مقاله طراحی چارچوب مدیریت ریسک های تأمین مالی پروژه های ساختمانی با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله طراحی چارچوب مدیریت ریسک های تأمین مالی پروژه های ساختمانی با word دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله طراحی چارچوب مدیریت ریسک های تأمین مالی پروژه های ساختمانی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله طراحی چارچوب مدیریت ریسک های تأمین مالی پروژه های ساختمانی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله طراحی چارچوب مدیریت ریسک های تأمین مالی پروژه های ساختمانی با word :

چکیده

در پروژه های بزرگ ساختمانی، چنانچه حجم سرمایهگذاری مورد نیاز برای ساخت پروژه ها، بیش از منابع در اختیار سازندگان و سایر تأمین کنندگان مالی باشد، پیدایش عدم قطعیت ها در مدیریت مالی پروژه ها، گریز ناپذیر است. در چنین شرایطی، شناسایی و مدیریت ریسکهای مرتبط با تأمین مالی پروژه، احتمال موفقیت پروژه در رسیدن به اهداف مورد نظر را افزایش میدهد.این امر، مستلزم آشنایی با روش های مرسوم تأمین مالی پروژه ها و به کارگیری یک روش ساختارمند جهت شناسایی و مدیریت ریسک های تأمین مالی این گونه پروژه ها می باشد. در این مقاله، ابتدا روش های تأمین مالی پروژه ها معرفی می شود. سپس با توجه به ویژگی های پروژه های ساختمانی و صنعت ساختمان، روش های تأمین مالی پروژه های ساختمانی شناسایی می شود. سپس با کمک برخی از مراجع علمی، واژه های ریسک و مدیریت ریسک تعریف شده، 4 نمونه از فرآیندهای مدیریت ریسک ارائه می گردد. در ادامه، ریسکهای تأمین مالی پروژه های ساختمانی شناسایی شناسایی می شود. با جمع بندی نکات فوق، چارچوب ساختارمندی جهت مدیریت ریسکهای تأمین مالی پروژه ها در قالب چهار فرآیند برنامه ریزی مدیریت ریسک، شناسایی ریسک، ارزیابی کمی منابع مالی و پایش و مدیریت ریسک، ارائه خواهد شد. این مقاله می تواند به عنوان یک راهنمای کاربردی در شناسایی و مدیریت ریسک های تأمین مالی پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

واژههای کلیدی: تأمین مالی، مدیریت ریسک، پروژه های ساختمانی

-1 مقدمه

تحولات اقتصادی و صنعتی در دهه های اخیر، تأثیرات زیادی بر حوزه مالی شرکت ها و پروژه ها گذاشته است. برخی از این تحولات عبارت است از تحول در سیستم های تولید و ظهور سیستم های تولید انعطاف پذیر به جای سیستم های تولیدی تک محصول، پیشرفت فناوری و افزایش سرعت نوآوری ها و پیدایش محصولات جدید، گسترش و توسعه ابزارهای محاسباتی و فناوری اطلاعات، افزایش درآمد سرانه و بالا رفتن میل به پس انداز، تغییرات نرخ ارز، تغییرات قوانین و مقررات بازرگانی، کسری بودجه دولت، تورم، افزایش هزینه های مالی و تغییر قوانین و مقررات مالیاتی.[1] مجموعه این تحولات، منجر به بروز عدم قطعیت های فراوان در حوزه مالی شرکت ها و پروژه ها می شود.

در شرکت ها و پروژه های ساختمانی همه کشورها، معمولاً تیم پروژه و ذینفعان پروژه های ساختمانی با چالشهای متفاوتی مانند افزایش هزینه ها، تأخیر در تحویل پروژه، کنترل کیفیت و میزان سوددهی روبرو می شوند. افزایش هزینه های تدارکات پروژه ریسکهای خاصی هستند که می توانند باعث بروز مشکلات جدیدی مانند تأخیر در تحویل پروژه، جذب منابع

1

International Conference on Civil Engineering Architecture & Urban Sustainable Development 18 &19 December 2013, Tabriz , Iran

مالی جدید، کیفیت پروژه و در نهایت شکست پروژه شوند.[2]از این رو، یکی از مهمترین موانعی که تقریباً هر کارفرمایی در یک پروژه ساختمانی با آن مواجه می شود، تأمین مالی پروژه و هزینه های مورد نیاز برای تکمیل پروژه می باشد.[3] در پروژه های بزرگ ساختمانی، وقتی که سرمایه مورد نیاز برای ساخت یک پروژه بیش از منابع مالی در دسترس مالک یا کارفرما باشد، پیدایش عدم قطعیت ها و ریسکها در خصوص تأمین مالی به موقع، امری اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی، برای مدیریت مؤثر پروژه و دستیابی به اهداف زمانی، هزینه ای و کیفی پروژه و کسب سودآوری مناسبتر، شناسایی و مدیریت ریسکها در ارتباط با تأمین مالی پروژه حائز اهمیت می باشد. از سویی دیگر، معمولاً کارفرمایان حرفه ای و شرکت های سرمایه گذاری، اجرای چندین پروژه به صورت همزمان را در دستور کار خود دارند و بخشی منابع مالی مورد نیاز یک پروژه را از محل فروش و پیش فروش سایر پروژه ها تأمین می نمایند. در چنین شرایطی، دو عامل نقش اساسی در تأمین به موقع منابع مورد نیاز برای ساخت یک پروژه دارد. عامل اول، شناسایی روشهای تأمین مالی و عامل دوم، مدیریت منابع مالی که عمدتاً از محل فروش و پیش فروش همان پروژه و یا دیگر پروژه های کارفرما میباشد. به همین دلیل، مدیریت ریسک های تأمین مالی، اهمیت قابل توجهی در مدیریت منابع مالی و رسیدن پروژه به اهداف از پیش تعیین شده دارد.

-2 روش تحقیق

در این مقاله، ابتدا، با رجوع به کتب و مقالات مرتبط، روش های تأمین مالی پروژه ها ذکر می گردد. با توجه به این که این تحقیق، صرفاً به تأمین مالی پروژه های ساختمانی می پردازد، لازم است ویژگی پروژه های ساختمانی و صنعت ساختمان معرفی شود. به همین دلیل، در گام بعدی، مشخصات این صنعت و پروژه های ساختمانی ذکر می شود. در مرحله بعد، با توجه به ویژگی های پروژههای ساختمانی، روشهای تأمین مالی اینگونه پروژه ها در ایران مشخص می گردد. سپس واژههای ریسک و مدیریت ریسک تعریف شده و 4 فرآیند معتبر در زمینه مدیریت ریسک های پروژههای ساختمانی ارائه می گردد. در گام

بعدی، برخی از مهمترین ریسکهای هر یک از روشهای تأمین مالی، با استفاده از برخی مقالات و تجارب حاصل شده در پروژه-های قبلی، شناسایی می شود. با جمع بندی موارد فوق، چارچوب مدیریت ریسکهای تأمین مالی پروژههای ساختمانی به همراه فرآیندهای اصلی آن طراحی و ارائه می گردد.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اشکارسازی تغییرات ژئومورفیک مسیر رودخانه کارون با استفاده از داده های RS,GIS بازه شوشتر تا اروند رود با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اشکارسازی تغییرات ژئومورفیک مسیر رودخانه کارون با استفاده از داده های RS,GIS بازه شوشتر تا اروند رود با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اشکارسازی تغییرات ژئومورفیک مسیر رودخانه کارون با استفاده از داده های RS,GIS بازه شوشتر تا اروند رود با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اشکارسازی تغییرات ژئومورفیک مسیر رودخانه کارون با استفاده از داده های RS,GIS بازه شوشتر تا اروند رود با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اشکارسازی تغییرات ژئومورفیک مسیر رودخانه کارون با استفاده از داده های RS,GIS بازه شوشتر تا اروند رود با word :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: همایش ژئوماتیک 89

تعداد صفحات: 12

چکیده:

وجود تاسیسات زیربنایی مهم کشاورزی پروژه های عمرانی صنعتی، شهری، و نیاز اجتماعات واقع در حاشبه رودخانه کارون به آب و رسوب این رودخانه زیانهای ناشی از تغییرات ژئومورفولوژیکی تغییرات گسترده پیچان رودها در مسیر رودخانه و نقش انها در تغییرات طبیعی، اقتصادی و اجتماعی سبب ایجاد تئوری بررسی شدت نوع و میزان تغییرات این رودخانه شده است محدوده موردمطالعه قسمتی از رودخانه کارون واقع در استان خوزستان می باشد که بطول 364 کیلومتر از شوشتر اغاز شده و تا اروندرود امتداد دارد این پژوهش با استفاده از تصاویر ماهواره ای لایه های GIS مطالعات میدانی بررسی امار اقلیمی و هیدرولوژیکی شدت و نوع تغییرات حاشیه کارخانه به مساحت حدود 4000 کیلومتر مربع بررسی شده است. تغییرات ژئومورفولوژیک این بازه ار رودخانه به مدت 52 سال از 1955 تا سال 2007 مورد انالیز قرارگرفته است و از تصاویر ماهواره های لندست ، ASTER,IRS عکسهای هوایی و نقشه های توپوگرافی استفاده شدهاست.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مالی مدیران مورد مطالعه :شعب بانک های استان گیلان با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مالی مدیران مورد مطالعه :شعب بانک های استان گیلان با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مالی مدیران مورد مطالعه :شعب بانک های استان گیلان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مالی مدیران مورد مطالعه :شعب بانک های استان گیلان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه بین مولفه های هوش هیجانی و عملکرد مالی مدیران مورد مطالعه :شعب بانک های استان گیلان با word :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار
تعداد صفحات: 5
چکیده:
یکی از عواملی که عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار میدهد هوش هیجانی می باشد ، که به عنوان ابزاری نوین و شایسته در اختیارمدیران برای هدایت افراد درون سازمانی و مشتریان برون سازمانی و تامین رضایت این افراد محسوب می شود. در این پژوهش مفهوم و روابطبین مولفه های هوش هیجانی که شامل خودآگاهی، خود مدیریتی ، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط و عملکرد مالی مدیران بانک ها موردبررسی قرار گرفته است . روش تحقیق از نظر نوع تحقیق ، توصیفی- همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل مدیران شعب بانک های )سامان، سپه و تجارت( استان گیلان است که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضرپرسشنامه استاندارد در خصوص مولفه های متغیر هوش هیجانی و در خصوص متغیر عملکرد با جمع آوری اطلاعات مالی بانک ها در دوره سهساله 09 تا 09 از شعبات منتخب می باشد. که جهت بررسی روائی پرسشنامه از نظر متخصصین و صاحبنظران و برای برآورد پایائی از ضریبآلفای کرونباخ استفاده شده است . در مجموع نتایج تحلیل نشان می دهد که مولفه های هوش هیجانی که شامل خودآگاهی، خود مدیریتی ، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط و عملکرد مالی مدیران بانک ها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تخمین حالت سیستم‌های قدرت در شرایط مختلف استفاده از واحد‌های اندازه‌گیر فازوری با word


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تخمین حالت سیستم‌های قدرت در شرایط مختلف استفاده از واحد‌های اندازه‌گیر فازوری با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تخمین حالت سیستم‌های قدرت در شرایط مختلف استفاده از واحد‌های اندازه‌گیر فازوری با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تخمین حالت سیستم‌های قدرت در شرایط مختلف استفاده از واحد‌های اندازه‌گیر فازوری با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تخمین حالت سیستم‌های قدرت در شرایط مختلف استفاده از واحد‌های اندازه‌گیر فازوری با word :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت زیر ساختها

تعداد صفحات: 8

چکیده:

یکی از شریان‌های حیاتی هر کشور، صنعت برق شامل قسمت‌های مختلفی از تولید انرژی، خطوط انتقال و سیستم‌های توزیع آن می‌باشد. یکی از روش‌های مطرح برای آگاهی از وضعیت شبکه و نظارت بر آن استفاده از روش تخمین حالت می‌باشد. داده‌های تخمین حالت در روش معمول و سنتی آن، اندازهگیریهایی از مقادیر ولتاژ، توان‌های اکتیو و راکتیو ورودی به شین و یا توان‌های عبوری از خطوط انتقال میباشد. با مطرح شدن واحدهای اندازه‌گیر فازور(PMU)، بتدریج گرایش به استفاده از داده‌های این ادوات اندازه‌گیری در روند تخمین حالت در حال افزایش می‌باشد. در این مقاله تاثیر واحدهای اندازه‌گیری فازوری در بهبود روند تخمین حالت سیستم‌های قدرت در سه مبحث بررسی خواهد شد. در مبحث اول، اصول و معادلات مربوط به تخمین حالت به روش معمول و در مبحث دوم، روند تخمین حالت سیستم های قدرت با ترکیبی از واحد‌های اندازه‌گیر فازوری و اندازه‌گیرهای معمول تشریح خواهد شد. در مبحث سوم روابط و معادلات ریاضی مربوط به تخمین حالت سیستم‌های قدرت تنها با استفاده از داده‌های واحد‌های اندازه‌گیر فازوری مطرح خواهد شد. سه شرایط مذکور بر روی شبکه نمونه IEEE، 14 شینه، شبیه‌سازی شده و روند تاثیر این ادوات اندازه‌گیر در حالت‌های مختلف تخمین حالت مورد ارزیابی قرار گرفته است.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی و اولویت بندی نیازهای کارکنان به منظور پاسخگویی بهتر با استفاده از مدل کانو) مطالعه موردی: بنیاد شهید و امور ایثار


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی و اولویت بندی نیازهای کارکنان به منظور پاسخگویی بهتر با استفاده از مدل کانو) مطالعه موردی: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان) با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و اولویت بندی نیازهای کارکنان به منظور پاسخگویی بهتر با استفاده از مدل کانو) مطالعه موردی: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و اولویت بندی نیازهای کارکنان به منظور پاسخگویی بهتر با استفاده از مدل کانو) مطالعه موردی: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و اولویت بندی نیازهای کارکنان به منظور پاسخگویی بهتر با استفاده از مدل کانو) مطالعه موردی: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان) با word :

.1 مقدمه و بیان مسئله

امروزه نقش و اهمیت نیرویانسانی در رشد و توسعه سازمانها و جوامع بشری بر کمتر کسی پوشیده است. از اینرو، در عصر جدید به انسان در مدیریت به عنوان سرمایهای کلیدی و رکن اساسی بهبود بهرهوری مینگرند. رسیدن به اهداف سازمانی بستگی به توانایی و انگیزه کارکنان در انجام وظایف دارد. انگیزه شاید یکی

-1این مقاله، از پایان نامه کارشناسی ارشد با همین عنوان استخراج شده است.

از قویترین نیروهایی باشد که میتواند افراد را به سمت انجام دادن فعالیت هایی خاص سوق دهد. از سویی دیگر، نیروی انسانی نیز درخواستها و نیازمندی هایی دارد(حمیدیانپور و همکاران، .(42 :1391 از ویژگیهای یک سازمان سالم آن است که به همان اندازه که تولید و بهرهوری مورد توجه و علاقه مدیریت سازمان است، سلامت جسمی و روانی کارکنان آن نیز مورد تأکید قرار گیرد(سید جوادین و شهباز مرادی، .(63 :1385 بهرهمندی از کارکنانی که مایل به رفتارهای داوطلبانه و فراتر از وظایف رسمی خود باشند، عاملی اساسی در ارائه خدمات باکیفیت به دریافت کنندگان خدمات سازمان است. باید در نظر داشت که در مرتبه اول، خود کارکنان نیز یک مشتری درونی محسوب گردیده و در بازار درونی سازمان، یک دریافت کننده خدمت به سابح می آیند و قاعدتاً، ادراکات آنها می تواند تاثیر مهمی بر رفتارهای سازمانی آنان داشته باشد(الهیاری بوزنجانی و همکاران، .(143 :1394 توجه به نیازهای کارکنان و رفع نیازها منجر به ایجاد رضایت و بهبود کیفی زندگی کارکنان میگردد و رضایت بیشتر، کارایی و تلاش زیادتر و بازده کاری بهتر را در پی خواهد داشت(کلدی و سمواتیان، .(73 :1387

عدمشناخت و ارضاء نکردن نیازهای کارکنان در یک سازمان، موجب بازدهی کم، سوددهی ناچیز وعدم تحقق اهداف میشود. در نتیجه، جهت برانگیختن افراد باید نیازهای آنان مورد بررسی قرار گیرد. یکی از موضوعات مهم مورد توجه در مدیریت نیروی انسانی در سازمانها، تأمین نیازهای افراد و ایجاد انگیزه برای بالا بردن کیفیت کاری آنهاست. توجه به این عامل اساسی بیانگر اهمیتی است که مدیران برای نیروی انسانی به عنوان یکی از سرمایههای با ارزش قائل هستند(پریمانی و همکاران، .(28 :1390 بنابراین، سنجش و اندازهگیری رضایتشغلی کارکنان هر سازمان و تعیین عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایتشغلی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. نظریههای متعددی برای تعیین نیازهای کارکنان وجود دارد و بر این اساس، روش های گوناگونی برای بررسی و تجزیه و تحلیل این نیازها، مورد استفاده قرار میگیرد. در این پژوهش، به دنبال پاسخگویی به این سوال اساسی هستیم که نیازهای اصلی و اساسی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان که موجبات بدست آمدن رضایت شغلی می شود چیست؟

در باب اهمیت موضوع و مساله پژوهش میتوان گفت که همواره ارضاء نیازهای کارکنان، اثرات مثبتی بر دیگر جنبه های کاری و نگرشهای شغلی کارکنان خواهد داشت و همواره مورد توجه محققان بوده است. لذا اهمیت این پژوهش ناشی از نقشی است که رفع نیازهای کارکنان در افزایش بهرهوری و در نهایت، افزایش کارایی و اثربخشی سازمان خواهد داشت.
در پاسخ به چرایی انتخاب سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان جامعه مورد بررسی، باید خاطر نشان کرد که برخلاف فراوانی منابع معتبر در حوزه پژوهش حاظر، تابهحال مطالعهای به این منطور در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان صورت نگرفته است و با وجود تاکیدات و توجه خاص مدیریت مجموعه بنیاد به حل مسائل سازمانی با رویکرد علمی و پژوهش و در راستای تمرکززدایی، بستری مناسب برای چنین پژوهش هایی گسترانده شده است. همچنین، بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک مجموعه متعهد، مسئولیتی عظیم در گرو اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را عهدهدار بوده و اقدامات این نهاد، زیر ذرهبین جامعهمدنی میباشد، لذا، نتایج عملکرد سازمان، ارتباط مستقیمی با رضایتمندی کارکنان دارد. بنابراین، پژوهش حاظر با هدف مطالعه نیازهای کارکنان در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان و اولویتبندی دقیق نیازها با رویکردی متفاوت از سایر روشهای پژوهش، به انجام رسیده و در آن از مدل کانو بهرهگیری شده است.

.2 مبانی نظری پژوهش

تغییرات عمده در شرایط سازمانهای عصر حاضر، منجر به تغییر در نگرش آنها به نیروی انسانی شده است. در این شرایط، کارکنان به عنوان سرمایههای سازمان، گردانندگان اصلی جریان کار و شرکای سازمان تبدیل شدهاند. بکارگیری شیوه های سنتی مدیریت در چنین شرایطی، منجر به از بین رفتن حس ابداع و نوآوری کارکنان، افزایش حجمکار و محدودیت برای کارکنان میگردد. واگذاری آزادی کامل در کار نیز منجر به بینظمی و لجام گسیختگی امور میشود. لذا، لزوم توجه به کارکنان و رضایت آنها از شغل خود، از اهمیت زیادی برخوردار است(علیپور و فرید، .(115 :1391 رضایتشغلی، از جمله عوامل مهمی است که باید در توسعه اقتصادی مورد توجه دقیق قرار گیرد، چرا که یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است و سبب افزایش کارایی و احساس رضایت فردی می شود(خدایاری فرد، .(1388

.1-2 شغل

فعالیتی منظم که در ازای دریافت پول انجام میشود، شغل نام دارد. یک فرد عموما یک شغل را با کارمندی، داوطلبی، یا شروع کسب و کار آغاز میکند. در تعریفی دیگر شغل عبارت است از وظایف مشابه و مرتبطی که به عهده یک فرد در مقابل دریافت حقوق و دستمزد گذارده می شود(ابطحی، .(22 :1391 در قانون استخدامی کشوری، شغل عبارت است از مجموع وظایف و مسئولیتهای مرتبط و مستمر و مشخصی که از طرف سازمان امور اداری و استخدامی کشور به عنوان کار واحد شناخته شده باشد(ماده 7 قانون استخدام کشوری مصوب .(1345/3/31

.2-2 رضایتشغلی

مفهوم رضایتشغلی کارمندان در ادبیات روابطانسانی و رفتارسازمانی آنچنان حائز اهمیت است که محققان از زوایای مختلف، پیشبینیکنندههای این سازه کلیدی در تحقق سازمان را مورد بررسی قرار دادند(کیفلی و همکاران، (25 :2012مثلاً. هامفری و همکاران(2007)2، فرید و همکاران(2007)3، اولدهام و هاکمن(2010)4 و گرنت و همکاران(2009)5 با ارائه مدلهای ادغام شده برای طراحـی کـار نشـان دادند که علاوه بر ویژگی های شغل، ویژگیهای اجتماعی، ویژگیهای ارگونومی و ویژگیهای مبتنی بر دانش اثر معنیداری بر پیامـدهای شـغلی مانند رضایتشغلی میگذارند(جوهری6 و همکاران، .(100 :2011
رضایتشغلی عبارتست از حدی از احساسات و نگرشهای مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند، وقتی شخصی میگوید دارای رضایت شغلی بالایی است، این بدان مفهوم است که او واقعا شغلش را دوست دارد، احساسات خوبی درباره کارش دارد و برای شغلش ارزش زیادی قائل است. رضایتشغلی یک حالت احساسی مثبت یا مطبوع است که پیامد ارزیابی شغل یا تجربه فرد است. این حالت احساسی مثبت، کمک زیادی به سلامت فیزیکی و روانی میکند. رضایت شغلی مجموعهای از احساسات سازگار و ناسازگار است که کارکنان با آن احساسها، به کار خود مینگرند(رابینز، .(151:1378 رضایتشغلی مفهومی پیچیده است که با عوامل روانی، جسمی و اجتماعی مرتبط است(دهقانی، .(2012

.3-2 نیاز کارکنان

رابینز، نیاز را نوعی کمبود وفقدان روحی-روانی و فیزیولوژیک میداند که معتقد است کیفیت ارضای آن میتواند دستاوردهای خاصی را نتیجه دهد(رابینز و جادج7، .(2007 مورای8 تحقیقات مهمی روی نیازها انجام داده و پس از معرفی نیازهای مختلف، بیان نمود که نیرومندترین آن ها باید قبل از بقیه برآورده شود، ولی به تقدم و تاخر آن نپرداخته است. بنابراین، نیازها از حیث نیرومندی دارای سلسله مراتباند که بایستی شناسایی گردند(قلیپور، .(65 :1390

.4-2 مدل کانو

دکتر نوریاکی کانو استاد دانشگاه ریکا توکی و یکی از برجسته ترین صاحب نظران علم مدیریت کیفیت، مدلی را مطرح نمود که امروزه در اکثر الگوهای رضایت مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. وی در مدل خود نیازمندی های مشتریان و یا به عبارت دیگر خصوصیات کیفی محصولات را به سه دسته تقسیم نمود و هر سه نوع نیازمندی را در یک نمودار دو بعدی نمایش داد. محور عمودی میزان رضایت و یا خشنودی مشتری و محور افقی میزان ارائه الزام کیفی مورد نظر مشتری را نشان می دهد. بالاترین و پایین ترین نقطه از محور عمودی نمودار به ترتیب بیانگر نهایت رضایت مشتریان و عدم رضایت مشتریان است. محل

Humphrey et al2
Fried et al3
Oldham and Hackman4
Grant et al 55
Johari 6
Robbins & Judge7

H.A.Murray8

تلاقی محور افقی و عمودی بیانگر جایی است که مشتری در حالت تعادل از نظر رضایت و عدم رضایت قرار دارد. در این مدل، ویژگیهای خدمت یا محصول را با توجـه به چگونگی توانایی در ارضـاء نیازهـای مـشتریان بـه سـه دسته اساسی، عملکردی و انگیزشی تقسیم میکنند(کـانو و همکاران9، .(1984

اشتراک‌گذاری:


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید