مقاله اثر رو شهای مختلف خاک ورزی و روش های سمپاشی علف کش بر عملکرد غده وجمعیت علف های هرز سیب زمینی با word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر رو شهای مختلف خاک ورزی و روش های سمپاشی علف کش بر عملکرد غده وجمعیت علف های هرز سیب زمینی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر رو شهای مختلف خاک ورزی و روش های سمپاشی علف کش بر عملکرد غده وجمعیت علف های هرز سیب زمینی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1387
محل انتشار: دهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات
تعداد صفحات: 1
چکیده:
به منظور بررسی تاثیر روش های مختلف خاک ورزی و سمپاشی نواری علف کش بر عملکرد غده و جمعیت علف های هرز سیب زمینی، آزمایشی در بهار سال 1384 در ایستگاه تحقیقاتی اکباتان همدان اجرا گردید . این آزمایش به صورت کرت های خرد شده ی نواری در قالب طرح پایه بلو ک های کامل تصادفی در سه تکرار که در آن سمپاشی به عنوان فاکتور اصلی در سه سطح (نواری، کامل و بدون سمپاشی ) و خاک ورزی به عنوان فاکتور فرعی در پنج سطح (سرنیزه ای، شمشیری، پنجه غازی، فاروئر و بدون خاک ورزی) بود اجرا شد. در این تحقیق تاثیر فاکتورهای سمپاشی و خا کورزی و اثرات متقابل آنها بر روی صفات تعداد و وزن خشک علف های هرز و همچنین عملکرد غده در واحد سطح مورد اندازه گیری قرار گرفت. نتایج نشان داد که به طور کلی فاکتور سمپاشی بر روی کنترل وزن خشک علف های هرز و همچنین افز ایش عملکرد کل غده تاثیر معنی داری گذاشت و استفاده از روش سمپاشی نواری بر روش کامل برتری داشت . در بررسی فاکتور خاک ورزی، با اینکه تاثیر معنی داری بر روی صفات مورد اندازه گیری نداشت ولی در مقایسه ی تیمارها،استفاده از تیغه سرنیزه ای نسبت به سایر تیمارها برتری داشت و به ویژه باعث کاهش تعداد و وزن خشک علف های هرز به ترتیب به میزان 43 و 48 درصد و افزایش عملکرد غده به میزان 43 درصد نسبت به تیمار بدون خاک ورزی شد . بررسی اثر متقابل تیمارهای سمپاشی و خاک ورزی نشان داد که تیمار سمپاشی نواری کولتیواتور سرنیزه ای نسبت به سایر تیمارها برتری محسوس داشت و نسبت به تیمار بدون سمپاشی- بدون خاک ورزی باعث کاهش تعداد و وزن خشک عل فهای هرز به ترتیب به میزان 80 و 76 درصد و افزایش عملکرد غده به میزان 57 درصد شد که اختلاف تیمارهای مزبور در سطح 1 درصد معنی دار بود. بررسی همبستگی صفات نیز همبستگی منفی بین تعداد و وزن خشک علف های هرز و عملکرد غده سیب زمینی را نشان داد.
مقاله پرورش خلاقیت درکودکان با word دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پرورش خلاقیت درکودکان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پرورش خلاقیت درکودکان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
فلسفه برای کودکان و نوجوانان چیست؟
در اواخر سالهای 1960، زمانیکه متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قدرت تمیز و داوری هستند و همچنین متوجه شد که برای اینکه قدرت تفکر این دانشجویان بطور قابل ملاحظه ای تقویت شود، دیگر بسیار دیر شده بود . او به این فکر افتادم که این کار می بایست در دوران کودکی انجام میگرفت. باید وقتی کودکان و نوجوانان در سن یازده یا دوازدسالگی بودند، یکسری دوره های درسی در خصوص تفکر انتقادی یا حل مساله می گذارندند . اما برای تهیه موضوعی قابل فهم و مورد پسند کودکان و نوجوانان، بایستی متون درسی بصورت داستان نوشته می شد , داستانی درباره منطق اکتشافی کودکان. اما این کار نیز باید با دقت و ظرافت بسیار انجام می گرفت . این داستان ها باید راجع به فلسفه مورد اکتشاف کودکان می بود.
از اینرو لیپمن کتاب کشف هری استوتلمیر1 را نوشت. در سال 1970 این کتاب به آزمایش گذاشته شدو بنظر می رسید بخوبی کارگر افتاده است. در پی آن برای معلمان یک کتاب راهنما که شامل صدها تمرین فلسفی بود , نوشته شد. آن کتاب هم بخوبی نتیجه بخش بود. پس از چند سال , کتاب لیزا2 که منحصراً مربوط به اخلاقیات بود و کتاب تکمله کتاب هری بود و به کودکانی اختصاص داشت که اندکی بزرگتر بودند نوشته شد. کتاب های بیشتر و بیشتری نوشته شد که هر کدام ویژه سطوح سنی خاصی بود. این کتابها بهمراه کتابهای راهنمای کمک آموزیشان بودند.همچنین مجموعه متنوعی از کتابهای نظری تألیف و منتشر شد.
استخوانبندی برنامه «فلسفه برای کودکان و نوجوانان» P4C به تدریج در دانشگاه مونتکلیر شکل گرفت و یا علاوه بر فراهم آوردن کتابهای درسی متحد الشکل (داستان های فلسفی برای کودکان)، طرح آموزشی واحدی پیدا کرد که در آن دانش آموزان سطوح مختلف با قرائت بخشی از داستان با صدای بلند , کلاس را آغاز می کنند. به این نحو که، بچههای یک کلاس، بهمراه معلمشان حلقهوار دور هم مینشینند و رودر روی هم با یکدیگر به مباحثه میپردازند(که این حلقه همان حلقه کندوکاو3 است). شاگردان، قسمت تعیین شده کتاب را با صدای بلند میخوانند، البته نه بیشتر از یک پاراگراف در هر بار (توزیع یکسان وقت هم در میان کودکان نباید فراموش شود که پیامدها و استلزامات دموکراتیکی بهمراه دارد). وقتی قرائت یک پاراگراف تمام شد، معلم با این پرسشها شروع میکند:
آیا در این متن چیز مبهمی برای شما وجود دارد؟ آیا میتوانید احساس خودتان را در قالب یک پرسش بیان کنید؟ سپس معلم پرسش هر دانشآموز را بر روی تخته سیاه مینویسد و نام دانشآموز را بهمراه شماره صفحه و شماره سطرِ مورد بحث در کنار آن یادداشت میکند. پس از آن میپرسد چه کسی میخواهد بحث را آغاز کند. دستها بالا میرود و معلم یکی از دانشآموزان را انتخاب میکند تا در باره پرسشها نوشته شده بر روی تخته بحث را شروع کند. در لحظه مناسب، معلم ممکن است تمرینی را در خصوص آن موضوع خاص از کتاب کمک
آموزشی مطرح کند. فرض کنید که پرسش چیزی شبیه به این است: «آیا هری و بیل دوست هم هستند؟» بزودی کودکان شروع به درک این نکته خواهند کرد که مفهوم دوستی، مبهم یا دو پهلو است یا هر دو ایراد را دارد و بدین ترتیب معلم میتواند بحثی را در زمینه ماهیت «دوستی» مطرح کند. (به طور حتم، استلزامات اخلاقیِ رابطه دوستی توسط دانشآموزان مورد توجه قرار میگیرد). بدین طریق، کودکان با مفهوم دوستی آشنا و درگیر میشوند و پیشرفت کار میتواند آنها را نه تنها در فلسفه بلکه در تمامی مطالعاتی که در آنها با مفاهیمی سرو کار دارند کمک کند. این روشی است که فکر آنها را برمیانگیزد و تا زمانیکه قابلیت نقادی و خود انتقادی را در آنها پدید نیاورد، آرام نمیگیرد و این به نوبه خود آنها را به «خود-
اصلاحی» سوق میدهد.
اگر معلم بطرز مناسبی آموزش دیده و آماده باشد، کودکان احساس میکنند که در زمان اجرای این برنامه در خانه هستند و معمولاً آنقدر از آن لذّت میبرند که در پایان کلاس، اتمام کلاس برایشان ناگوار جلوه میکند. این امر بدین دلیل است که این برنامه، آنها را ترغیب میکند تا خودشان برای خودشان فکر کنند و ترجیحاً اجازه ندهند که دیگران بجای آنها و برای آنها فکر کنند. همچنین کودکان دوست دارند که بتوانند افکار خود را به دیگران ابراز دارند و اگر لازم باشد از استدلال خود دفاع کنند و به یکدیگر کمک کنند تا از استلزامات و پیامدهای مفروضاتشان مطلع شوند.
پیدایش و تکمیل این برنامه
پیدایش «فلسفه برای کودکان و نوجوانان» از بدون مقدمه نبوده است. این برنامه بر اساس رهنمودهای جان دیویی و مربی روسی لیو ویگوتسکی4 بوجود آمده است که بر ضرورت تعلیم تفکر و تأمل و نفی آموزشِ صرفِ «حفظ کردن» تأکید می کردند. برای کودکان کافی نیست که فقط آنچه را که به آنها گفته می شود به حافظه سپرده و سپس بیاد بیاوردند، بلکه آنها باید موضوع مورد نظر را آزموده و تجزیه تحلیل کنند. درست همان طورکه فرایند تفکر، پردازش اموری است که کودکان درباره جهان و از طریق حواسشان یاد میگیرند، آنها نیز باید درباره آنچه در مدرسه یاد می گیرند، بیاندیشند. حفظ کردن مطالب، یک مهارت فکری کم ارزش و سطح پایینی است؛ به کودکان باید مفهوم سازی، داوری و تمیز امور از همدیگر، استدلال و اموری از این قبیل را یاد داد.
آزمایشی کوچک اما فشرده که بواسطه این طرح به عمل آمد، نشان داد که امکان آن وجود دارد به کودکان استدلال قیاسی و اصلاح شده ای را یاد داد، بدون اینکه این کار “آموزش برای امتحان”5 باشد. این آزمایش نشان داد که با ارائه این برنامه میتوان به آنها یاد داد تا در مسائل مربوط به استدلالهای صوری، 27 هفته سن هوشی بالاتری داشته باشند. و آزمایش های بعدی نشان داد که این اختلاف سن یا ضریب هوشی پس از بیست سال نیز حفظ می شود.
مقدمه:
ارائه ی تعریف برای خلاقیت مشکل است، ادبیات مربوط به خلاقیت شامل تعاریف چندگانه ای است و نشان دهنده این است که یک تعریف عام برای خلاقیت وجود ندارد. خلاقیت از ابعاد متفاوتی بررسی شده است. گاهی اوقات، فقط محصول (آنچه تولید شده است) مورد تأکید قرار می گیرد، ولی فرایند خلاقیت (محصول چطور تولید شده است) نیز باید در نظر گرفته شود. به علاوه، خصوصیات شخصی( ویژگیهای شخصیتی و تواناییهای ذهنی) (اجزایی از محیط اجتماعی که بر تولید خلاق اثر می گذارد) نیز در بعضی از تعاریف خلاقیت وجود دارند. هارینگتون، یکی از نظریه پردازان خلاقیت، معتقد است خلاقیت محصول فرد واحد، در یک زمان واحد و در جای خاصی نیست بلکه عبارت است از یک زیست بوم (اکوسیستم) که همه ی اعضاء و همه جنبه های محیطی آن در حال تعاملند.
چند تن از نظریه پردازان معروف خلاقیت تعاریف زیر را ارائه می دهند. (اگر چه نمی توان هیچ یک از این تعاریف را تعریف عام، جامع و مانع دانست.)
خلاقیت تولید ایده یا محصول نو و مبتکرانه است که در برهه ای از زمان برای خالق یا برای شخص دیگری رضایت بخش باشد. حتی اگر این ایده یا محصول را قبلاً شخصی دیگر کشف کرده باشد و یا آن را نو و مبتکرانه محسوب نکنند، باز خلاقیت وجود دارد. (رنزولی – Renzulli 1986/1973).
یک محصول یا پاسخ در صورتی خلاق است که برای مسأله ای باز، راه حلی جدید و مناسب ارائه دهد (آمابیل – Amabile، 1989).
فرایند خلاق بروز عملی محصولی از یک ارتباط بدیع است که ناشی از بی همتایی فرد خلاق از یک سو و مواد رویدادها افراد و یا شرایط زندگی وی از سوی دیگر است. (راجرز-Rogers، 196)
تفکر خلاق عبارت است از فرایند درک مشکلات ، مسایل ، کمبود اطلاعات و عوامل جا افتاده حدس زدن و فرضیه ساختن در مورد این کمبودها، ارزیابی و آزمون فرضیه ها و حدس ها، اصلاح و ارزیابی مجدد آنها و بالاخره ارائه نتایج (تورنس Torrence 1988)
خلاقیت عبارت است از نگاهی متفاوت به پدیده هایی که سایر مردم نیز آن را می نگرند. (آلبرت رنت گیورکی)
خلاقیت در معنای کامل خود هم تولید ایده را شامل می شودو هم نشان دادن آن را یعنی باعث رخ دادن چیزی شبیه به یک نتیجه می گردد. به منظور تقویت توانایی خلاقیت می باید فکر یا ایده را به صورتی به کار گرفت که تجربه از یک سو و واکنش خود شخص و سایرین از سوی دگیر باعث تقویت عملکرد باشند. همین که خودتان ویا بقیه افراد تلاشهای خلاقانه تان را تحسین کنید، ممکن است خلاق تر شوید. (ندهرمان).
با توجه به تعاریف بالا می توان تعریف ساده تر زیر را برای خلاقیت ارائه داد:
خلاقیت یعنی ارتباط چیزها یا آرایی که قبلاً با یکدیگر ارتباطی نداشته اند.
(رالینسون)
خلاقیت دانش تجربه بینش
اهمیت و ضرورت پرورش خلاقیت چیست؟
اگر در نظر بگیرید که انسان برای ادامه بقا و زندگی نیازهایی دارد و این نیازها به دلیل تغییر دائمی درخواست ها، تمایلات و روشهای زندگی تغییر می کند. از طرفی، شرایط محیطی که انسان در آن زندگی می کند به طور روزمره در تغییر است. اگر انسان بخواهد برای نیازهای متغیر خود در شرایط جدید، از همان راه حل های قدیمی استفاده کند در نهایت روزی فرا می رسد که راه حل های کهنه پاسخگوی شرایط جدید نخواهد بود و در این صورت بقای انسان به مخاطره می افتد و جوامعی که نمی توانند برای مسائل جدید خود راه حلی بیابند محکوم به فنا هستند و از بین خواهند رفت.
خصوصیات افراد خلاق:
افراد خلاق به آنچه خارج از آنها وجود دارد با وسعت نظر نگاه می کنند.
و این امور را با آنچه در درونشان می گذرد ترکیب و یکپارچه می کنند.
هم به خود و هم به دنیای خارج از خود به عنوان منابع اطلاعات احترام می گذراند.
مراحل پنج گانه فرایند خلاقیت در شکل زیر خلاصه شده است:
ارائه مسئله : محرک بیرونی یا محرک درونی
ارزیابی نتیجه: موفقیت ، شکست یا مقداری پیشرفت
اعتبار یابی: آزمایش ایده های ممکن در مقابل اطلاعات و معیارهای واقعی دیگر
آمادگی: جمع آوری اطلاعات یا فعال کردن اطلاعات
ایده یابی: جستجوی حافظه تصور و تخیل و تفکر و اگر برای پیدا کردن راه حل های ممکن
محیط آموزشی و خلاقیت:
متأسفانه در بیشتر برنامه های آموزشی و در اکثر کشورها، شیوه ی کار به شکلی است که با تکیه بر محفوظات و اطلاعات و با ارزشیابی افراد، نه تنها گامی درجهت خلاقیت برداشته نمی شود بلکه مانع آن نیز می شود.
برنامه های آموزشی جاری غالباً بر فرایند های شناختی ساده و حافظه افرادتکیه کرده و به دیگر قدم هایی که در فرایند خلاقیت به آنها اشاره کردیم توجه چندانی نمی شود.
از طرفی مربیانی که با مهارت های خلاقیت مانند روش های تفکر در مورد مسائل و قوانین علمی آشنا هستند می توانند راه های جدید نگرش به مسائل را آموزش دهند. چنین مهات هایی را می توان مستقیماً آموزش داد اما چنان چه این مهارت ها در برنامه های جاری آموزشی ادغام شده باشند البته کارآیی و اثر بیشتری خواهند داشت.
از مهم ترین موانع خلاقیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1 قضاوت ارزیابی: از مهمترین عواملی که اثر تخریبی شدیدی بر روی یک موضوع ناآشنا و یا ایده جدید دارد، قضاوت زودرس و ارزیابی زود هنگام است. برخی اصطلاحاتی که بلافاصله دربرخورد با ایده های جدید به کار می رود مانع از آن می شود عبارتند از:
نه این عملی نیست
فکر خوبی است اما;
نتیجه ای ندارد
راه های قبلی مطمئن تر است
دوباره سر به هوا شدی
عملی نیست
بهتر است سرت به کار خودت باشد
صبر کن ببینم چه ایرادی دارد
مقاله ضرورت استفاده از استحصال آب در مناطق خشک و نیمه خشک با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ضرورت استفاده از استحصال آب در مناطق خشک و نیمه خشک با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ضرورت استفاده از استحصال آب در مناطق خشک و نیمه خشک با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی الکترونیکی کشاورزی و منابع طبیعی پایدار
تعداد صفحات: 8
چکیده:
کشور ایران به علت قرار داشتن بر روی کمربند مناطق خشک جهان با پدیده خشکی و کمبود بارش مواجه است، بنابراین استفاده بهینه از آب و مدیریت آن جزء ضرورتهای این مناطق میباشد. استحصال آب باران یک تکنیک کهن است که از جمعآوری و استفاده آب باران از سطوح غیرقابل نفوذ یا آبخیزهای با نفوذپذیری کم تشکیل میشوند. نتایج تحقیقات نشان میدهد که سیستمهای جمعآوری آب باران، یک منبع مناسب، برای زراعت و شبکه آب شهری به حساب میآیند و استفاده از آنها در مناطق خشک و نیمهخشک در حال افزایش است.
تحقیق در مورد موتور راکت با word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تحقیق در مورد موتور راکت با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد موتور راکت با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
موتور راکت
موتورهای از نوع راکت ها با موتورهای جت گرمایی دیگر از نظر اینکه سوخت و اکسید کننده خود را حمل می کنند متفاوت میباشند. در نتیجه در حالیکه موتورهای جت گرمایی دیگر برای احتراق خود به اکسیژن اتمسفر نیاز دارند موتورهای راکت از آن مستقل می باشند. از این رو موتورهای راکتی جذابترین نوع هستند.
گرچه حقیقتهای عملی دیگر نیز وجود دارد که از مفید بودن این موتور می کاهد. بنابراین هدف از این متن بحث در مورد پایه و اساس ساختار و عمل و کاربرد آن با در نظر گرفتن سایر انواع موتورهای گرمایی به خصوص آنهایی که در این متن آمده اند می باشد.
همچنین موتورهای از نوع راکت از نظر نوع سوخت به کار رفته در آنها طبقه بندی شده اند.
بنابراین با روشن کردن این موضوع تمام این نوع موتورها به دو گروه اصلی تقسیم میشوند. یکی از آنها گروهی است که از سوخت مایع و دیگری از سوخت جامد استفاده می کنند.
تئوری ساختاری که حاکی بر دستور العمل موتور راکتی می باشد ممکن است به صورت مساوی توسط هر دو نوع سوخت جامد و مایع موتور راکت تامین شود.
تئوری دستورالعمل این موتور در ابتدا به منظور فهم روشنتر از بعضی از پارامترهای عملی که بعداً از آنها در اجزایی که انواع گوناگون موتورهای راکتی را توضیح میدهند، توسعه پیدا خواهد کرد.
(1ـ18) مختصری از تاریخچه
عمل رانش جت راکت برای قرنهاست که تشخیص داده شده است. تاریخچه ثبت شده حاکی از این است که راکتها ابتدا توسط چینی ها و عربها در قرن 13 و14 مورد استفاده قرار گرفتند. از اوایل شروع استفاده از راکتها بین استفاده در زمان جنگ به عنوان اسلحه و در زمان صلح برای علامت دادن و آتش بازی نوسان پیدا کرده است.
جالب به ذکر است که راکتهایی که مواد منفجره آتشزا را به مسافت 2 مایل حمل میکردند در جنگ سال 1812 استفاده شدند.
گرچه به کارگیری آنها به عنوان اسلحه عملاً حذف شده است در اواخر قرن 19 توسط پیشرفتهایی که در ساخت توپخانه ها به عمل آمد از راکت با دقت بیشتری استفاده شد. همچنین راکت به مقدار جزئی در جنگ جهانی اول توسط پیشرفتهای چشمگیر که توسط تحقیقاتی که درآن زمان به کار می رفت به کار گرفته شد.
در جنگ جهانی دوم راکت به عنوان اسلحه تهاجمی عمده توسط همه قدرتهای جنگ به کار گرفته شد.
موشکها و اسلحه های نشأت گرفته از راکت در نقطه ای که ممکن است به طور موثری در عملیات نظامی به کار روند پیشرفت کرده اند.
(2ـ18) کاربردهای موتور راکت:
رانش راکت، در این زمان نباید به عنوان رقیب هواپیماهای ملخ دار در نظر گرفته شود. ولی به عنوان منبع قدرت برای دستیابی به مقاصد دست نیافتنی با روشهای دیگر رقابت می کند.
آلمانیها از رانش راکت برای دستیابی با سرعت بالای مادون صوت، کوتاه برد(ME.163)حائل و (V-2) موشک انداز استفاده کردند.
در این کشور هم اکنون از موتور راکت استفاده می شود و تحت آزمایشهایی برای افزایش میزان کاربرد آنها می باشد.
برخی از این کاربردها عبارتند از:
1ـ راکتهای توپخانه
2ـ راکتهای ضد تانک( بازوکا)
3ـ همه نوع سلاحهای هدایت شونده
4ـ راکتهای پرتاب شونده از هواپیما
5ـ موتور جت برای برخاستن لحظه أی هواپیما
6ـ موتورهایی برای سلاحهای هدایت شونده دوربرد در سرعت بالا و هواپیماهای بیخلبان
7ـ عمده ترین کاربرد برای موتورهای رانش هواپیماهای transonic مانند D-558 می باشد.
مجدداً لازم به ذکر است که موتور راکت با دیگر موتورهای رانش جت به دلیل اینکه جرم کلی گاز توسط سوختهایی که در موتور حمل می شوند تولید می شود متفاوت می باشد.
بنابراین راکت ارتباطی با هوای اتمسفر برای تهیه اکسیژن برای احتراق ندارد. از آنجایی که راکت اکسیدایزر خود را حمل می کند مصرف سوخت خیلی بالایی دارد.
(3ـ18) تئوری مقدماتی عملیات:
شکل (1ـ18) یک دیاگرام شماتیک از اجزای مقدماتی یک موتور راکت که دارای سوخت مایع bi-propellant می باشد را به نمایش می گذارد . آن شامل یک سیستم تزریقی محفظه احتراق، خروجی نازل می باشد.
اکسید کننده و سوخت در محفظه احتراق می سوزند و فشار بالا تولید می کنند. فشار تولید شده تحت تسلط نرخ وزن، جریان سوخت، خواص شیمیایی سوختها و . . . . می باشد.
گازها با سرعت مادون صوت از شیپوره به اتمسفر پخش می شوند. نازل انرژی فشار گازها را به انرژی جنبشی تبدیل می کند.
عکس العمل پخش شدن گازهای با سرعت بالا نیروی جلوبرندگی (Thrust) را در موتور راکت به وجود می آورد. تراست توسعه پیدا کرده نتیجه نیروهای فشاری میباشد که بر مبنای سطوحهای درونی و خارجی موتور راکت کار می کند. نتیجه نیروهای داخلی که بر موتور عمل می کنند، مطابق زیر می باشد.
نتیجه نیروهای داخلی
که
: نرخ وزن جریان یا نرخ وزن مصرف سوخت ( )
: سرعت خروجی یا قسمتی از جت که به نازل نسبت دارد ( )
: فشار استاتیکی خروجی ( )
: سطح خارجی ( )
نتیجه نیروهای خارجی که در موتور راکت عمل می کنند می باشد که فشار اتمسفر برحسب می باشد. تراستی که نتیجه کلیه نیروهای فشاری می باشد از رابطه زیر به دست می آید:
(1-18)
معادله (1ـ18) اثر فشار اتمسفر موتور راکت را نشان می دهد. یعنی هر چه فشار اتمسفریک کمتر باشد تراست زیاد می شود. بنابراین Max تراست زمانی حاصل میشود که باشد.
همچنین می توان نتیجه گرفت که Max تراست زمانی حاصل می شود که در یک حجم بسته عمل کند.
در آزمایش موتور راکت، تراست، کلیه مصرف سوخت و مقدار زمان کل اندازه گرفته می شود.
راحت است که بگوییم تراست در شرایط نرخ وزن جریان سوختها و سرعت موثر جت میباشد.
(2-18)
سرعت موثر خروجی جت یک سرعت فرضی است که برای راحتی آزمایشات استفاده می شود و از معادلات(2ـ18) و (1ـ18) مطابق زیر تبعیت می کند.
سرعت موثر جت به عنوان یک پارامتر مهم به اجرای موتور راکت محسوب شده است.
نیروی جلو برندگی(Thrust) که توسط موتور راکت توسعه یافته است برابر حاصلضرب جلوبرندگی (Thrust) در سرعت پرواز می باشد یا:
راندمان رانش، ، نرخ نیروی Thrust در نیروی لازمه رانش می باشد.
نیروی رانش برابر حاصل جمع نیروی Thrust و انرژی جنبشی از دست رفته در خروجی می باشد.
مقاله فرمولاسیون پودرشیر کاکائوی رژیمی با استفاده از سوکرالوز با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله فرمولاسیون پودرشیر کاکائوی رژیمی با استفاده از سوکرالوز با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فرمولاسیون پودرشیر کاکائوی رژیمی با استفاده از سوکرالوز با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1387
محل انتشار: هجدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
با پیشرفت تمدن و گسترش روزافزون عوارض مصرف شکر افرادی که به سلامتی خود اهمیت میدهندمتقاضی انواع متفاوتی از غذاهای سالم و کم کالری با طعم مطلوب می باشند قندهای جایگزین شکر در صنایع غذایی جایگاه ویژه ای دارندو با توجه به کاربرد شک رد راکثر فراورده های غذایی هرماده ای که بتواند از مصرف این ماده کاسته ودرعین حا ل طعم و مزه محصول نهایی را تغییر ندهد حائز اهمیت است سوکرالوز شیرین کننده کم کالری است که از شکر ساخته شده است و می تواند جایگزین شکر در اکثر محصولات شود دراین پژوهش مقادیر مختلفی از سوکرالوز در پودر شیر کاکائوی فوری بکار برده شد همچنین از نئوهسپریدین بعنوان افزایش دهنده طعم و از مالتودکسترین بعنوان پرکننده استفاده گردید نتایج نشان دادکه این مواد هیچ نوع پس مزه نامطلوب نداشته و قابل رقابت با شیر کاکائوی معمولی بوده و خصوصا شیر کاکائوی رژیمی بدست آمده مطابق با استانداردهای ایران می باشد.