مقاله در مورد تاریخچه نقاشی با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد تاریخچه نقاشی با word دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد تاریخچه نقاشی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد تاریخچه نقاشی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد تاریخچه نقاشی با word :

تاریخچه نقاشی

تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمیگردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است.
نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند.
همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر آنها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان میدهد. وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد منیاتورهای ایرانی می اندازد.

در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. در بعضی از موارد، سطوح سیاه پر رنگ را محدود کرده اند.
مانی، (پیامبر و نقاش ایرانی)، که در قرن سوم زندگی میکرد، یک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشی های او یکی از معجزاتش بود.
نقاشی (Torfan) که در صحرای گال استان ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است بسال 840 تا 860 بعد از میلاد.

این نقاشی های دیوارنما مناظر و تصاویر ایرانی را نمایش میدهند. همچنین تصاویر شاخه های درختی در این نقاشی ها وجود دارند. باستانی ترین نقاشی های دوران اسلامی، که بسیار کمیاب است، در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند.
مینیاتورهای ایرانی (طرح های خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال 1285 میلادی بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهای خطی بوسیله نقاشی از صحنه های جنگ و شکار تزئین شدند.

چین از قرن هفتم به بعد به عنوان یک مرکز هنری، مهمترین انگیزه برای هنر نقاشی در ایران بود. از آن به بعد یک رابطه بین نقاشان بودائی چینی و نقاشان ایرانی بوجود آمده است.
از لحاظ تاریخی، مهمترین تکامل در هنر ایرانی، تقبل طرحهای چینی بوده است که با رنگ آمیزی که ادراک ویژه هنرمندان ایرانی است مخلوط شده بود. زیبایی و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانی واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامی، هنرمندان ایرانی زینت دادن به کتابها را شروع کردند.

کتابها با سرآغاز و حاشیه های زیبا رنگ آمیزی و تزئین شده بود. این طرحها و روشها از یک نسل به نسل دیگر با همان روش و اصلوب منتقل می شد، که معروف است به “هنر روشن سازی”. هنر روشن سازی و زیبا کردن کتابها در زمان سلجوقیان و مغول و تیموریان پیشرفت زیادی کرد. شهرت نقاشی های دوران اسلامی شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت.

مینیاتورهای مدرسه بغداد، کلاً سبک و روشهای نقاشی های معمولی پیش از دوره اسلامی را گم کرده است. این نقاشی های اولیه و بدعت کارانه فشار هنری لازم را ندارند.
مینیاتورهای مدرسه بغداد اصلاً متناسب نیستند. تصاویر نژاد سامی را نشان میدهد؛ و رنگ روشن استفاده شده در آن نقاشی را. هنرمندان مدرسه بغداد پس از سالها رکود مشتاق بودند که آیین تازه ای را بوجود آورده و ابتکار کنند. نگاه های مخصوص این مدرسه، در طرح حیوانات و با تصاویر شرح دادن داستانها است.

اگر چه مدرسه بغداد، هنر پیش از دوره اسلامی را تا حدی در نظر گرفته بود، که بسیار سطحی و بدوی بود، در همان دوره هنر مینیاتور ایرانی در تمام قلمرو اسلامی از آسیای دور تا آفریقا و اروپا پخش شده بود.
از میان کتابهای مصور به سبک بغداد میتوان به کتاب “کلیله و دمنه” اشاره کرد. تصاویر نامتناسب و بزرگتر از حد معمول رنگ شده است؛ و فقط رنگهای معدودی در این نقاشیها بکار رفته است.
بیشتر کتابهای خطی قرن سیزدهم، افسانه ها و داستانها، با تصاویری از حیوانات و سبزیجات تزئین شده است. یکی از قدیمی ترین کتابهای کوچک طراحی شده ایرانی بنام “مناف الحیوان” در سال 1299 میلادی بوجود آمده است. این کتاب مشخصات حیوانات را شرح میدهد. در این کتاب تاریخ طبیعی با افسانه در هم آمیخته شده است.

