مقاله بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه با word :

مقاله بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در فیزیولوژی گیاهان زراعی از صفحه 59 تا 71 منتشر شده است.
نام: بررسی اثر فرسودگی بذر (پیری تسریع شده) بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه
این مقاله دارای 13 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فرسودگی
مقاله درصد جوانه زنی
مقاله سرعت جوانه زنی
مقاله گیاهچه
مقاله گندم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
به منظور بررسی اثر فرسودگی بذر بر جوانه زنی و رشد گیاهچه ارقام گندم در شرایط آزمایشگاه، آزمایشی در قالب طرح کاملا تصادفی در دو محیط (فرسوده و غیر فرسوده) به روش تجزیه مرکب با 3 تکرار در سال زراعی 88-1387 در آزمایشگاه کنترل و گواهی بذر مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول انجام شد. تیمارهای آزمایش شامل ارقام مختلف گندم برتر منطقه (چمران، ویریناک، دز، کویر، چناب، زاگرس، استار، بهرنگ، دنا و کرخه) بودند. برای ایجاد فرسودگی ارقام در دمای 45 درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی 100 درصد به مدت 72 ساعت در آنکوباتور نگهداری شدند. از ارقام مورد آزمایش، رقمهای دنا، بهرنگ و کرخه گندم دوروم و بقیه ارقام نان بودند. نتایج آزمایش نشان داد که صفات درصد جوانه زنی و سرعت جوانه زنی تحت تاثیر رقم و محیط و بر همکنش رقم و محیط در سطح احتمال 1% معنی دار شدند و بقیه صفات در سطح احتمال یک درصد و 5 درصد معنی دار شدند. از بین ارقام ،رقم زاگرس دارای بیشترین درصد جوانه زنی (92 درصد) و رقم استار دارای بیشترین سرعت جوانه زنی (75 درصد) بود که بیانگر قدرت و کیفیت مناسبتر این ارقام در محیط فرسوده شده بودند. بین ارقام چمران، ویریناک و استار در محیط نرمال و بدون فرسودگی در صفت درصد جوانه زنی تفاوت معنی داری مشاهده نشد. شاخص بنیه بذر در رقم بهرنگ بیشترین مقدار بود که آن احتمالا به دلیل بیشتر بودن قوه زیست بذری این رقم به خاطر دارا بودن ذخایر ژنتیکی بذری و همچنین خصوصیت این رقم در برابر تحمل در شرایط ناسازگار محیطی بود. نتایج همبستگی نیز نشان داد که بین درصد جوانه زنی و عملکرد نهایی دانه در مزرعه همبستگی مثبت و معنی داری در سطح احتمال یک درصد مشاهده شد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی با word دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی با word :

مقاله آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان 1387 در پژوهشنامه ادیان از صفحه 175 تا 201 منتشر شده است.
نام: آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی
این مقاله دارای 27 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله شکتی
مقاله شیوا
مقاله لینگه
مقاله یونی
مقاله تنتره

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شکتی در زبان سنسکریت به معنای نیرو و توان، و در متون مقدس هندو، به ویژه تنترهای، عنوانی است برای نیروی خلاق مونث که منشا واحد تمام اشکال نیرو در عالم است. در مکاتب دینی تنتره یی، شکتی تنها وجود حقیقی، معرفت محض و سعادت مطلق است که سراسر هستی با تحدید نیروی او شکل گرفته است.
از این رو، مانند برهمن در مکتب ادویته ودانته، سچیداننده خوانده می شود و همانند برهمن با تنزل از مرتبه اطلاق و تجلی در اشکال و صور مختلف، عالم هستی را می آفریند و به کمک «وهم» و «مایا» در حجاب کثرات، پنهان می شود و به سیطره درک هیچ دانشی در نمی آید.
شکتی حرکت و نیروی عالم هستی را اداره می کند و در پایان زمان، همه یروهای عالم را به سوی خود می کشد و بدین ترتیب، عالم هستی را محو و نابود می سازد. از این رو، شکتی نیروی آفرینش، و در عالی ترین مفهوم علی خود، خدا مادری است که همه عالم از زهدان پاک او جاری می گردد و در تکمیل سیر وجودی خود میل بازگشت به سوی او دارد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

پاورپوینت تکنیکهای خلاقیت با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت تکنیکهای خلاقیت با word دارای 77 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت تکنیکهای خلاقیت با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت تکنیکهای خلاقیت با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت تکنیکهای خلاقیت با word

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت تکنیکهای خلاقیت با word :

اسلاید 1 :

اهداف آموزشی کارگاه:

1 -آشنایی شرکت کنندگان با مفهوم خلاقیت ، موانع و منابع آن.

2-آشنایی شرکت کنندگان با گزیده ای از کاربردی ترین تکنیکهای خلاقیت .

3- افزایش توان  ایده پردازی شرکت کنندگان جهت دستیابی به راه حلهای بهترجهت حل مسایل.

اسلاید 2 :

خلاقیت چیست؟

1-توانایی حل مسایلی که فرد قبلا حل آنها را نیاموخته است(Weisberg)

2-فرآیندی که نتیجه آن کار تازه ای باشد که توسط گروهی در یک زمان مفید و ارزشمند تلقی شود.(Stein)

اسلاید 3 :

ابتکار و نوآوری:

  • ابتکار: ایده نو و تازه ای که قبلاً وجود نداشته است.
  • نوآوری: به مرحله عمل رساندن ایده خلاقانه و تولید انبوه آن.

اسلاید 4 :

تفکر منطقی – تفکر خلاق:

1-وسعت عمل

2-مسیر و جهت عمل

3-توالی اعمال

4-مواجهه با مسایل نامربوط و اشتباهات

اسلاید 5 :

ضرورت خلاقیت:

دنیای امروز به قدری پیچیده ، پویا و نامطمئن است که ما مجبوریم برای رشد ، پیشرفت و حتّی بقا  هر لحظه مشکل جدیدی را حل کنیم.

اسلاید 6 :

سخنان یک کشیش در بستر مرگ:

  وقتی بچه بودم، دلم می خواست دنیا را عوض کنم. بزرگتر که شدم گفتم دنیاخیلی بزرگ است،کشورم را تغییرمی دهم. در نوجوانی گفتم: کشور خیلی بزرگ است بهتر است شهرم را دگرگون سازم. جوان که شدم گفتم شهر خیلی بزرگ است ،‌محله ام را تغییر می دهم ،‌ به میان سالی که رسیدم گفتم: از خانواده ام شروع می کنم ، اما در این لحظه های آخر عمر می بینم که باید از خودم شروع می کردم. اگر تغییر را از خودم شروع کرده بودم، خانواده ام، محله ام، شهرم , کشورم و دنیا را به قدر توانم تغییر می دادم.“

اسلاید 7 :

کاربرد های تفکر خلاق:

1-بهبود

2-حل مساله

3-ارزش و فرصت

4- آینده

5-انگیزش

اسلاید 8 :

نگاه بهبود یاب:

روزانه ، هزاران سیب در اطراف ما به زمین

 می افتند ولی چیزی که وجود ندارد، دیدگاه نیوتنی است!

اسلاید 9 :

تله هوشمندی

1-مدل منطقی و فوری در هر مورد.
2- نیاز به همیشه حق داشتن و مقبول بودن.
3-ترجیح کاربرد نقادانه هوش به کاربرد سازنده آن.
4- سرعت انتقال بالا بنابراین زود به نتیجه میرسندو جزییات را از دست می دهند.
5-ترجیح زیرکی به حکمت.
6-بزرگترین گناه با هوشها : خودبینی و به حساب نیاوردن دیگران

اسلاید 10 :

  تکنیک 6 کلاه فکری:
شش جنبه یا سبک فکری را تعریف کرده و برای هر یک کلاه رنگی خاصی را به عنوان سمبل تعیین می کند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارائه مدلی جهت افزایش ضریب امنیت برپایه مدیریت ریسک در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارائه مدلی جهت افزایش ضریب امنیت برپایه مدیریت ریسک در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با word دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه مدلی جهت افزایش ضریب امنیت برپایه مدیریت ریسک در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه مدلی جهت افزایش ضریب امنیت برپایه مدیریت ریسک در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه مدلی جهت افزایش ضریب امنیت برپایه مدیریت ریسک در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات با word :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

تعداد صفحات: 4

چکیده:

در این مقاله پس ازبیان اهمیت موضوع امنیت اطلاعات و نیز ایجاد درک روشنی از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ضمن معرفی استاندارد 7799 SB در ذهن مدیران سازمان ها به ارائه مدلی پروسه مند برای افزایش ضریب امنیت اطلاعات در سازمان ها می پردازیم پروسه ارائه شده برپایه مدیریت ریسک و نیز متکی برچرخه مدیریتی دیمینگ – که یکی از اساسی ترین ابزارها در پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات می باشد قرارگرفته است. همچنین به منظور اشناسازی مدیران سازمان ها با مسائل مربوطه به پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات زوایای ا صلی و راهبردهای ان در سازمان ها بیان می شود.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق سازه های بتنی با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق سازه های بتنی با word دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سازه های بتنی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سازه های بتنی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سازه های بتنی با word :

کلیات
سال ها قبل، انسان به این کشف مهم و ارزنده نائل آمد و دریافت که وقتی مواد سیلیسی بسیار ریز با آهک مخلوط می شود، سیمان های دارای خواص هیدرولیکی تولید می‌نماید. یک نوع از این مواد، خاکستر آتشفشانی تحکیم یافته یا توف بود که در حوالی پوزولی ایتالیا پیدا شد. پس از آن، واژه پوزولان به هر نوع ماده ای با خاصیت مشابه فوق صرف نظر از منشأ زمین شناسی آن، اطلاق گردید.
ASTM-C618 پوزولان را به این صورت تعریف می کند: «ماده سیلیسی یا سیلیسی آلومیناتی که به خودی خود ارزش چسبندگی ندارد، اما به شکل ذرات بسیار ریز و در مجاورت رطوبت با درجات حرارت معمولی با هیدروکسید کلسیم واکنش شیمیایی داشته و ترکیباتی را به وجود می آورد که خاصیت سیمانی و چسبندگی دارد.» بنابراین، پوزولان یک ماده طبیعی یا مصنوعی است که حاوی سیلیس فعال است. لازم است که ماده پوزولانی به شکل پودر شده باشد، زیرا فقط در این صورت سیلیس می تواند در حضور آب با آهک (که بر اثر هیدراتاسیون سیمان پرتلند ایجاد می گردد) سیلیکات های کلسیم پایدار را که دارای خواص چسبندگی اند، تشکیل دهند. ضمناً در بررسی کلی پوزولون ها باید متذکر شد که سیلیس آنها باید بی شکل (آمورف) باشد، زیرا قابلیت ایجاد واکنش سیلیس متبلور بسیار کم است.
سیمان پرتلند پوزولانی به مخلوط های توأم آسیاب شده یا مخلوط شده سیمان پرتلند و مواد پوزولانی اطلاق می گردد. غالباً مواد پوزولانی از سیمان پرتلندی که جایگزین آن می شوند ارزانترند.
ولی امتیاز عمده آنها در هیدراتاسیون کند و بنابراین، روند توسعه حرارت کم نهفته است. در ساختمان های انبوه بتنی این امر اهمیت زیادی دارد و دقیقاً در این نوع ساختمان هاست که غالباً سیمان پرتلند پوزولانی با جایگزینی بخشی از سیمان پرتلند با مواد پوزولانی مصرف می شود. همچنین سیمان های پرتلند پوزولانی در برابر حمله سولفات ها و بعضی دیگر از عوامل مخرب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. این امر به دلیل واکنش پوزولانی است که مقدار کمتری آهک به جا می گذارد تا به خارج راه یابد و نیز نفوذپذیری بتن را کاهش می دهد. لیکن مقاومت در برابر یخ زدن و آب شدن تا سنین بعدی که واکنش عمده پوزولانی تخلخل خمیر سیمان را کاهش داده است، نمی تواند ایجاد شود. باید به خاطر داشت که آثار خوب و بد مواد پوزولانی بسیار متغیرند و بدین جهت توصیه می شود که هر ماده پوزولانی آزمایش نشده ای در ترکیب با سیمان و سنگدانه هایی که در ساختمان واقعی مصرف خواهند شد، مورد آزمایش قرار گیرد. به علت کنش آهسته پوزولان ها باید عمل آوردن پیوسته مرطوب و دمای عمل آوردن مناسب برای مدتی بیشتر از آنچه به طور معمول لازم است، فراهم شود.

طبقه بندی و مشخصات استاندارد برای پوزولان ها
پوزولان ها را از لحاظ منشأ وجودی به پوزولان های طبیعی و مصنوعی تقسیم می کنند. پوزولان های طبیعی شامل خاک های دیاتمه، چرت های اپالینی و شیل ها، توف ها و خاکستر آتشفشانی است. منابع اصلی پوزولان های مصنوعی عبارتند از کوره های استخراج فلزات تولیده کننده آهن خام، فولاد، مس، نیکل، سرب، سیلیس و آلیاژهای فروسیلیس، و نیروگاه هایی که از زغال سنگ به عنوان سوخت استفاده می کنند. امروزه این مواد مصنوعی که با قیمت کم عمدتاً قابل دسترس اند، به عنوان جایگزین بخشی از سیمان پرتلند مصرفی در بتن مورد استفاده وسیعی قرار گرفته است. به علاوه، بدیهی است که بیشتر این مصنوعات قادرند مقاومت نهایی و دوام بتن با سیمان پرتلند را بهبود بخشند.
یکی از اولین طبقه بندی ها برای پوزولان های طبیعی توسط میلنز پیشنهاد گردید. در این سیستم طبقه بندی، پوزولان های طبیعی بر اساس شش نوع فعالیت دسته بندی شدند. جدیدترین طبقه بندی که توسط ماسازا پیشنهاد گردید، پوزولان های طبیعی را به سه دسته تقسیم می نماید. گروه اول، شامل سنگ های پیروکلاستیک که مواد با منشأ آتشفشانی اند. توف های پوزولانی و تراس از این دسته محسوب می شوند. گروه دوم، مواد تغییر یافته با درصد سیلیس زیاد است که طی یک روند شامل ته نشین ساختن مواد با منشأهای متفاوت، شکل داده شده اند. گروه سوم، موادی با منشأ کلاستیک، شامل رس‌ها و خاک های دیاتمه است.
ASTM-C618 طبقه بندی زیر را برای پوزولان ها ارائه می دهد:
- پوزولان ردهN: پوزولان های طبیعی خام یا کلسینه شده شامل خاک های دیاتمه، چرت های اپالین و شیل ها، توف ها و خاکسترهای آتشفشانی یا پومیسیت ها، بعضی شیل ها و رس های کلسینه شده.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید