مقاله THE RELATIONSHIP BETWEEN L2 LEARNERS’ VOCABULARY LEARNING STRATEGIES AND LEXICON SIZE با word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله THE RELATIONSHIP BETWEEN L2 LEARNERS’ VOCABULARY LEARNING STRATEGIES AND LEXICON SIZE با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله THE RELATIONSHIP BETWEEN L2 LEARNERS’ VOCABULARY LEARNING STRATEGIES AND LEXICON SIZE با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی
تعداد صفحات: 1
چکیده:
The present study aims at exploring the (possible) relationship between vocabulary learning strategies and lexicon size. A total of 40 participants from lower-intermediate to upper- intermediate proficiency levels from one language institute in Isfahan participated in this study. This study was a correlational survey of descriptive nature. The following measuring instruments were used to collect the data: an Oxford Placement Test (OPT) to determine the participants’ proficiency level, a vocabulary size standardized test developed by Nation (2007), and a vocabulary learning strategies questionnaire based on Schmitt (1997, 2000) taxonomy, including determination, memory, cognitive, social, and metacognitive strategies . The data were analyzed by descriptive statistics (i.e., mean and standard deviation) and statistical multiple regression. The findings led to some suggestions to enhance L2 learners’ vocabulary learning, increase their vocabulary size and, consequently, improve their English language proficiency