیل ستیز با عرفان شیعی مخالف بود. همچنین با برخی از صوفیان که عمل به واجبات دینی را ضروری نمیدانستند، مخالف بود. البته برخی معتقدند ملاصدرا با ادغام فلسفه وعرفان نا خواسته راه را برای بسته شدن مسیر فلسفه ورزی در جهان اسلام فراهم کرد.
[ویرایش] دیدگاه ملاصدرا پیرامون تقلید
ملاصدرا در طول زندگی علمیاش، دیدگاههای گوناگونی را پیرامون مسئله تقلید عنوان کردهاست. گاهی آنرا با شروطی پذیرفته و گاه به کلی آنرا مردود شمردهاست (مانند نوشتار او در کتاب المشاعر). شاید به سبب مخالفت برخی علمای اصفهان با او و به این دلیل که ایشان را برای راهنمایی مردم واجد شرایط نمیدانستهاست.
میتوان چنین گفت که ملاصدرا بر این باور بوده که فراگیری دانش از جمله فقه، حدیث و تفسیر و نیز سلوک در عرفان شیعی بر همه مسلمانان واجب عینی است، نه واجب کفایی، و هر مسلمان باید با فراگیری این دانشها به درجه اجتهاد برسد و اگر گروهی از مسلمانان بنا به دلایلی پذیرفتنی به این درجه دست نیافتند، آنگاه میتوانند از مجتهد تقلید کنند، به شرط آنکه تقلید
ایشان آگاهانه بوده و واجد بودن مجتهد نیز بر ایشان آشکار شده باشد.
قضا و قدر
ملاصدرا به قضا و قدر الهی باور داشت و در «رساله فیمسئله القضاءِ و القدر» آنرا توضیح دادهاست. قضا، در کلام اسلامی، به معنای حکم خدا (از دیدگاه سرچشمه، منشاء و پیدایش موجودات) و قدر به معنای اندازه، و تعیین اندازه، منزلت یا جایگاه کسی یا چیزی است. ملاصدرا بر این باور بود که قضا قابل تغییر نیست زیرا حکم خداوند تغییر نمیکند. اما قدر یا سرنوشت، قابل تغییر است زیرا در گرو اعمال انسان میباشد. انسان میتواند با نیکوکاری به رستگاری برسد یا با زشتکاری بدبختی خویش را رقم بزند و در این مورد مختار است.
ملاصدرا با پیرپرستی مخالف بود و اگر او را صاحب کرامات مینامیدند، نمیپذیرفت.
حکمت متعالیه
مکتب ملاصدرا که حکمت متعالیه نامیده میشود، بر اصل «وجود» و تمایز آن از «ماهیت» استوار است. پیش از ملاصدرا فیلسوفان قادر به فهم تفاوت این دو نبودند، اما ملاصدرا مرز این دو مفهوم را به خوبی روشن نمود. بنابر دیدگاه او، بدیهیترین مسئله جهان، مسئله وجود یا هستی است که ما با علم حضوری و دریافت درونی خود آنرا درک کرده و نیازی به اثبات آن نداریم. اما ماهیت آن چیزی است که سبب گوناگونی و تکثر پدیدهها میشود و به هر وجود قالبی ویژه میبخشد. همه پدیدههای جهان در یک اصل مشترکند که همان «وجود» نام دارد و وجود یگانهاست زیرا از هستیبخش (یعنی خداوند یگانه) سرچشمه گرفته، اما ویژگیهای هر یک از این پدیدهها از تفاوت میان ذات و ماهیت آنها حکایت دارد. برابر این دیدگاه، اصل بر وجود اشیاء است و ماهیت معلول وجود به شمار میآید.
ملاصدرا در مخالفت با استادش میرداماد که خود پیرو سهروردی بود، مدعی شد که «وجود» امری حقیقی است و ماهیت امری اعتباری. صدرا درباره حرکت نیز نظریه جدیدی عرضه کرد که به حرکت جوهری مشهور است. تا قبل از آن تمامی فلاسفه مسلمان معتقد به وجود حرکت در مقولات نه
گانه عرض بودند و حرکت را در جوهر محال میدانستند. اما صدرا معتقد به حرکت در جوهر نیز بود و موفق شد چهار جریان فکری اسلامی یعنی کلام، عرفان، فلسفه افلاطون و فلسفه ارسطو را در یک نقطه گرد آورد و نظام فلسفی جدید و مستقلی به وجود آورد.
مدل و بهینه سازی فنی و اقتصادی فرآیند MEدرTVC با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مدل و بهینه سازی فنی و اقتصادی فرآیند MEدرTVC با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدل و بهینه سازی فنی و اقتصادی فرآیند MEدرTVC با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
با توجه به افزایش جمعیت کشور و جدی تر شدن مشکل کم آبی در آینده نقش رویکرد شیرین سازی اب به عنوان یک منبع آب به عنوان یک منبع آب شیرین برای غلبه بر این بحران پررنگ تر خواهد شد روش های حرارتی از لحاظ کیفیت اب به نسبت سایر روش شیرین سازی بهتر عمل میکنند فرآیند شیرین سازی تبخیر چند مرحله ای - تراکم بخار امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است و آب شیرین با غلظت کمتر از 10 میلی گرم در لیتر تولید میکند در این پژوهش مدل سازی و بهینه سازی فنی یک فرآیند شیرین سازی آب ME-TVC با آرایش مورازی متقاطع و اواپراتور ریزشی با لوله های افقی مد نظر است که البته ملاحظات اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است هدف این کار یافتن پارامترهای بهینه شامل نرخ جرمی بخار محرک دمای بخار حرارت ده دمای آخرین مرحله دمای آب تغذیه و فشار بخار محرک برای رسیدن به بیشترین ضریب بهرهروری خروجی یک سیستم با تعداد مراحل مختلف است برای حل دستگاه معادلات غیر خطی از روش نیوتن رافسون و جهت بهینه سازی از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است