مقاله اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک با wo


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک با word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک با word :

مقاله اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1390 در مجله علمی پزشکی جندی شاپور از صفحه 89 تا 96 منتشر شده است.
نام: اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله هیپراوریسمی
مقاله پروفایل لیپیدی
مقاله پاراکسوناز
مقاله پلی فنل ها

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: هیپراوریسمی اختلال متابولیکی شایعی است که در ارتباط با افزایش غیر طبیعی سطح اسیداوریک و افزایش تولید رادیکال های آزاد می باشد و یکی از عوامل خطر مهم نقرس و بیماری های ناشی از استرس اکسیداتیو به شمار می رود. با توجه به نقش آنتی اکسیدانی شناخته شده پلی فنل های غذایی در کنترل و کاهش آسیب های اکسیداتیو، این مطالعه با هدف بررسی اثر دریافت پیاز قرمز بر سطح اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز سرمی در موش های صحرایی هیپراوریسمیک طراحی و اجرا شد.
روش بررسی: در این مطالعه تجربی- مداخله ای 24 سر موش صحرایی نر نژاد ویستار به چهار گروه سالم، هیپراوریسمیک، سالم و هیپراوریسمیک دریافت کننده پیاز تقسیم شدند. هیپراوریسمی با تزریق داخل صفاقی 250mg/kg پتاسیم اکسونات ایجاد شد. پیاز به میزان 5g/kg به روش گاواژ به حیوانات تجویز شد. مدت مداخله 2 هفته بود. در پایان، سطوح سرمی اسیداوریک، پروفایل لیپیدی و فعالیت آنزیم پاراکسوناز اندازه گیری و داده ها مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.
یافته ها: دریافت پیاز در گروه سالم تاثیر معنی داری بر سطح اسیداوریک و پرفایل لیپیدی نداشت، ولی افزایش معنی داری در فعالیت پاراکسوناز در مقایسه با گروه کنترل سالم ایجاد کرد. در گروه هیپراوریسمیک دریافت کننده مداخله، کاهش معنی داری در سطح اسیداوریک و افزایش معنی داری در فعالیت پاراکسوناز در مقایسه با گروه کنترل هیپراوریسمیک مشاهده گردید. همبستگی مثبت معنی داری بین فعالیت پاراکسوناز و غلظت HDL-C و ارتباط معکوس معنی داری (P<0.05) بین فعالیت پاراکسوناز و غلظت اسیداوریک مشاهده شد.
نتیجه گیری: دریافت پیاز از طریق کاهش سطح اسیداوریک و افزایش فعالیت آنزیم آنتی اکسیدان پاراکسوناز می تواند نقش موثری در کنترل هیپراوریسمی و افزایش توان آنتی اکسیدانی بدن در موش های صحرایی هیپراوریسمیک داشته باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.