موضوعات این کتاب که تصاویر بسیاری دارد، برای آشنایی با هنر نقاشی ایرانی بسیار مهم است. رنگها روشن تر و از روش مدرسه بغداد که روشی قدیمی بود جلوتر است.
پس از هجوم مغولان، یک مدرسه جدید در ایران به نظر میرسید. این مدرسه تحت تأثیر از هنر چینی و سبک مغول بود. این نقاشی ها همه خشک و بی حرکت و خالص و یکسان، مانند سبک چینی است.
بعد از حمله مغول به ایران، آنها تحت تأثیر از هنر ایرانی، نقاشان و هنرمندان را تشویق کردند. در میان نقاشی های هنرمندان ایرانی میتوان سبک مغول هم مشاهده کرد، لطافت ها، ترکیبات آرایشی، و خطوط کوتاه خوب که میتوان آنها را بشمار آورد. نقاشی های ایرانی بصورت خطی و نه ابعادی می باشد. هنرمندان در این زمینه از خود یک خلاقیت و اصالت نشان داده اند.

هنرمندان مغول دادگاه سلطنتی نه فقط به تکنیک بلکه به موضوعات ایرانی هم احترام گذاشتند. یک بخش از کارشان شرح دادن به آثار ادبی ایران مانند شاهنامه فردوسی بود. میان موضوعات مختلف بیشترین علاقه آنها به تصویریسم (کتابهای با تصاویر زیاد) بود.
بر خلاف مدارس مغول و بغداد بیشترین کارها از مدرسه هرات بجا مانده است. مؤسس این سبک نقاشی مدرسه هرات بود؛ که از نیاکان تیموریان بودند و این مدرسه را بخاطر محل تأسیس آن مدرسه هراتی نامیدند.
متخصاص هنر نقاشی بر این باورند، که نقاشی در ایران در دوران تیموری به اوج خود رسیده بود. در طول این دوره استادان برجسته ای، همچون کمال الدین بهزاد، یک متد جدید را به نقاشی ایران عرضه کرد. در این دوره (تیموریان) که از سال 1370 تا 1405 میلادی به طول انجامید؛ هنر نقاشی و کوچک سازی به بالاترین درجه کمال رسیده و بسیاری از نقاشان مشهور عمرشان را بر سر اینکار گذاشته اند.

دو کتاب با ارزش از زمان بایسغر باقی مانده است؛ یکی کتاب “کلیله و دمنه” و دیگری کتاب “شاهنامه”. هنر کوچک ایرانی در کتاب شاهنامه که در سال 1444 میلادی در شیراز رنگ آمیزی شده است، بخوبی مشخص است.
یکی از این طرح ها نشان دادن یک منظره زیبا از یک دادگاه ایرانی است که به سبک چینی رنگ آمیزی شده است. کاشی های سفید و آبی ایرانی همراه با فرشهای زیبای ایرانی بصورت هندسی نقش شده است. در یکی از کتابهای دستنویس “خمسه نظامی گنجوی”، سیزده مینیاتور زیبا بوسیله “میرک” کشیده شده است.

ساختگی بودن، حساسیت، و هنر نقاشی های بغداد از طرحهای کشیده شده در کتاب “خمسه نظامی” کاملا مشهود است. این قطعه با ارزش و فوق العاده هم اکنون در موزه بریتانیا قرار دارد. در این قسمت از معماران و مهندسان مشغول ساختمان سازی هستند. این نقاشی در سال 1494 میلادی در هرات نقاشی شده است.
بهزاد، بهترین استاد سبک مدرسه هراتی، این هنر را بسیار بسط داد. او سبک را اختراع کرد که قبل از او هرگز استفاده نشده بود.
یکی از برجسته ترین کارها کتاب شاهنامه فردوسی است که در کتابخانه گلستان ایران قرار دارد. این شاهنامه در زمان سلطان بایسغر که یکی از شاهزادگان تیموری بود؛ به سبک مدرسه هراتی نقاشی شده است.
نقاشی های این کتاب از نگاه رنگ آمیزی و تناسب ترکیب دهنده تصاویر، در بالاترین حد زیبایی و استحکام قرار دارد.

در دوران صفویه مرکزیت هنر به شهر تبریز آمد. و برخی از هنرمندان هم در شهر قزوین ماندگار شدند. اما اصل سبک نقاشی صفویه در شهر اصفهان بوجود آمد.
مینیاتورهای ایرانی، در دوره صفویه در شهر اصفهان، از سبک چینی جدا شده و قدم در راهی جدید نهاد. این نقاشان بعدها به سبک طبیعی متمایل شدند. رضا عباسی مؤسس سبک “مدرسه نقاشی صفوی” بود. در نقاشی های دوران صفوی دگرگونی بسیار عالی در نقاشی ایرانی رخ داد.

طرحهای این دوره یکی از بهترین و زیبا ترین و با سلیقه ترین طرحهای نقاشان ایرانی است که نشان دهنده ذوق نقاشان ایرانی است.
مینیاتورهای خلق شده در این دوره(مدرسه صفوی)، هیچکدام منحصراً با هدف مزین کردن کتابها کشیده نشده اند. سبک صفوی بسیار بهتر و ملایم تر از سبک مدرسه تیموریان (هراتی) و مخصوصاً سبک مغولی است.
در نقاشی نقاشان دوران صفوی آشکار شدن تخصص آنها در این رشته بوضوح مشخص است. بهترین معرف از این دوره نقاشی های هستند که در عمارت چهل ستون و عالی قاپو کشیده شده است.
در نقاشی های صفوی، موضوع اصلی شکوه و زیبایی این دوره است. موضوعات نقاشی ها بیشتر حول محور بارگاه سلاطین، اشراف زادگان، کاخ های زیبا، مناظر زیبا و صحنه هایی از جنگ ها است.
در این نقاشی ها انسانها با لباسهای پرخرج نخ کشی، صورتهایی زیبا و مجسمه های ظریف رنگین به طور پر هیجان روشن به تصویر کشیده شده است. هنر نقاشی در طول دوران صفوی هم زیاد و هم دارای کیفیت بهتر شد. در این نقاشی ها آزادی بیشتر و مهارت و دقت بیشتر مشهود است.
هنرمندان بیشتر به اصول کلی پرداخته و از جزئیات غیر ضروری اجتناب، که در شیوه هراتی و تبریزی بکار رفته بود، خودداری کردند. صافی خطوط، بیان زود احساسات و متراکم شدن موضوعات از

مشخصات سبک نقاشی صفوی است. از آنجاییکه در اواخر دوران صفوی، از لحاظ جنبه فکری اختلافات جزئی در رنگ آمیزی بوجود آورد، میتوان به ظهور سبک اروپایی در این نقاشی ها پی برد.
نقاشی های دوران قاجاریه (قرن شانزدهم میلادی) یک ترکیبی از سبک هنرهای اروپایی کلاسیک و سبک و تکنیک مینیاتورهای دوران صوفی است. در این دوران “محمد غفاری (کمال الملک)” سبک کلاسیک اروپایی را در ایران رواج داد. در این دوران سبکی از نقاشی بوجود آمد که بنام “قهوه

خانه” شناخته شد. این نوع نقاشی یک پدیده جدید در تاریخ هنر ایرانی است. سبک “قهوه خانه” عامه پسند و مذهبی است. موضوعات این سبک بیشتر تصاویر پیامبران و امامان، شعائر مذهبی، جنگها و نام آوران ملی بودند. “قهوه خانه ها” رفته رفته جای خود را در بین مردم معمولی باز نمودند.
در این مکان داستان سرایان و نقالان داستانهای حماسی و مذهبی را برای مردم بازگو میکردند. هنرمندان همان داستانها را بر روی دیوارهای این “قهوه خانه ها” نقاشی کرده بودند. قبلا در گذشته که پادشاهان و اشراف زادگان نقاشان را پشتیبانی میکردند؛ اما اینبار هنرمندان به درخواست مردم عادی آن مناظر را بر روی دیوارها میکشیدند و به این کار علاقمند بودند.
در بیشتر این قهوه خانه ها این مناظر که بیشتر به درخواست عمومی بود رنگ آمیزی شده بود. زیباترین مثالها در موزه اصلی تهران و همینطور در بعضی از موزه های خصوصی داخل و خارج از کشور نگهداری میشود. نقاشی های ایرانی، یک نوع ملاحت را که بی شباهت به هر چیز دیگر است به تماشاگر عرضه میکند.

آنها یک ارتباط بیکران با داستانهای حماسی نگه داشته اند. نقاشی ایرانی، بعنوان یکی از بزرگترین سبکهای نقاشی در آسیا مطرح است. آسمان های روشن (آبی)، زیبایی شگفت انگیز شکوفه ها و در میان آنها انسانهایی که دوست میدارند و انسانهایی که تنفر دارند، خوشگذران و افسرده، به موضوعات مختلف نقاشان ایرانی شکل میدهند.

ساختن کاخ خورنق اثر کما‌ل الدین بهزاد از مکتب هرات

لبخند مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی

شب پرستاره اثر ونسان ونگوگ
نقاشی یا نگارگریکاربرد تخصصی رنگ برروی سطحی مانند کاغذ بوم یادیواراست. نگارگری نسبت به زبان نوشتاری دارای پیشینه بسیار قدیمی تری است. نقاشیهای یافت شده در غارها نشان می دهد که انسان‌های اولیه با کشیدن نقش حیوانات وشکارشان به نوعی خود را آماده نبرد با آنها می کردند. نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده (یک چسب ) بر روی یک سطح (نگهدارنده) مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش

انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است.
در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.

یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است.
این مقاله بیشتر درباره نقاشی وری سطوح به دلایل و اهداف هنری است . نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکل های هنر قرار دارد.
نقاشی
ایران به دنیا یک هنر مخصوص را عرضه کرده است که در نوع خودش بی مانند است. (Basil Gray)
تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمیگردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است. نقاشیها بوسیله (W.Semner) بر روی دیواره های ساختمانها در ملایر و فارس که به 5000 سال پیش تعلق دارند کشف شده است.
نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند.

همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر آنها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان میدهد. وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد منیاتورهای ایرانی می اندازد.

در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. در بعضی از موارد، سطوح سیاه پر رنگ را محدود کرده اند.
مانی، (پیامبر و نقاش ایرانی)، که در قرن سوم زندگی میکرد، یک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشی های او یکی از معجزاتش بود.
نقاشی (Torfan) که در صحرای گال استان ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است بسال 840 تا 860 بعد از میلاد.
این نقاشی های دیوارنما مناظر و تصاویر ایرانی را نمایش میدهند. همچنین تصاویر شاخه های درختی در این نقاشی ها وجود دارند. باستانی ترین نقاشی های دوران اسلامی، که بسیار کمیاب است، در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند. مینیاتورهای ایرانی (طرح های خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال 1285 میلادی بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهای خطی بوسیله نقاشی از صحنه های جنگ و شکار تزئین شدند.

چین از قرن هفتم به بعد به عنوان یک مرکز هنری، مهمترین انگیزه برای هنر نقاشی در ایران بود. از آن به بعد یک رابطه بین نقاشان بودائی چینی و نقاشان ایرانی بوجود آمده است.
از لحاظ تاریخی، مهمترین تکامل در هنر ایرانی، تقبل طرحهای چینی بوده است که با رنگ آمیزی که ادراک ویژه هنرمندانایرانی است مخلوط شده بود. زیبایی و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانی واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامی، هنرمندان ایرانی زینت دادن به کتابها را شروع کردند.
کتابها با سرآغاز و حاشیه های زیبا رنگ آمیزی و تزئین شده بود. این طرحها و روشها از یک نسل به نسل دیگر با همان روش و اصلوب منتقل می شد، که معروف است به “هنر روشن سازی”. هنر روشن سازی و زیبا کردن کتابها در زمان سلجوقیان و مغول و تیموریان پیشرفت زیادی کرد. شهرت نقاشی های دوران اسلامی شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله امکان سنجی استفاده مجدد از پساب شستشوی معکوس صافی ها در جهت بهینه کردن استفاده از منابع آب (بامطالعه موردی تصفیه خانه تهر


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله امکان سنجی استفاده مجدد از پساب شستشوی معکوس صافی ها در جهت بهینه کردن استفاده از منابع آب (بامطالعه موردی تصفیه خانه تهران پارس) با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امکان سنجی استفاده مجدد از پساب شستشوی معکوس صافی ها در جهت بهینه کردن استفاده از منابع آب (بامطالعه موردی تصفیه خانه تهران پارس) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکان سنجی استفاده مجدد از پساب شستشوی معکوس صافی ها در جهت بهینه کردن استفاده از منابع آب (بامطالعه موردی تصفیه خانه تهران پارس) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امکان سنجی استفاده مجدد از پساب شستشوی معکوس صافی ها در جهت بهینه کردن استفاده از منابع آب (بامطالعه موردی تصفیه خانه تهران پارس) با word :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران

تعداد صفحات: 10

چکیده:

برگشت پساب شستشوی معکوس صافی ها باعث بروی مشکلاتی در کیفیت آب خروجی از تصفیه خانه های متعارف آب می گردد با برگشت پساب شاهد تجمیع آلودگی هایی نظیر انواع کیست، TOC، کدورت و افزایش تولیدی تری هالومتان بعد از کلرزنی خواهیم بود. که باعث کاهش کیفیت آب و صرف هزینه های اضافی می گردد. عدم برگشت پساب صافی نیز در کشورهایی نظیر ایارن که باکم آبی روبرو هستند، باعث از دست رفتن منابع وسیعی از آب می گردد که استحصال آن مشکل میباشد. در این تحقیق ضمن بیان راهکارهای مختلف جهت استفاده مجدد از پسآب شستشوی معکوس صافی ها نظیر حوضهای ته نشینی، افزودن پلیمر، افزایش حجم مخازن ته نشینی اولیه جهت برگشت پسآب به سیستم برگشت، برگشت درصدی از جریان به آب خام اصلی و موارد دیگر، دفع پسآب با دوره های زمانی مشخص حتی در فصول گرم سال که مشکل کمبود آب وجود دارد توصیه گردیده است . چرا که با آزمایش روی نمونه های پسابی که برای مدت زیادی برگشتداده می شدند، پسآب دارای درصد بیشتری TOC نسبت به دوره هایی بود که دفع پسآب نیز صورت می گرفت. ولی در دوره های کوتاه و میان مدت تغییر شدیدی در TOC، کدورت، اندازه ذرات و pH مشاهده نگردید. پژوهش حاضر در دو بخش مطالعات کتابخانه ای و پایلوتی بامطالعه موردی تصفیه خانه شماره 3 آب تهران پارس صورت گرفته است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بازشناسی مفهوم هویت در معماری وشهرسازی ایران(نمونه موردی یزد شهر بادگیرها) با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بازشناسی مفهوم هویت در معماری وشهرسازی ایران(نمونه موردی یزد شهر بادگیرها) با word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازشناسی مفهوم هویت در معماری وشهرسازی ایران(نمونه موردی یزد شهر بادگیرها) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازشناسی مفهوم هویت در معماری وشهرسازی ایران(نمونه موردی یزد شهر بادگیرها) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازشناسی مفهوم هویت در معماری وشهرسازی ایران(نمونه موردی یزد شهر بادگیرها) با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین همایش ملی معماری مسکونی
تعداد صفحات: 6
چکیده:
در جوامع امروز با دستاوردهای علمی فراوان در علوم مختلف و به خصوص در زمینه ساخت و ساز هویت هر روز کم رنگ تر از پیش شده است و دستاوردهای علمی، جهان را به سوی یکی شدن پیشمی برد اما نمی توان اصول و فرهنگ جوامع را در نظر نداشت، جلو گیری از این امر و بازشناسی مفهوم هویت ضروری به نظر می رسد. هویت از موضوعات مهم معماری امروز ایران است. فرهنگ، اقتصاد،اجتماع و;در زندگی انسان در شکل گیری معماری نقش بسزایی دارند، تبلور این مهم در معماری به وضوح قابل درک است. شناخت معماری سنتی می تواند به ما در شناخت هنر و تمدن جامعه کمکشایانی داشته باشد و از نابودی فرهنگ و معماری جلوگیری نماید و باعث احراز هویت که در کشورما دچار بحران گردیده و از ریشه های خود دور گشته است، شود. این پژوهش با به کار گیری روشتوصیفی- تحلیلی و از طریق مطالعه اسنادی و میدانی سعی گردیده ضمن بازشناسی مفهوم هویت در معماری سنتی ایران یکی از عناصر مهم معماری سنتی (بادگیر) به صورت موردی مورد مطالعه قرار گیرد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بهینه سازی سیستم بازشناسی حروف دست نویس فارسی بر اساس انتخاب آگاهانه ویژگی های تاثیر گذار بر دسته بند به کمک الگوریتم ژنت


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بهینه سازی سیستم بازشناسی حروف دست نویس فارسی بر اساس انتخاب آگاهانه ویژگی های تاثیر گذار بر دسته بند به کمک الگوریتم ژنتیک با word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بهینه سازی سیستم بازشناسی حروف دست نویس فارسی بر اساس انتخاب آگاهانه ویژگی های تاثیر گذار بر دسته بند به کمک الگوریتم ژنتیک با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بهینه سازی سیستم بازشناسی حروف دست نویس فارسی بر اساس انتخاب آگاهانه ویژگی های تاثیر گذار بر دسته بند به کمک الگوریتم ژنتیک با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بهینه سازی سیستم بازشناسی حروف دست نویس فارسی بر اساس انتخاب آگاهانه ویژگی های تاثیر گذار بر دسته بند به کمک الگوریتم ژنتیک با word :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: اولین کنگره مشترک سیستم های فازی و سیستم های هوشمند

تعداد صفحات: 6

چکیده:

نفرین بعدیت یکی از مشکلات دسته بندی است. هرچه ابعاد مساله بزرگ تر باشد، هزینه دسته بندی بالاتر رفته، به علاوه این که می تواند باعث خطا در دسته بندی شود. در این مقاله نفرین بعدیت به عنوان مساله بهینه سازی مطرح شده و با دو ابزار احتمالاتی و الگوریتم ژنتیک به سمت انتخاب موثرترین ویژگی ها در جهت کاهش ابعاد مساله حرکت می کنیم. روش احتمالاتی به وسیله تکرار در استفاده از دسته بند بیزین با ویژگی های مختلف پیاده سازی می شود. الگوریتم ژنتیک نیز با تولید کروموزوم های مختلف، که در هر کروموزوم تعدادی ویژگی حضور وتعدادی حضور ندارند ارائه میشود. نتایج نشان داد که در مرحله آموزش بخاطر تکرار در جهت یافتن خصایص بهینه هزینه آموزش بویژه در استفاده از الگوریتم ژنتیک بسیار بالا است. اما در مرحله تست به علت کم شدن ابعاد مساله هزینه بسیار کاهش یافته و نتایج بهتری حاصل شد هاست که الگوریتم ژنتیک در این راه موفق تر بوده است. در واقع هرچه برای آموزش زمان و هزیته گذاشته شود در مرحله تست و کاربرد سیستم جبران خواهد شد این مقاله همچنین از روش قاب بندی برای استخراج ویژگی ها استفاده می کند. این روش با یک تغییر کوچک در مرحله پیش پردازش برای هر زبانی با هر قلمی و هر اندازه ای می تواند کارا باشد.
نمونه های استفاده شده بصورت دستی جمع آوری و پردازش شده اند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی نحوه گسترش ترک در سد های بتنی قوسی تحت اثر زمین لرزه های حوزه نزدیک با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی نحوه گسترش ترک در سد های بتنی قوسی تحت اثر زمین لرزه های حوزه نزدیک با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نحوه گسترش ترک در سد های بتنی قوسی تحت اثر زمین لرزه های حوزه نزدیک با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نحوه گسترش ترک در سد های بتنی قوسی تحت اثر زمین لرزه های حوزه نزدیک با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نحوه گسترش ترک در سد های بتنی قوسی تحت اثر زمین لرزه های حوزه نزدیک با word :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی سازه، زلزله و ژئوتکنیک
تعداد صفحات: 9
چکیده:
سدهای بتنی قوسی از جمله سازههای استراتژیکی هستند که حفظ ایمنی آنها در هنگام زمین لرزه بسیار حیاتی است. ایجاد وگسترش ترک بعد از وقوع زمین لرزههای متوسط و شدید میتواند در کارایی و سرویسدهی سدهای بتنی تاثیرگذار باشد. همچنین شناخت نوع و نحوهی گسترش ترک در بازسازی و ترمیمسدهای بتنی آسیب دیده،بسیار حائز اهمیت است. در این تحقیق به تحلیل دینامیکی غیر خطی سد بتنی قوسی کرج تحت اثر بارگذاری های سه مولفه ای زمین لرزه های حوزه نزدیک در سطحMCE پرداخته میشود. در تحلیلها اندرکنش کامل دینامیکی آب و سازه با احتساب تراکم پذیری سیال و مرزهای جاذب انرژی لحاظ شده است.همچنین از اندرکنشپی و سازه صرف نظر شده و پی به صورت صلب مدل شده است. در این مطالعه رفتار غیرخطی مادی بتن سد در تحلیلها با استفاده از مدل ترکپخشی ثابت مدل شده است. نتایج این مطالعه به صورت تاریخچه زمانی تغییرمکان،فشارهیدرودینامیکی و الگوی ترک خوردگی با یکدیگر مقایسه شده است. این نتایج نشان می دهد که با افزایش شدت آریانس رکوردها ،حجم ترک خوردگی در بتن بیشتر پدیدار میگردد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید